Série(22) / Epizody(101)
-
Série 1 (1992) - 1 epizod
-
Série 2 (1993) - 3 epizod
-
Série 3 (1994) - 7 epizod
-
Série 4 (1995) - 6 epizod
-
Série 5 (1996) - 5 epizod
-
Série 6 (1997) - 5 epizod
-
Série 7 (1998) - 3 epizod
-
Série 8 (1999) - 3 epizod
-
Série 9 (2000) - 8 epizod
-
Série 10 (2001) - 6 epizod
-
Série 11 (2002) - 3 epizod
-
Série 12 (2003) - 6 epizod
-
Série 13 (2004) - 7 epizod
-
Série 14 (2005) - 6 epizod
-
Série 15 (2006) - 5 epizod
-
Série 16 (2007) - 2 epizod
-
Série 17 (2008) - 4 epizod
-
Série 18 (2009) - 4 epizod
-
Série 19 (2010) - 3 epizod
-
Série 20 (2011) - 6 epizod
-
Série 21 (2012) - 4 epizod
-
Série 22 (2014) - 4 epizod
Obsahy(1)
Julii je pětatřicet, má dvě dcery a právě se rozvedla, neboť její manžel odmítl dál snášet nelehké soužití s policistkou. Přeložení je pro ni velice potřebná životní změna, jmenovací dekret policejní komisařky v typickém francouzském maloměstě Meaux tedy vítá. Mnohem méně se tam však líbí jejím dcerám. Dosud se nevyrovnaly s otcovým odchodem a nové prostředí je ničím nezaujalo. Julii čeká čtyřiadvacet uniformovaných a devět civilních podřízených, s nimiž má v Meaux udržovat pořádek a prosazovat spravedlnost. Ne vždy se to daří – na velkou chybu jednoho ze strážníků narazí komisařka hned po příjezdu. Naštěstí je tu celá řada kolegů, kteří velitelku nejen podporují, ale i obdivují a dávají najevo, že by byli občas ochotni i nosit ji na rukou. Julie se tedy může ponořit do svého prvního případu, únosu dětí přistěhovalců, a začít při tom odhalovat dávná i současná tajemství svého nového působiště… (TV Prima)
(více)Recenze (160)
Tento seriál patří k dílům, která nejenže nenudí, ale navíc i prozradí ledaccos podstatného i o době a společnosti, ke které se vztahují. Má-li nějaký problém, spočívá v neúnosné délce (hodně přes 60 epizod) a postupné únavě původního konceptu (oproti MASHI, který se prosadil zřejmě Aldovou zásluhou právě touto schopností) plynoucí i z mimořádného časového trvání. Postupně z něj odcházely hlavní postavy (zejména to platí o původním komisařčině manželovi a nakonec i představitelce mladší dcery a naopak dosti bezvýrazném představiteli druhého partnera). To by však nemělo setřít jeho hlavní klady: feministický koncept, dokonalou kresbu prostředí, schopnost reflektovat problémy velké i komunální periferní pařížské politiky, velmi neidylické líčení francouzské policie i antifeminních poměrů, které v ní v té době panovaly. Véronique Genestová v Lescautové evidentně našla svou životní hereckou příležitost, jak naznačuje stoupající bravura, s níž svou postavu zvládá; velkou předností je působivé srovnávání ženského a mužského myšlení i výhod ženských přístupů, pro které v převážně mužském světe zločinu chybí často elementární pochopení. I chod jejího komisariátu se silně blíží realitě; vraždy se totiž nepáchají nejen každý den, ale i týden a často i měsíce. Jímavé je i líčení komisařčina soukromí: její soužití s dospívajícími dcerami je ve zvoleném pojetí působivé i věrohodné. JULIE je jistě seriálem lehké Múzy; je to ovšem kvalita, která je víc než následováníhodná. ()
Julie Lescautová je má nejatraktivnější televizní hrdinka. Je nezávislá, přitažlivá, rozhodná... není divu, že jde ve Francii o jeden z nejoblíbenějších seriálů. A řada diváků jí má ráda i v Česku. Seriál i přes určitou jednoduchost nenudí, nejspíše pro kroniku života postav, která rovnoměrně doplňuje kriminální případy. Tato emancipovaná žena je zkrátka mou srdeční záležitostí... :3 (viděno s dabingem) ()
Další z francouzských krimiseriálů, tentokrát o ženě policistce ve vedoucí funkci. Hlavním kladem seriálu je především jeho věrohodnost, způsob jak jsou vykreslené jednotlivé postavy a jejich každodenní starosti, problémy s výchovou dětí, existenční problémy to vše jako pozadí vyšetřování závažných i méně závažných případů. Podobně jako u seriálu Žena zákona nechápu to nízké hodnocení. Tento seriál snese srovnání s kterýmikoli německými nebo americkými krimiseriály a mnohé z nich právě svojí věrohodností předčí. U tohoto seriálu se prakticky nesetkáte s debilními scénami, kdy celé policejní komando napochoduje předními dveřmi a pachatel jim uteče zady. Pak následuje nesmyslná honička, při které se zničí spousta aut, spotřebuje se spousta střelného prachu a teče spousta krve. Je vidět, že lze natočit dobrou detektivku i bez těchto nelogických a zbytečně vykonstruovaných scén. Kvalitní jsou i herecké výkony pro nás většinou neznámých herců. Proto dávám 4*. ()
Kurva, jak já tuhle sračku nesnáším! "Kvalit" To je vražda, nachcala... to sice nedosahuje, ale se vší zarputilostí se jim blíží. Vždycky mě na tom fascinovala schopnost režiséra natáhnout s bídou povídkový děj na hodinu a půl. Samozřejmě tomu pak odpovídal obsah. Ta jedna půl hvězdička je za Juliiny hezké dcery. 10% ()
Kandidát na nejangažovanější (=politicky nejkorektnější) seriál všech dob. Zvláště dcery slavné detektívky by zasloužily výletní jízdu mlýnkem na maso. Hanba mužům, kterým "emancipovaná" Lescautová vládne. Co to s těma Francouzema je? Země, která detektivnímu žánru vládla, v současnosti plodí blitky bez děje, zato s patřičným zastoupením menšin a žen. ()
Galerie (240)
Photo © TF1 / Jean-Claude Roca
Zajímavosti (15)
- Bulharští únosci jsou vyzbrojeni československými samopaly Vz.61 Skorpion. Vůdce bulharských gangsterů zase vlastní pistoli CZ 100. (Jan.Kanak)
- Na autě komisařky se dost často mění registrační značka. Zatímco u domu a i v pozdějších dílech je obvyklá 753AMG91, hned poté u popelářů je registrační značka s dvojkou navíc 7532AMG91, která se pak vyskytne i na stanici, u výjezdu, v márnici a v nemocnici. Registrační značka bez dvojky, tedy 753AMG91, se objevuje hned u školy, tedy po popelářích, později opět u školy a při únosu ve štěrkovně. (marcel5)
- V epizodě "Rej masek" ve 3. sérii ztvárnila malou roli DJky Audrey Tautou. (Hrabenka7)
Reklama