Reklama

Reklama

Mladý Charlie Hansen žije v roce 1968 se svou babičkou Agathou v Demopolisu v Alabamě poté, co jeho rodiče v Chicagu zahynuli při autonehodě. Babička Charlieho postupně rozveselí a koupí mu myšku, kterou pojmenuje Daisy. Jednoho dne chce Charlie koupit krabici hřebíků, aby Daisy vycvičil a postavil pro ni také domeček. Osloví ho ale čarodějnice, která se ho snaží nalákat na karamelku. Ale Agáta ho přivolá a čarodějnice zmizí. Poté, co Charlie o setkání vypráví babičce, dozví se, že čarodějnice jsou skutečné. Babička říká, že čarodějnice proklela její kamarádku z dětství, Alici, a ta pak strávila zbytek života jako slepice. Aby Charlie čarodějnici unikl, rozhodnou se s babičkou, že se ubytují v nedalekém hotelu, kde je šéfkuchařem její bratranec Eston. Druhý den vezme Charlie Daisy a lano na trénink do velkého sálu. Tam potká obézního, ale přátelského chlapce jménem Bruno. Když se Charlie připravuje na trénink Daisy, do velkého sálu vstoupí skupina čarodějnic vedená jejich všemocnou vůdkyní, Hlavní vrchní čarodějnicí. Charlie se schová pod pódiem a zaslechne, jak Hlavní vrchní čarodějnice plánuje dát všem dětem na světě lektvar namíchaný do cukrářských výrobků, který je promění v myši. Čarodějnice čeká na příchod Bruna, kterému předtím dala tabulku švýcarské čokolády s příměsí lektvaru. Poté, co Bruno dorazí, promění se v myš a uteče do ventilační šachty, kde se ukrývají Charlie a Daisy. Hlavní vrchní čarodějnice Charlieho objeví a násilím ho pomocí lektvaru také promění v myš. Bruno i Charlie poté utečou do hotelového pokoje. Později zjistí, že Hlavní vrchní čarodějnice bydlí v pokoji pod nimi. Také vyjde najevo, že Daisy mluví a byla kdysi osiřelá lidská dívka Mary, kterou čarodějnice proměnila v myš. Podaří se Charliemu přemoci čarodějnice? (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (132)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Spisosatel Roald Dahl a režisér a scenárista Robert Zemeckis- To jsou u nové verze Čarodějnic nejdůležitější jména. Dle Dahlovy knihy (který jinak stojí i za knihami jako Karlík a továrna na čokoládu, Fantastický pan Lišák nebo Matilda) už v roce 1990 vznikla jedna filmová adaptace, ve které si nejzlejší čarodějnici tehdy zahrála Angelija Huston, režíroval to Nicolas Roeg, který předtím natočil legendární film Muž, který spadl na Zemi s Davidem Bowiem v hlavní roli a já tuto verzi neviděl a neměl jsem nikdy čest, ani přečíst si Dahlovu předlohu. Jestli mě tedy něco na Čarodějnicích zajímalo tak to byl právě Robert Zemeckis. Roberta Zemeckise bych ještě nějakých pár let nazpátek považoval za jednoho z nejlepších vizuálně stylizovaných filmových vypravěčů a to díky trilogii Návrat do budoucnosti, Forrestu Gumpovi, Trosečníkovi nebo jeho digitálně animovaným klenotům jako Polární expres či Vánoční koleda. Začátkem nové dekády ale Zemeckis pro mně osobně jaksi ztratil svoje kouzlo a ať už se bavíme o Letu, Muži na laně, Spojencích nebo (především velkému zklamání) Vítejte v Marwenu tak už to skutečně vypadalo jako by byl ten starý dobrý Zemeckis mrtvý. Lehký náznak naděje, že ten starý Zemeckis pořád mrtvý není ale Čarodějnice vzbuzují. Ne, Čarodějnice nejsou jasným návratem Zemeckise k jeho staré formě a ne, Čarodějnice vlastně nejsou kdovíjak velmi dobrým filmem a mají pořád blíže k Zemeckisovým filmům z uplynulé dekády. Jenže...... po dlouhé době jsem měl konečně pocit, že Zemeckis zase funguje jako zdařilý filmový vypravěč využívající vizuální podání ne jako frajeřinu, ale jako nástroj k doprovodnému vyprávění. Na scénáři se krom Roberta Zemeckise a Kenye Barris částečně podílel i Guillermo del Toro, kterému by zrovna tahle šílená pohádka mohla jako režisérovi možná sednout ještě víc. Osobně tipuji, že většinou celkem funkční hororové prvky jsou právě výtvorem del Tora z pozice spoluscenáristy, samo sebou tu ale pro ně zase tolik prostoru není, protože by pořád mělo jít především o pohádku. Zemeckis ale pořád dokáže, že má ten správný vypravěčský styl a navíc si povolal své známé spolupracovníky kameramana Dona Burgesse a skladatel Alan Silvestriho. Díky Burgessovi to celé opravdu krásně vypadá a Silvestri i přesto, že zrovna vytvořil jeden ze svých méně památných soundtracků tak rozhodně vytvořil padnoucí a správně využitý soundtrack. Octavia Spencer je zase jednou velmi dobrá a chvilku mi vlastně vrtalo v hlavě, proč zrovna ona (ve věku pouze 50 let) má hrát babičku, ve finále na roli milující babičky padne opravdu výborně. Především je tu ale Anne Hathaway, která si tuto roli vyloženě užívá. Má v té roli neskutečnou energii, roztomile směšný německý přízvuk a skutečně se jí daří, aby z ní občas šel strach. A také je tu Stanley Tucci, který ale kdovíjak výraznou roli nedostává, přesto je velmi fajn ho zase někde vidět. Debutující Jahzir Bruno je jinak fajn volba do hlavní role a především společně se Spencer k sobě nečekaně padnou. Čarodějnice jsou strašně zábavná a energií nasáklá temnější pohádka, která sice někdy vypadá částečně jako od Tima Burtona, Zemeckis v ní ale pořád má šanci ukázat svůj režisérský otisk a dokázat, že pořád je jedinečným filmovým vypravěčem. V případě Dahlovy knihy, kde jsou pravidla daná a Zemeckis se knižní předlohu údajně kdovíjak změnit nepokusil vlastně poté těžko soudit, zda je to zásluhou samotného Dahla nebo právě Zemeckise, pořád se ale musí nechat, že jsou Čarodějnice dost draze vypadající pohádka, která se skutečně nebojí zasunout do temnějších kořenů a má očividné velké production values, paradoxně ale může jít o bolestivý film pro fanoušky původního filmu, kteří zatím vyčítají, že jde téměř o víceméně kopií původního filmu. Já se v tomhle ohledu na žádnou stranu přidat nemůžu, přesto ale musím říct, že jsem si Zemeckisovy Čarodějnice prostě celkem užil. Pořád ale k dokonalosti chybí daleko a ten černý humor (jenž má dokonce pocházet už z Dahlovy předlohy) mně osobně nesedl vůbec. Přesto jsem se ale bavil tím, že to Zemeckis pořád má v sobě, jenom doufám, že u jeho hraného Pinnocchia bude podstatně spokojenější. Čarodějnice jsou fajn, ale kdovíjak povedené zase v klasickém slova smyslu nejsou...... () (méně) (více)

