Krátké westernové etudy bratrů Coenových, od absurdních po hlubokomyslné, sledují příběhy psanců a osadníků na americkém Divokém západě. (Netflix)

Recenze (312)

Makky

Šesť westernových poviedok. každá špecifická, svojská a štýlová iným spôsobom. Za zmienku stoja hlavne Francova s pokusom o prepad banky, ktorá má grády, napätie a fantastický humor... Waitsova so snahou o nájdenie zlata s čarovným prostredím a charizmatickým hlavným hrdinom... a predposledná so sympatickým neohrabaným romantickým párom, ktorých príbeh skončí úplne inak, než by ktokoľvek predpokladal. Ostatné za pozornosť príliš nestoja a je to práve prepálená stopáž, ktorá podčiarkuje nevydarené story. Záver v snahe o konverzačnú prestrelku len dokazuje, že Coenovci sa na majstra v tomto obore absolútne nechytajú. Príbehy potešili svojským humorom a nádhernými obrazmi, túto novinku od Netflixu však odporúčať určite nebudem. ()

Morholt

1.Nevím, kde se Coenovci inspirovali, ale mě to připadalo jako variace na Joea. Jen o něco brutálnější, absurdnější a nasáklá whiskou. Každopádně já se bavil a s hlavním hrdinou jsem si ty jeho songy spokojeně broukal. 90% 2. -SPOILER- Povídka o jedné zdánlivě jasné bankovní loupeži, která se hlavnímu hrdinovi vymkne z rukou a to jen proto, aby se místnímu strážci pořádku vymkla z rukou jeho poprava. Krev, sranda a nebetyčná smůla. 90% 3. Smutná záležitost reflektující i naší dobu. Beznohý recitálista a jeho principál se potýkají s nedostatkem diváků a tím i peněz. Na daném prostoru se Coeni až příliš často opakovali. 60% 4. Upřímně řečeno ono se toho tady moc neděje. Tom Waits kope a hledá zlatou žílu. Ale to údolí, ve kterém se příběh odehrává, je tak nádherné, že bych se na něj vydržel koukat jen tak. 70% 5. Vztahovka, která v podání hlavních aktérů působí mile neohrabaně a až příliš rozumně, ale přesto se jí nedá upřít romantický náboj. Výborná Zoe Kazan. 80% 6. Zábavná konverzačka, které dodá grády náboženský(?) podtext. slovní přestřelka mezi usedlou matronou a bonviánem byla parádní. 80% Celkově je škoda, že se víc povídek neneslo v duchu prvních dvou, ale i tak se jedná o povedený kousek nejen pro fandy westernů. Průměrných 80%. ()

AppleCore

Coeni postupně vytrácejí všechno, co jejich tvorbu činilo jedinečnou. Buster je ultra nudná, nekoherentní a zbytečná patlanina, která ač má potenciál nakrmit kritiky, běžnýho diváka mine každým aspektem. Bizarní postavy jsou pryč, zábavný dialogy jakbysmet a zůstává tak jenom skvělá kamera a vizuál obecně. Dokoukat to mi trvalo tři dny! ()

misterz

Prikláňam sa k väčšine užívateľov, ktorí tvrdia, že prvé dve poviedky sú najlepšie. V tom konzumnom slova zmysle určite áno - viac akcie, menej rečí. Z tých ďalších poviedok bola ešte výborná tá so Zoe Kazan - asi jediná poviedka (okrem tých prvých dvoch), ktorá ma príjemne prekvapila aj svojou myšlienkou a finálnym rozuzlením. Tie ostatné mi prišli v tomto smere akési nedoriešené. Len veľa rečí, ktoré vlastne nikam neviedli. Poviedka s dostavníkom napríklad bola z tohto pohľadu naozaj strašná. Na druhú stranu však natočené to bolo perfektne, bezchybná réžia a nádherná kamera. Na slabší nadpriemer to stačí. 70/100 ()

Marze

Uvidíte šest westernových příběhů, které ukazují odvrácenou stranu dobývání Divokého západu. Coenová ukazují pomocí westernového žánru vratké základy amerického snu a cenu, jakou jsou za jeho dosažení někteří lidé ochotni zaplatit. Přes 30 letou filmovou kariéru vytahují bratři Coenové z rukávu nové triky. Film svou poetikou připomíná tzv slicks, westernové rodokapsy. Není jednoduché v takovém krátkém časovém úseku propracovat do hloubky tolik postav. Postavičky to jsou bizarních a svérázné. Musíte přijmou smrt s humorem, a to ve většině Coenových filmech. A zde dostanete dvojitou dávku smrti. A zamyslíte se nad americkými hodnotami individualismus, kapitalismus či právo držet zbraň. ()

Zajímavosti (11)

• V saloonu po odmítnutí hry s Dead Man's Hand vytasí Curly Joe (Clancy Brown) na Bustera (Tim Blake Nelson) Colt SAA 1873 (7.5 barrel – .45 Long Colt). Jedná se o revolver typu SAO (Single-action only), se kterým lze výstřel provést vždy až po natažení kohoutu do zadní polohy (kohout tak funguje jako pojistka), je tudíž nemožné, aby Buster za použití prkna od stolu způsobil tři výstřely tohoto Coltu bez opětovného natažení kohoutu, které provede Curly Joe pouze při dotazu: „And if I don't?“ a poté už nikoliv. (uncass)
  • Když se Buster Scruggs (Tim Blake Nelson) podíval na karty při hře poker, tak tam byly dvě černé esa a dvě černé osmičky. Tato kombinace karet je známá jako „Dead man's hand“. Toto odkazuje na zabití legendární postavy Divokého Západu, jež je známa po jménem Wild Bill Hickok, který byl právě zabit při hraní pokeru. (Puxina)
  • Natáčalo sa v amerických štátoch Nebraska, Nové Mexiko, Colorado a taktiež vo filmových štúdiách Santa Fe v Novom Mexiku. (MikaelSVK)