Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Osudy jedné z nejvýraznějších osobností populární hudby a jazzu, jednoho z otců swingu – Glenna Millera, se staly vděčným tématem pro Hollywoodské filmaře. V roce 1954 je režisér Anthony Mann zachytil ve svém filmu Příběh Glenna Millera. Neznámý, chudý, ale mimořádně talentovaný Glenn Miller se pokouší prosadit jako aranžér, popravdě se mu to dlouho příliš nedaří. Skutečný úspěch má až ve chvíli, kdy si založí vlastní orchestr a s pomocí neobvyklého výběru nástrojů, v orchestru amerického letectva, prosadí vítězství synkopy a swingu. Na vrcholu slávy ale nečekaně umírá, když se s ním při přeletu z Anglie do Paříže zřítí letadlo… Bylo mu pouhých 40 let (narozen byl 1. 3. 1904). Hlavní roli ztělesnil populární hollywoodský herec James Stewart. Ve filmu zazní původní Millerova hudba v podání Glenn Miller Orchestra a takových hudebních velikánů jako Louis Armstrong, Gene Krupa, Frances Langford a The Modernaires. Snímek byl oceněn Oscarem za nejlepší zvuk. (Česká televize)

(více)

Recenze (57)

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Glenn Miller je věčně zadlužený muzikant, který hledá svojí melodii, miluje jednu báječnou dívku, skoro pořád mu všechno vychází a každý ho má rád. A tento film je přesně jako jeho hudba (kterou nakonec najde): nic neřeší, nemá dramatickou zápletku, která by stála za řeč a místy je až na hranici kýče - a přesto je v něm (a v ní) nějaké voodoo, které donutí (minimálně všechny milovníky dobrého swingu) podupávat při něm (a při ní) celou dobu do rytmu. James Stewart tu hraje přímo prototyp james-stewartovské role (trochu rošťák, trochu snílek, ale hlavně správňák každým coulem), June Allyson jako paní Millerová je prostě kouzelná a - a zbytek už je jenom krásná hudba, hudba... a mimochodem třeba taky Louis Armstrong, který celkem solidně ztvárnil Louise Armstronga. Víte kde slavná "Pennsylvania 6-5000" přišla ke svému jménu? Že ne? Tak se podívejte na tenhle pohodový biják a nechte se unášet na vlnách melodií, které už vaší babičku přiváděly do extáze. Sing sing sing! ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Kultivované, noblesní a rezervované, ovšem nikoli upjaté. Vysoce empatická záležitost, která vyznává harmonii, ani na chvilku neztrácí rytmus a nezná faleš ... ve světě tónů ani ve vlastním srdci. P.S.: Ráda bych věděla, kde se berou ... éterické oddané bytosti, které vám stojí po boku v dobách dobrých i zlých - a probouzejí vaše lepší já ? A co je víc ... nadání nebo píle ? V jakém poměru musí být namíchaný koktejl ze smůly a štěstí, abyste se prosadili ? Co může změnit maličkost, která se přihodí na správném místě - a ve správnou chvíli ? Když se každý den protínají všechny naše cesty na křižovatkách osudu ... ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Mannův životopisný film o cestě jednoho z nejvýznamnějších skladatelů moderní taneční hudby Glenna Millera není zdaleka jen filmem o něm. Vedle jeho generace, tj. věku dance-bandů, profilovaných významnými skladatelskými i muzikantskými osobnostmi, ztvárňuje podrobně i jeho manželku Helen, a dokazuje, že tato žena, nadaná neobyčejným optimismem a životním elánem, bdělá a pozorná a v neposlední řadě organizačně zdatná, svého muže zásadně ovlivnila a napomohla mu, aby našel svůj zvuk. Nepřímo tak film svědčí, že žijí-li manželé opravdu dialogicky, sdílejí svá poslání a jsou schopni je integrovat, jsou současně spolutvůrci svých děl. Vedle tohoto závažného poselství je cenné i to, že přes Millerův tragický konec film vrcholí nadějeplně: protože neutvářel jen „své“ dílo, ale tvořil je v symbióze s ostatními, nechal je rozhořet v celém svém nekabinetním životě, žitém ve vztazích a spolupráci, nezaniká ono ani jeho smrtí. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Příjemný, ale taky dost průměrný a těžce typicky hollywoodský životopisný film, ve kterém se s postavami skoro vůbec nepracuje, všichni mají jednorozměrné charaktery, vše se vyvíjí příliš optimisticky a když už má dojít k něčemu opravdu dramatickému, snaží se to být podané co nejvíc jemně a pokud možno bez čehokoli smutného. A tohle platí hlavně o závěru, kde Glenn Miller umře a jeho tělo nikdy nenajdou. Prostě řemeslně dobrá práce, která se ale nesnaží o nic víc, než je nezbytně nutné. A nechybí zde ani ten typický americký patriotismus a oslava armády. Nejlepší na celém filmu je rozhodně - jako asi u každého hudebního filmu - hudba, které je zde naštěstí dost a aspoň částečně průměrnost celého filmu zachraňuje, ale i tak je to průměrné pořád dost. Čekal jsem víc. 3* ()

charge odpad!

všechny recenze uživatele

Shlédnuto asi na třikrát, ani nechápu proč jsem se na to díval, super nuda s extrémě nudným Jamesem Stewartem, postrádající jakoukoliv mimiku a osobnost, trvající skoro dvě hodiny, což je utrpení, pokud vás nezajímá, tak jako mě, americký swing a podobné hudební vkusy 30. a 40. let a jejich historie. Příběh jednoho hudebníka, jeho pády a vzestupy, naprosto nezajímavý profesní i soukromý život, kolegové, oddaná manželka, žádná pořádná zápletka a plno teatrálního tlachání o ničem, který ovšem bylo v USA ve filmu v tomto období běžný. Souhrn filmu: Chci originální zvuk ve svých skladbách a né ho stále nalézt. Můj souhrn: A co má bejt, koho to má jako zajímat? ()

Galerie (62)

Zajímavosti (5)

  • Ekvivalentem 24 000 amerických dolarů, které obdržel Glenn Miller (James Stewart) za desku "Moonlight Serenade", by o 60 let později v roce 2014 bylo 393 600 dolarů. (Mol)
  • Druhý ze tří filmů, ve kterých hrál James Stewart a June Alysson manželský pár. (Kulmon)
  • Harry Morgan, který hrál Chummyho, hrál v orchestru se skutečným Glennem Millerem. (Kulmon)

Reklama

Reklama