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že za Čarodějnicemi stojí jména jako Robert Zemeckis a Guillermo del Toro, tak prostě nemohu být s tímto filmem spokojený. Ano, je to sice chvílemi hravé, veselé a nápadité, ale především do prdele tak strašně moc nesnesitelně infantilní, že dospělý divák u toho trpí, a to bez ohledu na to, že je tu na druhou stranu i několik scén a momentů, které naopak nejsou pro dětské oči vůbec vhodné, jinými slovy, tvůrci zde nedokázali najít tu správnou cestu, kdy by byly Čarodějnice vhodné buď jen pro děti, nebo jen pro dospělé, v nejlepším případě pro obě skupiny publika. Zápletka by se jinak dala v podstatě považovat za netuctovou, jenže i jí se týkají výrazné kvalitativní výkyvy, kdy si chvílemi divák užívá zábavnou a svižnou podívanou, aby se ovšem během okamžiku změnila v triviální a lacinou hloupost, a tak to trvá až do samotného závěru, který se mi navíc nelíbil vůbec, takhle totiž prostě pohádka končit nemá. Efekty jsou pak určitě na vysoké úrovni, jenže to už asi dnes málokoho ohromí, atmosféra je vlastně taková nijaká a co se týče obsazení, i v tomto případě je to jako na houpačce. Anne Hathaway je naprosto perfektní a svou roli si evidentně vychutnávala, oproti ní taková Octavia Spencer je absolutní herecké dno, a škoda jistě je, že tu nedostala větší prostor postava Stanleye Tucciho, který vážně bavil. Tudíž opakuji, vzhledem k tvůrcům, kteří za tímto filmovým projektem stáli, jsem očekával daleko povedenější výsledek, než ve všech ohledech nevyrovnanou pohádku, zároveň to celé nechci ale ani nějak zbytečně moc shazovat, na to se o zas až tak špatnou podívanou totiž nejedná. ()

