Poručík VB v přestrojení za dělníka hledá mezi pracovníky obsluhy kolesového velkorypadla vraha mladé ženy. Který ze zjištěných možných motivů je však ten pravý? (oficiální text distributora)

Recenze (49)

sud

Sice se film neubrání chvilkové naivitě (zbytečně polopatické flashbacky), ale děje se tak pouze výjimečně. Jinak děj je dobře napsaný, zápletka je poměrně neotřelá a navzdory době vzniku a prostředí, ve kterém se film odehrává je zde až nepochopitelná a potěšující absence jakýchkoli agitačních hesel a propagandy. Díky přesvědčivým hercům (především málo využívaný Michal Pavlata) jsou postavy skuteční lidé se všemi slabostmi a chybami. Je trochu nespravedlivé, že tahle zapomenutá perla má stejné hodnocení jako přehršel o několik tříd slabších žánrových filmů. 85%. ()

klúčik

Doba v roku 1973 bola jasne normalizačná. Už v titulkoch si prečítame, že hlavný dramaturg bol L.Toman. Preto to prostredie. Prvý dojem bola hudba k filmu, pri krimi je to dôležitá vec. Mňe hudba L.Fišera celkom sadla. Režisér nás doviedol až na koniec, kde sme odhalili vraha, lebo bolo úplne jasné , že to M.Pavlata nieje. No bolo to celkom v pohode. Dobré výkony M.Pavlatu, P.Kostku..... 55%. ()

prezdivaka

Naprosto souhlasím se Sudem a je zbytečné to více rozepisovat. Kvalitní scénář a dobří herci. Velmi věrohodné. Bohužel se tady hlasuje podle jmen a mnohem slabší filmy mají lepší hodnocení. Skvělý Pavlata, který po filmu Bylo čtvrt a bude půl znovu předvedl, jak je dobrý. Zvláštní, že později dostával méně a méně příležitostí. ()

YURAyura

Ty puncochace jsem si pamatoval jeste jako ditko snad jeste ne skolou povinne - takova skoro eroticka scena. Zbytek jsem zapomnel a tak jsem si tu detektivku uzil i po letech. Spousta falesnych stop, Raz v kabatu a hucce jako prislusnik SS, naprosto nepochopitelne prostredi tezebni masiny - ano, vyjma zavalu o nicem. Skoda ze Pavlata nedostaval vic prileziotsti, asi nebyl stranicky uvedomely... ()

klukluka

Lepší z normalizačních detektivek, byť lehce překombinovaná a vystavěná na naivitě až dětinskosti dospělých představitelů (Pavlatův hrdina žije v tom, že vraždil, byť se jeho oběť našla na jiném místě, než kde ji předtím zanechal). Iritovala mě technická stránka, z poloviny se to odehrává ve tmě, se kterou se tehdejší kamery vůbec neměly rády. Jinak jako by si tady kulturní fronta vyřizovala účty s dělnickou třídou. Nebyl snad jedinej člen party kameníků, kterej by se nenamočil do vraždy mladé ženy v podání Carmen Mayerové. Měli jsme tady násilnýho nevěrníka, vyděrače, agresora, lháře... Soudruhům na schvalovačce z toho muselo cukat v obočí. ()

• Natáčení probíhalo v hnědouhelném dole Obránců Míru v Komořanech u Mostu. Ostatní scény se točily v Teplicích a v Mostě. (skudiblik)