Fantasy dobrodružný film Mortal vypráví příběh o mladém muži, který objevuje, že má zvláštní schopnosti podobné bohu, které jsou založeny na norské mytologii. (FiRST)

Trailer 3

Recenze (49)

Rockerman

Potenciál využít schopností Ericka a proměnit ho ve strhující podívanou se nepovedlo. Mladá psycholožka se totiž do ohnivého a přírodní živly ovládajícího muže rychle zamiluje a v kontextu s touto romancí mi přijde ten závěr jako hodně debilní a nepochopitelný. Jedna parta se mu snaží pomoci a druhá ve stejnou dobu ho chce zlikvidovat? WTF? ()

Trajektt

Musím se přiznat, že jsem asi jeden z mála, kdo dal tomuto filmu plné hodnocení. Mám rád příběhy ze severské mytologie, ať už jsou psané v knize nebo převedené na filmové plátno. A ještě lépe, když je do toho zamotán příběh jednoho z nejznámějších a nejničivějších nordických bohů a to samotného Thora, vládce hromů a blesků a syna nejvyššího severského boha Odina. Narozdíl od Marvelovského Thora, kterej spatlal hrušky s jablkama a s původní legendou nemá nic společnýho, ale tupí mozci se na to rádi dívají, protože tam je hodně efektů a příběh, kterej by pochopil i dlouholetý pacient psychiatrické léčebny, tak tento snímek začíná komorně a nevinně až do té doby než se náš hrdina neprojeví. On sám totiž neví, co se s nim děje a to samé divák neví, která bije. Mnoho lidí kolem něj umírá a všude kam přijde zbyde jen popel a prach. Proto ho nahání policie, armáda a dokonce se do pátrání naserou i zástupci americké ambasády. Napínavé honičky, trochu té lásky, samozřejmě nevyřčené tajemství, mystická atmosféra, překvapivě kvalitní herecké výkony pro mně neznámých norských herců, ale hlavně přenádherná krajina norských lesů a fjordů, kde se tento fantasy příběh natáčel. Taktéž si v tomto snímku zahráli čeští kaskadéři a to proto, že se část filmu natáčela v Praze. Já jsem velice spokojen a moc rád si počkám až bude natočen minimálně ještě jeden díl a proto dávám zasloužených 100%. ()

warrenur

Vcelku priemerna fantasy rozpravka z trochou tej severskej mytologie. Avsak drzi sa zaziteho, a tak sme svedkami videnych klise, co by vsak v rozpravke bolo pochopitelne, ze? ;) Do tohto zanru vsak nespada samotny zaver, ktory je uplne haluznym WTF momentom. Dalo sa to vsak skuknut. 50% Zalezi od toho, s akou naladou do toho idete. Neurazi, ale moze sklamat. ()

JASON_X

Co se zprvu jeví jako temná a nekomerční variace na X-Meny, zvrhne se v důsledku scénáristova tvůrčího šílenství (možná variace na válečnické šílenství pověstných nordických berserkerů) v hodně alternativní variaci na popkulturní bijáky o Thorovi. Co na tom, že představitel Thora spíš než Germána evokuje Středozemce, že neumí norsky ani poděkovat, že jeho v závěru nalezený Mjölnir vypadá jako stará rezavá palice, kterou jsme nedávno v práci hodili do sběru, že jeho postava je rachitická, muskulatura ubohá a chůze belhavá, že jeho buchtovitá dívka má hodně daleko do typických comicsových krásek... Naopak některé tyhle atributy mu v mých očích přidávají body navíc. Příjemné oddechové osvěžení a v případě diváckého úspěchu možná první díl nějaké filmové (?)logie. ()

7ynek

Po dlouhé době se musím dostat ke komentáři. Za mě prostě nevyužité téma, nynější zpracování by klidně mohlo být časově na úrovni delšího kraťasu. Absolutně nepochopitelná minela na konci. Nedotažené okolnosti "zázračných" jevů, které jsou často jen samoúčelné. Opravdu zbytečné scény jako hloupé předjíždění kamionu, taky mi přišlo, že se to trochu opakuje, vrtulník, pak nemocnice bez proudu a oživení kluka atd. Efekty docela fajn ale nemohl jsem nevzpomenout na chobotničky z druhého patra. Dávám slabší tři hvězdy, hlavně snad pro její modré oči... ()

• Natáčelo se v Norsku (Hordaland, Akershus a Oslo) a České republice (Praha). (Rominator)