Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Svět Petra (Jiří Mádl), mladého ředitele oblastního divadla, se začne rozpadat poté, co se rozhodne zrealizovat svůj sen, ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Petr se zamiluje do hlavní herečky Karolíny (Elizaveta Maximová). Napětí doma se stupňuje. Petr se rodinného života příliš neúčastní ani jako manžel, ani jako otec. Krátce před premiérou ho obě ženy opouští. Jeho žena (Marika Šoposká) už toho má dost a Karolína prostě zmizí. Petr se na poslední chvíli snaží zachránit své dílo, ale hra je fiasko. Zničený začne lepit dohromady střípky svého rozbitého života. Ale není na to už pozdě? (Pilot Film)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (56)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mám rád černobílé obarvení filmu, ale musí mě dávat smysl a v příběhu, který se odehrává v současnosti a hlavním hybatalem děje jsou postavy mě to opravdu příjde jako nějaká art poza, která vyznívá v tomto případě úplně směšně, protože scénář a chování postav má k umění opravdu na míle daleko. Moc se mně líbila Elizaveta Maximová a divadelní prostředí, ale to je tak všechno za co můžu solit hvězdičky. ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si, že za scénářem i režií najdu samotného Mádla. Filmu totiž nelze upřít jistou scénáristickou odvážnost a obrazovou nápaditost. Podobně jako překvapil Mádl s filmem Na střeše. No a hle. Nějaký Čilan. Proč? Co to? Zápletka, proč takový film, s takovým vizuálem a takovým týmem (kameraman z Peru) by možná byla zajímavější než děj filmu. Ten je totiž hodně slabý a stačil by stěží na jednu příhodu 3+1 s Donutilem, ze kterých jsem na film přepnul. Že jsou hádky a milování opravdové, nejde polemizovat. Ale že je příběh o ničem a často se jen civí na dlouhé prázdné záběry, je také fakt. Na druhou stranu, pro milovníky ártu. Vzpomněl jsem si při sledování na film 8 a 1/2 od Felliniho (vizuálem, tempem i námětem) a tomu jsem také dal "jen" dvě hvězdičky. ()

Reklama

TomasKotlant 

všechny recenze uživatele

Z jistého tvůrčího a vztahového sentimentu musím dát filmu plné hodnocení, ač racionálně by to bylo aspoň o jednu méně. Zachycení určitého paradigmatu ženského archetypu a jeho nepochopení ze strany muže, který se krom divadla snaží režírovat i vlastní život, to mi přijde prostě jako geniální metafora. A ta Karolína byla celkem pěkná baba ;) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Údělem divadelního režiséra je připravovat se na premiéry divadelních her a souložit s herečkami. A když hraje ve filmu Šostakovič, tak se má šoustat! Obrýlenému Jiřímu Mádlovi v úloze divadelního režiséra na Kladně se něco podobného stalo - blíží se premiéra antické divadelní hry a herečka ve stěžejní roli opustila soubor. Je nutno najít neprodleně náhradu. Tělesně dobře stavěná Elizaveta Maximová vezme záskok do svých intimních partií dokonale. Vyloženě minoritní koprodukční záležitost, která prošuměla kiny, má ve všech rolích české i slovenské herce a herečky, ale na režijní židli režijní akvizici z Chile jménem Alejandro Fernández Almendras. Ten chtěl mít svůj filmový projekt zřejmě pod aktivní kontrolou, takže si scénář a střih provedl osobně. Vznikl eroticky laděný snímek s jednou delší a odvážnější erotickou scénou, ve které Mádl kopuluje s Maximovou. Většina filmu má ráz komorního psychologického dramatu, který ale příliš nestrhne. Natočeno ve formátu 4:3 a v nepěkném černobílém provedení, což je často považováno za umělecké ztvárnění, tentokrát možná bylo spíše přihlédnuto i k úspornému ekonomickému hledisku. Na Mádla coby rozervaného režiséra je nutno si tak trochu zvyknout, úplně totiž není ideálním prototypem pro danou postavu. Jeho sexuální choutky na nevěru jsou poměrně diskutabilní. Doma má sličnou Mariku Šoposkou, která v jistém ohledu je podobná s inkriminovaným objektem jeho sexuálního zájmu, takže kdyby nechal penis na pokoji, tak by se nic nestalo. A vyvěrající konflikt manželské nevěry by ani neexistoval. Sluší se ještě dodat, že mají spolu malého syna. Výhodou filmu je, že netrvá neúměrně dlouho, disponuje standardní devadesátiminutovou stopáží, tudíž nestihne plnohodnotně znudit. Taktéž námět, zvolené prostředí a kladenské reálie, umíněná snaha po intelektuálním vyznění i styl režijního podání a provedení je v rámci české tvorby zcela ojedinělý, neznamená to však, že světlo světa spatřilo úchvatné filmové dílo. 6/10 ()

bearmeedek odpad!

všechny recenze uživatele

Alejandro přišel něco natočit do civilizace a myslel si, že když natočí pitchovinu černobíle a na formát 4:3, tak že si nikdo nevšimne toho, že je to pitchovina. Možná to měla být snaha i o umělecký film, ale ten by podobně točili už v minulém století soudruzi z ČSSR. A nezachrání to ani několika minutové soft porno. ()

Galerie (263)

Zajímavosti (5)

  • Film byl natočen v obrazovém formátu 4:3 (odpovídající poměru stran 1.33:1), což už je v době vydání filmu formát téměř nepoužívaný, zejména u filmů. (Marsik)
  • Film se natáčel v nově opraveném kladenském divadle. (PinokKio)

Související novinky

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

12.09.2020

MFF Praha - Febiofest již 18.9. 2020 odstartuje 27. ročník. Mění své působiště a jeho novým domovem se stává Cinema City ve Slovanském domě. Promítat se bude také v Ponrepu, Edison FilmHub a nově v… (více)

Reklama

Reklama