Když se objeví tělo místního teenagera, městečko Twin Peaks je otřeseno. (SkyShowtime)

Recenze (213)

Hadža

Perfektni mysticka zalezitost od pana tajemneho.Dokonal atmosfera ve vsech ohledech,jednoznacne spolecne s celym serialem nejdokonalejsi Lynchovo dilo.Agent Cooper dokonale ztvarnen Kylem MacLachlanem je jedna s nejpodivnejsich postav cele kinematografie.Nejde sledovat jen jednou,nebot pokazde v tom najdete dalsi genialni zalezitosti. ()

jerry12

60%. Kdyby autorem tohoto pilotu nebyl David Lynch, možná bych od toho neočekával tolik, kolik jsem očekával, a možná bych byl i v hodnocení shovívavější. Ale Lynche znám, znám ho dobře a čekal jsem daleko víc, než jsem dostal. Možná mu křivdím, ale u mě (jako obrovského Lynchova obdivovatele) tento pilot nesplnil ani zdaleka záměr, ke kterému jsou pilotní filmy určeny, a sice vyvolat pocit bažení po dalších dílech, pocit chtíče okamžitě vidět pokračování. Nemůžu si pomoct, ale mně přišel Twin Peaks bez šťávy, možná i trochu laciný a na Lynche až příliš jednoduchý. ()

LeoH

Komentář obsahuje zdánlivé spoilery, které ale čtenáři věci neznalému mnoho neřeknou, ostatně jako celý komentář. O samotném prvním dílu TP by se nemělo smysl bavit odděleně od seriálu, kdyby neexistovala věc zvaná International Pilot – o dvacet minut delší verze s uzavřeným koncem (no, uzavřeným…), vytvořená pro případ, že ABC další natáčení neschválí, a později kvůli autorskoprávním šmodrchancům dlouho jako jediná dostupná na VHS a laserdiscích, což muselo nové diváky dokonale mást. Právě pro tenhle samostatný televizní film vznikla sekvence z červeného pokoje, se kterou byl Lynch tak spokojený, že ji později zakomponoval do dalších dílů jako Cooperův sen a vystavěl na ní celou mystickou rovinu seriálu; objeví se tu kruh dvanácti svíček, který zasvěcencům nemůže nepřipomenout kruh dvanácti platanů; skalnímu fanouškovi spolehlivě přivodí extázi mimořádně trhlá scéna s Lucy v růžovém negližé, organizující z domova policejní manévry, zatímco dva metry od ní se Andy snaží naučit na trumpetu. Jak by se ale prodloužený pilot vyjímal v Lynchově filmografii jako jediná položka ze světa Twin Peaks, kdyby bylo ze seriálu opravdu sešlo? Troufám si říct, že skvěle – strhující filmařina by zůstala (ta začíná nejpozději ve chvíli, kdy si Leland Palmer bere v hale telefon a za oknem v druhém plánu zastavuje šerifovo auto) a mimózní závěr by vytvořil plynulý přechod od dějově jednoznačných Modrých sametů a Zběsilostí v srdci k pozdějším rébusům typu Lost Highway a Mulholland Drive. ()

B!shop

Predkrm k vyjimecnymu serialu. Tady neni moc co rikat, proste prvni dil, tudiz se to vse teprv rozbiha, mame tu vrazdu, predstavujou se jednotlivy postavy a vztahy mezi nima, prijizdi agent fbi, kterej je jednak profik, kterymu neutece zadna stopa, ale zaroven ho to vysetrovani evidentne desne bavi a nektery momenty sklouzavaj skoro az ke komedii. To vse v rezii Lynche, takze paradne natoceny, skvela atmosfera, kterou dotvari temna a krasna Badalamentiho hudba a jeste se nehraje na nejaky velky mysteriozno, takze to pusobi dojmem, ze mit film o pul hodiny vic, vypatra Cooper vraha. Coz samozrejme neni pravda, v nasledujicich dilech se to hezky zamota. Na televizni film naprosta atmosfericka dokonalost se skvelejma hercema, ktera by ale klidne obstala i na velkym platne a jasnejch 5*. ()

dubinak

Rozhodně výborné započetí velmi známého amerického seriálu od oblíbeného režiséra Davida Lynche, jenž dokáže omotat hlavu neskutečným klubkem záhad, a proto jsem zvědavá, jak jeho klasická nadlidská filmová mentalita dokáže zpracovat námět do tolika dílů, aby do sebe vše zapadalo jako puzzle. Velkým bonusem je zde výběr originální hlavní postavy agenta Dalea Coopera, který příběh společně s některými soundtracky náramně odlehčuje. ()

• Pilotní epizoda má alternativní závěr. V době výroby pilotu David Lynch a Mark Frost nevěděli s jistotou, zda ABC zakoupí práva na celou řadu a chtěli, aby pilot měl pro tento případ zakončení. Proto po domluvě se samotnou ABC natočili navíc přibližně dvacetiminutovou stopáž, která ve spojení s pilotem funguje jako samostatný film a odhaluje, kdo zavraždil Lauru Palmer (Sheryl Lee). Takto upravená verze byla pak uvedena ve vybraných kinech v Evropě a nikdy nešla do oficiální distribuce v USA. Některé ze záběrů z tohoto alternativního konce Lynch následně využil v pozdějších epizodách seriálu. (Shakaar)