Bratr a sestra nabourají Santovy sáně a pak musí celou noc zachraňovat Vánoce. Ještě že si Santa vždycky umí poradit. (Netflix)

Recenze (206)

MickeyStuma

Vánoce jsou už zase ohrožené. No, když se to vezme kolem a kolem, vlastně se nejedná o žádné překvapení. Ani to, že malé či menší děti jsou zvědavé a vymýšlejí všelijaké pasti, jen aby viděli Santu Clause. Tak začíná i tento příběh, kde centrem dění jsou sourozenci starší Teddy a mladší Kate. Použijí kameru po zesnulém otci, aby Santu tajně natočili. To se podaří, čímž následující události vezmou za své. Příběh jako takový nepřináší nic nového. Santa Claus ve světě lidí přechází z jednoho problému do druhého a přirozeně mu nikdo nevěří. A děti dělají co mohou, jen aby mu pomohli. Vánoční dobrodružství plný skopičin, honiček a humorných situací. Jo, a samozřejmě nechybí ani skřítci. A kdo že to na samém konci k Santovi přijde? Kurt Russell v roli Santy je skvělý. Dobře se do toho opřel, čímž celý koncept dostal ohromnou energii. Svým výkonem vytáhl něco zvláštního a zároveň byl za poslední dobu tím nejúžasnějším Santou, jakého jsme kdy viděli. Charakterová svéráznost zvítězila. Vánoční hudební koncert ve vězení je asi vrcholem všeho. Děti už jsou jen obyčejné děti. Film má dobrý scénář, je kreativní i zábavný. Skřítci svým výstupem krapet připomínají Mimoně, ale v rámci zábavy nic proti ničemu. Čeho si málokdo všimne je fakt, že Santovi mnohé dialogy jsou převzaté z textů vánočních písní. Alespoň to tak zní v originále. Na výpravě se nešetřilo, takže vynikne i Santovo sídlo. Sice nic přehnaně pohádkového, ale vybaven je dobře. Snímek samozřejmě, ostatně jako obvykle, poslouží hlavně v zemích, kde Santu Clause používají, ale to neznamená, že by nemohl nepobavil i nás. Tento vánoční snímek se povedl a zaslouží si být součástí vánoční videotéky. ()

marhoul

Vánoční rodinné filmy já ráda, tedy vyjma Sám doma, Kronika nakonec předčila má očekávání. Má to sice divný začátek a ty děti nejsou kdoví jak sympatické, ale nakonec si to sedlo příjemně. Dost se to podobalo francouzské vánoční komedii Alaina Chabata "Vánoce a spol." z roku 2017, některé scénky třeba z basy jsou jako přes kopírák, ale kupodivu mě to nerozladilo ani v nejmenším. Sranda, která funguje. Kurt Russell mě v roli Santy výborně pobavil. Kdo se chce s rodinkou pobavit a nemá nutkavou potřebu hledat mouchy, může se do toho pustit s klidnou duší. Počítám, že pod tři nepůjde. ()

misterz

Tak toto bolo príjemné prekvapenie, na predvianočný a vianočný čas ako stvorené. Vianočný príbeh plný pohody, dobrodružstva, úsmevných situácií a samozrejme i nejakého toho morálneho poučenia. Moje dcéry sa pri pohľade na tých škriatkov celé rozplývali... Rodinný vianočný snímok, ktorý dokáže dôstojne sekundovať tým tradičným. Nadpriemer. 75/100 ()

Rominator

Sourozenci Teddy (Judah Lewis) a Kate (Darby Camp) spolu nevycházejí zrovna nejlépe, ale to se v brzké době změní, protože zažijí neuvěřitelné vánoční dobrodružství... Kurt Russell byl jako Santa Claus fajn. Tenhle film dokáže zvednout dobrou náladu a přinést vánoční svátky do obývacího pokoje i mimo sezónu. (Netflix) ()

rublik05

K mému velkému překvapení jsem objevil krásnou, příjemnou a pozitivní vánoční komedii, která má konečně poutavý a především kvalitní děj, plný nečekaných situací, humorných scén a zajímavých nápadů. Příběh od začátku započne neuvěřitelné tempo, díky které se film mění v nádhernou magickou jízdu a nedá prostor ani šanci k okoukanosti či nudě. Kurt Russell jako Santa Claus je neuvěřitelně charismatický, působí velmi přirozeně a jeho postava je plná hlášek a překvapení. Je až k nevíře, jak moc se tvůrcům povedla krásná vánoční atmosféra, jejíž odlehčenost a pohoda z filmu přímo číší a skvěle se tak přenáší na diváka. Vánoční kronika je živoucí úkaz toho, že lze natočit skvělou vánoční komedii, aniž by působila trapně, nezáživně a stereotypně. Snímku nejde prakticky nic vytknout. Na navození předvánoční atmosféry, na příjemně strávené večery je tato rodinná komedie ideální. 10/10. ()

• Prvé meno na Santovom zozname mesta San Francisco je Ryder Robinson. Rovnako sa volá aj skutočný syn Kurta Russella a Goldie Hawn, ktorí si tu zahrali Santa Clausa a Pani Clausovú. (Astonko)
  • Natáčelo se v Pinewood Toronto Studios v Torontu (Ontario, Kanada). (Rominator)