Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Volání divočiny vypráví příběh Bucka, psa hýčkaného svým pánem i jeho rodinou. Jeho život se však rázem změní ve chvíli, kdy je ze svého domova v prosluněné Kalifornii unesen obchodníky se psy, kteří jej prodají do mrazivé divočiny kanadského Yukonu během vrcholící zlaté horečky na Klondiku. Zde je svými novými pány nucen ve psím spřežení tahat hlubokým sněhem těžké sáně. Díky své nezlomné vůli dokáže Buck v těchto drsných podmínkách přežít. Naštěstí se mu nakonec podaří uniknout a najít nového přítele, samotářského dobrodruha Johna Thorntona (Harrison Ford). Po jeho boku zjistí, že díky svým přirozeným psím instinktům dokáže v nehostinné divočině nejen přežít, dokonce v tomto novém a svobodném životě nachází i zalíbení. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (291)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Divočina, Yukon, dobrodružstvo. To by mohla byť príjemná oddychovka, ale ten počítačový pes, to mi hrozne vadilo. Predsa len, živý pes je niečo úplne iné a nerozumiem tomuto rozhodnutiu. Všetko sa zbytočne umelkuje, z hraných filmov sa robia pomaly poloanimáky. Dobrá hudba a občasné úsmevné situácie vo mne tento pocit nevymazali. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Přátelství Indiana Starce a (digitálního) psa. Klasika Jacka Londona stále zajímá filmaře a pod vedením režiséra Chrise Sanderse se štáb pustil do dobrodružné cesty psa Bucka, kterou rodinné klany budou milovat. Odpadla jakákoliv drezura a práce se zvířaty, neboť psí hrdina je kompletně CGI, což filmu dává umělost. Ovšem je-li Harrison Ford alergik, tak zdravotní riziko na kontakt s psími chlupy je minimální. Sluší se dodat, že Buck není jediným uměle vytvořeným zvířetem ve filmu, celé psí spřežení, vlci a jiní zvířecí akvizice jsou dílem trikového týmu. Animace měla proměnlivou úroveň, jsou scény, ve kterých divák zapomene, že má před sebou umělou inteligenci, v nemálo scénách byla animovanost dost znatelná, což působilo až rušivě. Na superlativy tento aspekt není, je ale férové dodat, že množství scén by bylo zcela nemožné realizovat se živými zvířaty. Úchvatné jsou ovšem přírodní scenérie, které nebyly vždy dílem trikových mágů. A jelikož scénář mnoho nápaditosti a překvapivých tahů nepobral, dost se tomu divím, jeho autorem je uznávaný scenárista Michael Green, byly pro zvolený styl vyprávění naprosto zásadní. Režisér nabral akční tempo a oscarový kameraman Janusz Kaminski brilantně nasnímal každý psí kus. Stabilní hereckou spolehlivost dodal vetchý Harrison Ford, neměli ho ale pasovat do pozice vypravěče. U mnoha událostí nebyl vůbec přítomen, nechápu tedy, jak o nich mohl vědět, no, solidní nesmysl. Z Dana Stevense se vyloupl mrazivý záporák, Karen Gillan je jen lákadlem do titulek, ve filmu je téměř k přehlédnutí a její účast se smrskla na pár nepodstatných minut. Rodinám s odrostlejšími dětmi ovšem výše zmíněné výtky nikterak nebudou vadit. Buck je čtyřnohý sympaťák a jeho divoké toulky a kejkle po Yukonu rozhodně (za)baví. 7/10 ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Hezká rodinná záležitost. Na první dobrou vysloveně film, u kterého víte, že žádný žánr by na něj neseděl víc, než ten rodinný. Celé je to hrozně hezké, dá se na to bez problémů koukat, má to dobrý námět, příběh, dejme tomu i zpracování, samozřejmě je v tom i Harrison Ford, kterého každý fanoušek musí ocenit. Jenže je to všechno strašně umělé. Nejen ta smečka psů, ale i ta krajina. Celé je to tak barevné, že to snad nemůže být pravda. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Nějaký blázen mi dal v sedmi letech knížku Volání divočiny, nejspíš Ježíšek, aniž by si zodpovědní ráčili všimnout, že jde o příběh veskrze krutý, pro slabikující děcko nevhodný. Trestuhodně mě tehdy výchovně zanedbali a tak jsem si odžila svoje už někdy kolem Štěpána a do Silvestra jsem propadla situační depresi nadobro. Žádné bobování za barákem v Hrabůvce, žádné vysedávání u telky s tácem cukroví, prostě depka a pod každým křídlem jeden milovaný pes uchopený v kravatě. Pejskařem jsem od juniorských let, ale normálním. Pro mé vrstevníky s docela racionálním žebříčkem hodnot. Jack London patří k mým nejoblíbenějším autorům díky Tulákovi ke hvězdám. Stále doufám, že to někdo důkladně natočí, protože při