• USA The Laundromat (více)
Trailer 3

Vdova (Meryl Streep) prošetřuje pojistný podvod a odhaluje, jak dva právníci z Panamy zneužívají světový finanční systém. (Netflix)

Trailer 3

Recenze (108)

BOURQUE

Film so slabšou príbuznosťou Stávka na neistotu, ktorý sa snaží objasniť rôzne praktiky firiem a špekulantov neplatiť dane. S. Soderbergh však nevyužíva tak skvele svoju hereckú garnitúru, ako to robil A. McKay už v spomínanom filme. (A ani ten príbeh nie je tak sofistikovaný, čo je určite chyba.) A. Banderas len šaškuje a ku podivu ani G. Oldman nepôsobí presvedčivo. Kolegov zachraňuje M. Streep, to ona drží film nad vodou. Osobné hodnotenie: 72% (***) ()

sedm.1 odpad!

Já vážně nevím, co mám v souvislosti s touto podívanou komentovat. Pro mě se totiž jedná o naprosto ryzí Odpad!, jinými slovy o totálně nesledovatelný snímek, ve kterém chtěl Steven Soderbergh odlehčující formou poukázat na svět finančních machinací, ale minimálně pro mě to zpracoval tak strašně nestravitelným a doslova ubíjejícím způsobem, že já prostě nemohu jinak, než dát to nejnižší možné hodnocení. Tohle prostě byla absolutní katastrofa ve všech směrech, miliarda nevýrazných a nezajímavých postav, lavinovitě žvatlajících naprosté sračky, které tedy měli onen svět přiblížit a vysvětlit co nejjednodušším způsobem, ale opak se stal realitou, jelikož to byl jeden velký, chaotický bordel, kde se skákalo z místa na místo, z figurky na figurku, ale ono nejde ani tak o to, že by to bylo nepochopitelné, ale spíš o to, že způsobem, jakým to je zpracované, tak normální divák nemůže během sledování toho filmu najít jeden jediný důvod, proč by to měl vlastně chtít vůbec pochopit. A když k tomu pak ještě navíc připočtu ty dovysvětlující monology do kamery a vlastně to celkové zoufalé pojetí, musím už jen konstatovat, že jsem si prošel hodinu a půl trvajícím utrpením, které vážně nemám za potřebí. Odpad!, Odpad!, Odpad!! ()

Johnny.ARN

Toto je celkom taký film, že nie každý si ho pôjde. A Soderbergh opäť sekol do takej témičky, ktorá by ho mohla stáť jeho kariéru. Ale podstatu daňových optimalizácií vystihol presne a podal ju ľuďom svojsky. Prostredníctvom vyprávačov, scénok, tak, aby to divák poňal. A keď si po dopozeraní chcete založiť offshorovú spoločnosť, tak viete ako na to. 4 z 5 ()

Moja antiekonomická myseľ bohužiaľ nepobrala všetko, čo chceli Burns so Soderberghom povedať a tak bol film pre mňa prekvapivo najpochopiteľnejší v momentoch, keď bol doslovný. Rámcovo sa samozrejme Prací automat pochopiť dá aj laickou mysľou, ale keď už presahovali tie schránkové firmy počet cez 240 000, tak to bolo príliš. Avšak film treba rozhodne vidieť z hľadiska jeho informačnej hodnoty, zistíte, prečo existujú daňové raje a zase nepochopíte, ako je možné, že v USA nemusia tí najbohatší platiť dane. Zmysel línie v Číne smerom k ústrednej zápletke mi unikol, i keď rozumiem, že tam spojitosť bude. Soderbergh príliš neexperimentuje, princíp búrania štvrtej steny sme videli už v Stávke na neistotu, vzhľadom na komplikovanosť zápletky mi ale inovatívnejšie formálne prvky nechýbali. 70% ()

Jordan

tri hviezdičky dávam asi neoprávnene pod reálnu hodnotu tohto filmu a alibisticky dodávam, že je to tým, že som na neho "nedozrel", intelektuálne ho nedocenil. soderbergha a jeho prístup k filmárčine mám rád a nik iný by nenatočil takýto film - film na hranici hraného, dokumentárneho, esejistického, od začiatku do konca nabitého sarkazmom, drzého a aj dosť edukatívneho... toto nie je ničím, vôbec ničím štandardný film a zaslúžil by si viac pozornosti... málokto už dnes točí (ak vôbec niekto) filmy á la thés, filmy s témou/ideou ako hlavným hrdinom... a soderbergh to robí s takou ľahkosťou, drzosťou a akoby samozrejmosťou, až to uráža... no zároveň fascinuje. jeden z najdivnjších a najnedocenenejších filmov minulého roka. ()

• Steven Soderbergh byl ze spolupráce s Meryl Streep tak nadšený, že ji nabídnul roli v dalším jeho filmu Let Them All Talk (2020). Herečka souhlasila a film natočili za pouhých 13 dní. (jezurka42)
  • Obsazení Meryl Streep do jedné z hlavních rolí bylo důležitým faktorem pro celkové financování filmu. (jezurka42)