Dark Waters

• USA Dry Run (pracovní název) (více)

Psychologický thriller rozpráva skutočný príbeh právnika Roberta Bilotta (Mark Ruffalo), ktorý odhalí spojenie medzi záhadnými úmrtiami a chemickou spoločnosťou DuPont. Bojuje za to, aby pravda vyšla najavo. (dixx)

Videa (11)

Recenze (145)

tron

Reprízu asi nepotrebujem, ale na jedno pozretie je to silné (podľa skutočných udalostí). Niečo ako Erin Brockovich, akurát depresívnejšie, menej farebné (pochmúrne mestá, jesenné lesy) a s nie žoviálnou Juliou Roberts, ale s naopak mimoriadne utlmeným Markom Ruffalom. Všetci ostatní sú kvalitní, ale plnia len štatút povinného krovia, vrátane Anne Hathaway (o ktorej som prvú hodinu nevedel, že je to ona, ehm) a Tima Robbinsa (ktorý je ale v jednej scéne fantastický). Áno, je to dlhé a pomalé, ale toto proste nie sú Piráti z Karibiku (nič proti nim, sú súper), ale komorná dráma. ()

Trajektt

Moc rád sleduji filmy podle skutečných událostí, které mi mohou něco sdělit a u kterých se můžu dokonce i někdy poučit, jak to na tom světě občas i chodí. Ale u tohoto snímku musím neblaze dodat, že mě fakt zvedl ze židle a hned jsem utíkal do kuchyňky, abych vyhodil do koše všechny teflonové pánve a zejména ty od společnosti Du Pont. Naštěstí tam žádné nebyli, protože nejsem takovej bohatýr, abych si je mohl dovolit. popravdě řečeno tento snímek mě doslova srazil do kolen, že jsem o něm přemýšlel aspoň celej tejden. Protože to, co si nadnárodní korporace můžou dovolit a hlavně, co jim ta daná administrativa té dané země vše dovolí je až do nebe volající. V tomto snímku vidíme, že se děje něco nekalého, doslova něco, co ohrožuje lidské a zvířecí životy ničím jiným než rakovinou. Přijde na to farmář, který přijde o skoro dvěstě krav celkem brutálním způsobem. Svůj případ předá právníkovi, který se tím případem začne zabývat a tím začíná nekonečná soudní mašinérie ve které je velice těžké vyhrát, jelikož stojí proti tomuto nadnárodnímu kolosu, který se brání zuby nehty a kope kolem sebe jako chcípající kobyla, jelikož se mu nechce přiznat chybu, která ohrožuje lidi na celém světě. Vyšetřování se táhne řadu let a výsledek je v nedohlednu díky obstrukcím této vražedné firmy. Ale nebudu psát spoilery, ať se na to každej podívá sám a udělá si svůj vlastní úsudek, protože to fakt stojí za to, co všechno lidi udělají pro tyto špinavé peníze. A také si myslím, že to nebude jediná takováto firma, co škodí lidem pro svůj prospěch a nehledí na zdraví lidí a celkově svého okolí. Za otevření očí a skvěle natočenej příběh ve kterém všichni podali perfektní herecké výkony musím dát stoprocentních 100%. ()

castor

Bojovali už jiní, určitě budou i další, ale teď se pere jistý právník Robert Bilott za oběti chemického znečištění zdrojů pitné vody. Je sám, zavalený bednami dokumentů, čelí útlaku systému, pochybnostem kolegů, unavenou rodinou a hlavně útokům mocného zástupce chemického průmyslu, který udělá všechno pro to, aby se vše ututlalo, respektive na jakýkoliv dílčí úspěch zapáleného jedince nasadí tvrdý protiúder. Prostě jeden bojuje proti zlotřilé korporaci v sympatickém oldschoolovém balení, kterému vládne Mark Ruffalo. Tvůrci na to jdou s rozumem, neženou se za senzacemi, neexhibují, hledání pravdy je o přezkoumávání a neustálém dotazování, každopádně nějaké dvě tři vzrušivé scény navíc bych rozhodně uvítal. Bez nich se totiž na tenhle kus poměrně rychle zapomene. ()

Temné, tísnivé, znepokojivé, ale hlavně výborné psychologické drama dle reálných událostí s excelentním Markem Ruffalem. Příběh se zaměřuje na jednoho farmáře, kterému začíná umírát dobytek nepříjemným způsobem a má podezření, že ve vodě jsou znečisťující látky od největší chemické firmy Dupont a rád by ji žaloval, ovšem každý právník má strach riskovat kariéru proti největší korporaci a tak zkusí oslovit Marka Raffala, který chemické korporace zastupuje. Jedná se o jeden z nejhrůznějších zločinů vůči lidstvu a film bych povinně pouštěl i ve školách. Film má až pochmurně Černobylskou atmosféru, tísnivé prostředí a spousta zajímavých informací ( Teflon mě rozsekal na 3x!!!) a scéna, kde farmář popisuje a ukazuje, co chemie provedla jeho krávám byl vrchol. Občas mi bylo hodně nepříjemně, ale určitě doporučuji. Must see záležitost. Příběh*****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí*, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra*****, Napětí****. 8/10. ()

bizz_mjc

Pro pár dolarů navíc. Akorát že jen z jednoho produktu jich je ročně miliarda. No jo, to se pak i nad vědomým zabíjením a ohrožováním veřejnýho zdraví přimhouří ne oči, ale rovnou se slečně spravedlnosti vypíchnou. Boj s větrnými mlýny a soukolím vytvořeném pro blahobyt... těch vyvolených samozřejmě. Jako bych to viděl... DuPont, Agrofert... V cigaretovém průmyslu jsme se už krapet posunuli, ale v mnoha dalších odvětvích jsme ještě ani nezačali. Dolar vládne ne světu, ale lidstvu. A Erin Brockovich nám to už minimálně jednou ukázala. Chci na Mars, dokud nezaútočí. ()

• Cena akcií firmy DuPont klesla o 7,15 bodu ze 72,18 na 65,03, a to v týdnu, kdy byl tento film uveden do kin (12. 11.  2019). (Michnak)
  • Skutečného soudního právníka Roba Bilotta a jeho manželku Sarah lze krátce zahlédnout v čase 32:30 na výroční večeři Ohio Chemical Alliance hned poté, co Mark Ruffalo (jako Rob Bilott) a Anne Hathaway (Sarah Bilott) vstoupí do přeplněné místnosti. (Michnak)
  • Pracovný názov filmu "Dry Run" odkazuje na rovnomennú skládku, na ktorej DuPont vyvážal všetok svoj chemický obsah. (Real Tom Hardy)