dnešních CGI možnostech by to snad už technicky šlo, otázkou zůstává rovina filosofická. Každopádně zatím se musím spokojit s Londonovými příběhy zlatokopeckými. Sice jdu do čtyř hvězdiček, ale zodpovědně lze Volání divočiny vytknout mnohé. Předně pokulhávající animace, o hodně slabší než Lví král nebo Kniha džunglí a to zamrzí. Využití digitálních psů mi nevadilo v nejmenším, s reálnými to natočit nelze, nižší kvalita animace film ale zbytečně sráží. Více mě však mrzelo zjemnění celého příběhu, kdy se poředil Londonův syrový destilát na hodně slabou limonádu, která je sice vhodná pro celou rodinu na nedělní odpoledne, ovšem ze koncentrované předlohy toho mnoho nezbylo. Harrison Ford fajn, Omar Sy byl taky příjemným kontrastem zasněženým pláním, pokud se neupínáme ke knize, pohodový odpočinkový filmík ke kávičce. Dále následuje má oblíbená litanie na účet dnešní degenerující části společnosti, která se vzájemně utvrzuje a poplácává po ramenech stran kdejakého trendy nesmyslu a v naivní víře ve finále očekává lepší zítřky, na které ovšem nedojde, jelikož cesta do pekla bývá dlážděna těmi nejlepšími úmysly. Proto: To se už nesmí ani říct, že psi umřeli? A proč? Vymaštění ultralevicoví ochránci zvířat, kteří mají pejska a kočičku v žebříčku hodnot výše než kupříkladu dítě, si nepřejí, aby mladý divák nečelil takovéto informaci nebo ještě v žádné appce či na internetu ani oni sami nezjistili, že tažní psi na Aljašce umírali ve velkém? Tímto dávám ve známost, že každý pejsek jednou umře. Každý. A tak, jako v těch časech neměl valnou cenu život lidský, tím tuplem neměl cenu život psí. Až na pár výjimek střihu Jacka Londona. Dále, zlatokopové a další dobrodruzi přežívali na Aljašce v kožešinách ze zvířat, neboť nic člověka nedokázalo zahřát lépe než-li opravdový kožich. Své o tom vědí také třeba v Rusku, ve Skandinávii atd., čili na ohoz jednoho dobrodruha padlo nemálo lištiček, králíčků, pejsků, medvídků nebo mývalů. Ano, normálně je zastřelili, stáhli z kůže a ušili si oděv. Tak to bylo, milé děti. Račte si povšimnout, že v tomto snímku byly kostýmy prudce korektní, po liščím chvostu na klobouku ani památky, snad aby někoho nenapadlo takovou parádu žádat nebo spíš, aby tvůrci nemuseli čelit výkřikům všelijakých znuděných buřičů, kteří zrovna slezli z rypadla, ale mlčet rozhodně nechtějí. K dalším faktickým zlatokopeckým reáliím: taky maso se jedlo. Normální maso. Nakládalo se buď do soli, aby vydrželo v teplejších měsících nebo se nechalo zmrznout. Nebo se hodilo nad oheň, jakmile se ulovilo. Ano, správně. Zvířátka se lovila pro maso. Nejen bažant nebo rybička. Koření a sůl měli cenu zlata. Čili pokud je vůle cosi se k tehdejšímu způsobu života dozvědět, šup do knihovny nebo knihkupectví a urychleně zakoupit knihu, než ji nějaký moudrý vizionář označí za plnou problémů, které je v současnosti třeba potichu uklidit a tvářit se, že svět byl načechraný, vyvoňaný, cituplný a ohleduplný polštářek od věku věků, lidé byli k sobě i k jiným tvorům něžnost sama už od dob vodní opice, stravovali se výhradně vzduchem omaštěným větrem a zrním bez duše, které ale muselo v naprostém bezvětří souhlasně kývnout, než bylo v raw verzi spaseno. Což by se vlastně dalo napadnout, neboť svůj názor neztvrdilo podpisem. Takže já bych si ještě dovolila v závěru promluvit k některým, ne úplně rozhodnutým či nevyhraněným potenciálním zachráncům dalších generací, že existuje zajímavá disciplína, která se nazývá věda. V té lze objevit spousty informací (ano, nejen na internetu se člověk dozví vše), a kupříkladu (ačkoli si to aktuálně někteří pozérští mudrcové hlasitě nemyslí), bez takového histidinu, izoleucinu, leucinu, lysinu, methioninu, tyrosinu, fenylalaninu, treoninu, tryptofanu a valinu (ne, nejsou to jména postav ze GoT), by se nevyvinul člověk ani neandrtálský natož myslící, mluvící homo sapiens sapiens. Zarazí, že části populace je zatěžko dát si dvě a dvě dohromady a uvědomit si, že neandrtálci byli současníky předchůdce člověka dnešního třeba před cca 130 tisíci lety. Říkám si, že i ne příliš bystrému by mohlo docvaknout, jaký kus cesty od té doby člověk ve vývoji urazil a čím vším to asi tak bude? Že by klíčky? Osobně bych spíše vsadila na esenciální aminokyseliny, no ale hádej se s někým. Kdo chce kam… Za mě, dám-li ruku na srdce, můžu hodit do