Reklama

tyna97 

všechny recenze uživatele

Bohužel jsem celý film musela porovnávat s oblíbenou verzí z devadesátých let a moje hodnocení se z ní bude odvíjet. Celý film jsem nepostřehla jméno hlavního hrdiny (ale možná jen fakt nepostřehla, spíš jsem si všímala oslovení „chlapče“). Fajn, že narozdíl od původního filmu se zde objevují černoši, což je zajímavé oživení. Tyto čarodějnice pro mě byly až moc překombinované. Hlavní ježibaba měla svůj obličej s podobnými rysy, jako Joker. Navíc to byla hadí žena, uměla létat a natáhnout ruce jak Saxana. Příliš mnoho počítače, nerealistické myšky, které jsou spíš jako lidi, počítačová kočka a pokoj s nudným číslem „666“. Vadila mi tam Daisy, která tam být (a vůbec mluvit) ani neměla. Měla zůstat obyčejnou myškou. O ní jsme se vlastně nedozvěděli nic, jen to, že kdysi byla proměněným dítětem. Ale proč je jedna holčička změněna ve slepici, ale druhá (a ostatní děti) v myši? Čekala jsem, že se tu taky objeví jedna ta zlá, která bude nakonec vlastně hodná a udělá na světě pořádek. Babča celou dobu ani nehla prstem, ale pak se pochlapila a udělala velkou chybu, když unesla Jenkinsovým dítě. To se přece nedělá. Ale chápu, viděla jsem film pro dětičky (žádný horůrek ani nic takového), které z toho budou mít spíš trauma, jestli jim to rodiče vůbec někdy pustí. Škoda, ani krásná Anne to nezachránila. ()

warrenur 

všechny recenze uživatele

Pozitivne vnimam iba pekne naanimovane mysky. A prizvuk sefky-cardodejky. "No GORLIK in the sup". Anicka Hathawayovie je paradna v scenkach v Sathurday Night Live. Tym postavam, ktore tam stvarnila, vdychla zivot. Zial v tomto scenaristickom blabole posobi takmer otravne, hoci sa snazi. Vsetko ostatne je vsak velmi, velmi mdle. Neodporucam. Slabota. ()

Triple H 

všechny recenze uživatele

Pôvodný film som ako malý so sestrou videl aspoň 10x a mám naň príjemne nostalgickú spomienku. Neviem nakoľko by obstál dnes, ale pamätám si na ňom určitý šarm, miestami strašidelnú atmosféru. Tento remake možno zafunguje na dnešné deti, ale úprimne si v dnešnej záplave rôznej zábavy a filmov neviem predstaviť veľmi ani to. Kultovka ako z originálu z toho asi nebude. Celé je to strašne diétne a bezzubé a necítiť z toho nič než rutinu. Zemeckis skrátka tápe ďalej, nevie chytiť druhý dych a síce točí formálne pekné a kvalitne spravené filmy, ale bez šťavy a bez srdca. Neviem čím to je, ale už jeho útlm trvá dlho a dúfam, že sa z neho ešte aspoň raz dostane. Efekty sú pekné ale pri čarodejniciach aj samoúčelné a vyslovene zbytočné (väčšie nosné dierky). Anne Hathaway zo začiatku OK, ale neskôr miestami strašne prehráva a tlačí na pílu. Na druhú stranu celú vec aspoň trochu oživuje a ak by sa krotila, asi by som zaspal. Chris Rock mi ako rozprávač prišiel vyslovene od veci. Snáď Zemeckis ten druhý dych ešte niekedy chytí. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (5)

  • Ke konci filmu zazní krátký úryvek písně „We Are Family“, kterou napsali Bernard Edwards a Nile Rodgers. Původní verzi nazpívala americká vokální skupina Sister Sledge na stejnojmenné album z roku 1979. Zde zazní v podání Samanthy Jade. (noelcoward73)
  • Název filmu se objeví až během závěrečných titulků. (noelcoward73)

Související novinky

Discovery pokračuje v čistce

Discovery pokračuje v čistce

23.08.2022

Nové vedení společnosti Warner Bros. Discovery pod dohledem ředitele Davida Zaslava začalo šetřit, kde se dá, a jako první to odnesla tvorba streamovací služby HBO Max. Po zrušené Batgirl tak… (více)

Nominace na Zlaté maliny 2021

Nominace na Zlaté maliny 2021

13.03.2021

41. ročník Zlatých malin, každoroční ocenění pro ty nejhorší a nejbizarnější filmy roku, se blíží a pořadatelé nyní oznámili své letošní nominace. Mezi těmi najdeme jak celoročně vysmívané filmy typu… (více)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Reklama

Reklama