Režie:
Panos CosmatosKamera:
Benjamin LoebHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Nicolas Cage, Andrea Riseborough, Linus Roache, Bill Duke, Richard Brake, Ned Dennehy, Olwen Fouéré, Isaiah C. MorganVOD (4)
Obsahy(1)
Píše se rok 1983. Red Miller (Nicolas Cage – Ghost Rider, Drive Angry) a Mandy Bloom (Andrea Riseborough – Birdman, Souboj pohlaví) jsou dva outsideři, kteří spolu žijí láskyplným a poklidným životem na americkém severozápadu. Když ale jejich útočiště obklopené borovicovými lesy zničí náboženská sekta, v jejímž čele stojí sadistický Jeremiah Sand (Linus Roache – Vikingové, Ve jménu vlasti), Red se vydává na fantasmagorickou cestu lemovanou ohněm a potřísněnou krví. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (350)
Esence toho, co filmový divák očekává od festivalové půlnoční projekce a běžně nedostává. Neskutečně našlapaná řezničina ušitá na míru hororovým fanouškům. Navíc natočená srdcem. A nejlepší Nicolas Cage za dlouhá léta. Poté, co si v první polovině říkáte, jak úsporný a komorní výkon Cage podává, vás v té druhé vyvede z omylu a předvede jednu z nejzběsilejších kreací své kariéry. Klobouk dolů před režisérem Cosmatosem, že to celé dokázal ukočírovat. Jeho další režijní počiny budu bedlivě sledovat. A v neposlední řadě klobouk dolů před hudbou nedávno zesnulého Jóhanna Jóhannssona - skvělé rozloučení. Mandy je naprostá pecka! [KVIFF 2018] ()
Nicolas Cage zase pro jednou pořádně řádí a bylo u toho tentokrát celkem dost lidí, minimálně na festivalech. Předem jsem věděl, že první hodina je taková pomalejší a v té druhé se to pořádně rozjede. A je to pravda, první půlka mi celá přijde taková přemýšlivá a zároveň strašně meta a nějaké to podobenství, něco jako kdyby to točil Terrence Malick a vypůjčil si fialovou od Refna. A ta druhá, to je velká děsivá a krvavá show Nicka Cage, krerý si pro sebe ukuje naprosto libovou sekeru a pak už asi člověku dojde, co se bude dít. Neskutečný zážitek. Ovšem rozhodně ne pro slabší povahy. RIP Jóhann Jóhannsson byla to opět správně drásavá hudba a já za ni děkuji. ()
Jakoby Jodorowsky zplodil dítě s Panosovým tatínkem Georgem. Film rozhodně osobitý, svůj, obrazově působivý, od člověka, který má vizi. Zajímavá barevná paleta, funkčně použité filtry, ale zejméně v první půli (kterou tady mnozí kritizují, ale mě se líbila víc) překypující atmosférou a pozoruhodnými obrazovými nápady, vše podmalováno jedinečným zvukovým doprovodem. Druhá půle je grindhouse řezničina, nekompromisně přímočará, jednoduchá, ale pořád si zachovává vizuální svébytnost. Pološílený Cage je castingový triumf, Riseborough má ve své zajímavé, netuctové tváři cosi magického a Roache je charismatický padouch, zároveň však až žalostně komická figurka a tohle herecky uchopit není snadné. Mandy je pozoruhodný film, není pro každého, pro mainstream už vůbec ne, ale tluče srdcem tvůrce, který není tuctový a miluje vyprávět jednoduché příběhy skrze atmosférické obrazy.__PS: Po 2.shlédnutí jsem si to užil ještě víc. Tenhle film se tak vymyká 99% filmové tvorby, a přitom není hloupý, že smekám klobouk. Celosvětovým nadšeným ohlasům kritiků (aktuálně 8,2 na Metacriticu) se nedivím (a Cosmatosovi je ze srdce přeju). ()
Halucinogenní grindhouse revenge řezničina se zamilovaným srdcem, které pohltí vesmírná temnota. Na ty laciné filtry a béčkový rozpočet překvapivě podmanivá a koncepčne soudržná. A taky příjemně osvěžující běžnou festivalovou náladu. Highlight scénou je - jak jinak - chlastající Cage v bílých trenkách a oranžovém tričku s tigrem. [Cannes] ()
Úděsná póza zahleděná do sebe, při které má divák chvílemi obtíže najít samotný děj. Brutálně přepálená stopáž sloužící pouze k onanii s barevnými filtry a jakémusi pokusu o kůl retro art, až člověk chvílemi proklíná tvůrce Stranger Things, že svým dětským seriálem motivovali každého druhého diletanta k jejich neoriginálnímu kopírování. Nic tak bolestivě nudného jsem dlouho neviděl, scény, dialogy a samotný způsob vyjadřování postav jsou šité na míru pro insomniaky a chvílemi jsem měl podezření, že znudit diváka do spánku byl hlavní záměr filmu. Ta strašně skromná akce, která přijde na řadu po polovině filmu (tu první s klidným svědomím přeskočte, vůbec nic se v ní nestane), je tak stupidní, že jen dokresluje tu prázdnotu, ve které se film od první minuty plácá. Vážně podaný souboj motorových pil by mě dostal do varu možná tak v patnácti, dnes se tomu nuceně zasměju, zvláště když je to natočený tak šíleně špatně. Mandy je dvouhodinové ASMR video bez pěkné youtuberky, což je jediná definice hororu, kterou splňuje. Film rozhodně není ani vzdáleně podobný projektu Grindhouse, který je zde nepochopitelně zmiňován, takže se nenechte zlákat takto mylným očekáváním. 20 % ()
Galerie (25)
Zajímavosti (16)
- Před natáčením filmu se Nicolas Cage rozvedl se svou dlouholetou manželkou Alice Kim Cage. Svůj zármutek a frustraci následně přetavil do svého výkonu. (HellFire)
- Před oficiální premiérou proběhla česká premiéra filmu na Karlovarském IFF 1. července 2018. (Varan)
- Mandy (Andrea Riseborough) čte knihu „Seeker of the Serpent's Kiss“, která byla rekvizitou. Ve skutečnosti se jedná o název skladby od Jóhanna Jóhannssona, která hraje během této scény. (HellFire)
Reklama