placu výsledek své soukromé, dosud veřejně nepublikované, ale letité a poctivě prakticky ověřené studie, kdy mi vychází se stoprocentní jistotou, že i sváteční masožravec má násobně výraznější smysl pro humor, sex appeal i výkonnost než unylý, hipsterský bledulák s hlavou plnou progresívních nápadů, avokádovým laté v rachitické ručičce a humusem mezi zuby. Ale psssst. Aby se jejich veganské maminky nebo krutopřísné šéfky vztahů nabitých prudkou filosofií, jógou a meditací, nerozčertily. Vlastně těžko říct, po čem ty dnešní slečny asi jdou. :)))) U nás k obědu dnes: čerstvě poražený býček z domácího chovu (na zelených pastvinách horských) na čerstvých hříbcích a smetaně, a k tomu domácí knedlík. Z normálního vajíčka a z normální mouky. Kafe- turek klasika, dva cukry (bílý- normální), cigáro, doutník, nějaký ten panák, pochopitelně pořádný sex, protože to je taková dobrá, zdravá zábava. Celkově fajn neděle. () (méně) (více)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Digitální psi ... digitální sobi ... digitální ptáci ... digitální ryby ... digitální medvěd ... digitální emoce. A k tomu všemu na miskách lékárenských vah poměřovaná rasová a genderová vyváženost, bez ohledu na dobové reálie. Ještě mi tam chyběla alespoň maličkatá rolička, alespoň (psí) štěk pro nějakého představitele LGBT komunity (nehledejte v tom, proboha, nic proti ní). ----- !!! MOŽNÝ SPOILER !!! ----- A udělat záporné postavy z Indiánů, jak tomu bylo v samotném závěru předlohy Jacka Londona, to už by dneska nejspíš vůbec neprošlo, to by mohlo být označeno za používání nevhodných zažitých stereotypů. A tak je filmaři pěkně nenápadně vypustili a místo nich natrčili zelenáče bílé pleti ("euroameričana"), který by ve skutečnosti měl pramalou šanci, aby v divočině vůbec přežil, natož aby v ní kohokoli našel. Měl jsi tohle všechno zapotřebí, milý Bucku ??? Dobrá, dobrá, s pomocí zestárlého Indiana Jonese jsi zjistil, kde je tvůj opravdový domov a kdo je tvá opravdová rodina, jenomže kam mám vlastně zařadit film, v němž jsi tím nejhlavnějším hrdinou ? Ať je to jak chce, podstata tvého příběhu je převelice drsná - odehrává se v těch dávných dobách, v nichž slabí neobstáli ... psi ani lidé. V dobách, v nichž platil zákon tesáku. Je možné ho zfilmovat jako dobrodružný snímek pro mládež, ale je nesmyslné pře(po)tvořit ho (bez zásadní změny dějové osnovy) na rodinný, potažmo dětský film s digitálními polidštěnými psi, kde ty, milý Bucku, svědomitě plníš úlohu psího gentlemana a ochránce všech bezbranných, dokonce i divokých králíků. Tak prostě zvířecí svět nefunguje, to ty přece dobře víš - pokud by ses takhle prezentoval, neměl bys v něm ani tu nejmenší šanci. A co ostatní členové tvého spřežení ? Někteří chlupáči byly O.K., ale koho proboha napadlo zařadit mezi saňové psi jedince s kraťounkou srstí bez podsady ? Že by psi krátkosrstých, potažmo hladkosrstých plemen zatoužili po pozitivní diskriminaci ? Jenomže takoví tahouni by byli už dopředu odsouzeni k umrznutí ... pokud by ovšem nebyli digitální. A potom: Psi prý utekli !!! Taková malá náplast na dětskou duši. Londonova pravda byla jiná, krutější a pravdivější. Myslím, že by se nestačil divit, co se stalo s jeho povídkou. Kam se to proboha filmový svět ubírá ... a kam až dojde ? Nooo ... nevím, jestli to chci opravdu vědět, ale řekla bych, že je tam tma ... 2,5* ()

Galerie (143)

Zajímavosti (6)

  • Filmovanie snímky prebiehalo na viacerých miestach v kanadských provinciách Yukon a Britská Kolumbia, a taktiež v kalifornských filmových štúdiách. (MikaelSVK)
  • Film byl natočen podle stejnojmenné knihy od Jacka Londona, která vyšla v roce 1903. (SONY_)
  • Protože společnost Walt Disney Company koupila v roce 2019 aktiva společnosti Fox, jedná se o první film, který obsahuje rebranding loga 20th Century Studios bez názvu Fox. Shodou okolností byla verze filmu z roku 1935 (The Call of the Wild) posledním filmem vydaným pod názvem Twentieth Century Pictures před fúzí a formací 20th Century Fox. (willy1)

Související novinky

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

12.08.2019

Mohli jsme to předpokládat, teprve minulý týden se to však stalo oficiální. Po propadácích typu X-Men: Dark Phoenix se studio Disney rozhodlo zaříznout drtivou většinu chystaných snímků od studia… (více)

Reklama

Reklama