Dark Waters

• USA Dry Run (pracovní název) (více)

Psychologický thriller rozpráva skutočný príbeh právnika Roberta Bilotta (Mark Ruffalo), ktorý odhalí spojenie medzi záhadnými úmrtiami a chemickou spoločnosťou DuPont. Bojuje za to, aby pravda vyšla najavo. (dixx)

Videa (11)

Recenze (145)

Real Tom Hardy

"HE TOLD ME THAT MARY MAGDALENE WAS A HOOKER." ------------ O DuPonte mám toho načítaného/nasledovaného pomerne dosť, avšak len v dokumentárnej forme, preto mi táto téma v luxusnom filmovom prevedení padla veľmi vhod. Počas 126 minút sa odkrýva za pomoci parádnej réžie, dobrej kamery, nádherného tmavého, pochmúrneho kamerového filtra, skromnej hudby a výkonov Hathaway & Ruffala prípad/nedbanlivosť/ľahostajnosť, o ktorej sa takmer polstoročia nevedelo a stále nič "nevyriešilo". Kvalitných, dá sa povedať investigatívnych filmov sa v 2019 urodilo celkom dosť (námatkovo spomínam na Official Secrets a The Report), čo ma značne teší. Pri posledných dvoch spomenutých je relatívne ťažké zhodnotiť ich dopad, v tomto prípade sa to však istým spôsobom podarilo – DuPontu druhý polrok minulého roku klesala hodnota akcií a v čase vydania Dark Waters ešte o značný kus. Celkovo ale nejde o nič, čo by ich muselo trápiť. Ako bolo aj uvedené vo filme, svoje finančné straty zarobia do dňa naspäť. Zvažujem päť hviezd a titul film roku. ()

tron

Reprízu asi nepotrebujem, ale na jedno pozretie je to silné (podľa skutočných udalostí). Niečo ako Erin Brockovich, akurát depresívnejšie, menej farebné (pochmúrne mestá, jesenné lesy) a s nie žoviálnou Juliou Roberts, ale s naopak mimoriadne utlmeným Markom Ruffalom. Všetci ostatní sú kvalitní, ale plnia len štatút povinného krovia, vrátane Anne Hathaway (o ktorej som prvú hodinu nevedel, že je to ona, ehm) a Tima Robbinsa (ktorý je ale v jednej scéne fantastický). Áno, je to dlhé a pomalé, ale toto proste nie sú Piráti z Karibiku (nič proti nim, sú súper), ale komorná dráma. ()

silentname

Potlesk. Skutočne filmu skladám poklonu. "Dark Waters" funguje skutočne vynikajúco. Myslím si, že točiť takéto filmy je dôležité. Ja som o tejto kauze toho veľa nevedel a je dôležité, aby sa to ľudia dozvedeli. Je dobré, že sa dnes dajú zohnať panvice, ktoré sú PFOA free. A je dôležité, že sa našiel človek, ktorý obetoval celý svoj život k tomu, aby bojoval s veternými mlynmi ale dosiahol reálne výsledky. A to je podľa mňa veľmi dôležité. V tomto smere Roba skutočne obdivujem. Pretože urobil skutočne asi absolútne maximum čo mohol a robí to dokonca (ako film hovorí na konci) doteraz. A potom si niečo povedzme o hereckom výkone Marka Ruffala. Veril som mu to všetkými desiatimi a myslím si, že ide o jednu z jeho najlepších rol za posledné roky. Po psychickej stránke to muselo byť extrémne vyčerpávajúce, ale dal do toho maximum. Anne Hathaway hrá jeho manželku a napriek tomu, že je to rola, ktorá neponúka veľa, tak všetky jej interakcie sú absolútne fantastické. Ich spoločné momentky sú skvelé. Okrem toho dokonca vie byť film aj strašidelný s maličkými momentkami. Ako úsmev dievčaťa na bicykli. Ako keď sa Sandra napije vody a povie svojim dcéram, aby sa išli umyť. A sú veľmi efektívne. A je hrozné žiť s pocitom, že v sebe máme asi všetci PFOA a možno nám to raz spôsobí rôzne choroby. Možno aj preto je posledné roky taký nárast rakoviny. Všetko to asi spolu súvisí. Pykáme za ľudskú nenásytnosť a chamtivosť. Kamera vynikajúca, réžia absolútne excelentná. Všetky scénky majú svoj význam a celý film pôsobí maximálne skutočne a autenticky. Možno by som trošku vytkol, že občas to plynie trošku pomalšie, no nemôžem povedať, že by som sa pri sledovaní vyslovene nudil. Je potrebné tento film vidieť a môžem iba povedať, čeknite si ho ak ste to ešte neurobili. Hodnotenie: A ()

bobstock

Emocionálně mě film zasáhl, ne snad nějakými převratnými hereckými výkony nebo dramatickými scénami, ale tím zjištěním, které si film nese celou dobu od začátku do konce. Farmář bez diplomu má nakonec tu elementární pravdu, s kterou se na pokraji zhroucení právník Robert Billota týrá 15let, aby se ji dozvěděl znovu od nadnárodního korporátu. Systém je zmanipulovatelný, uhnout musíte vy, protože když jste dostatečně velcí jako tato firma, nikdy už nesmíte couvnout nebo přiznat barvu,(v případě Dupontu do platí doslova) jen stěžovat soudní řízení, co to jde. Sám se k výrobku z jejich továrny i jiným podobným dostávám v zaměstnání a člověk si ochotně nechá zaplatit a dýchá ty chemikálie dál..sem celkem vyděšenej 80% Popis látky, o kterou se tu jedná: Per- a polyfluoroalkylované látky (PFAS) jsou velkou skupinou tisíců syntetických chemických látek, které jsou široce používány v celé společnosti a nacházejí se v životním prostředí. Všechny obsahují vazby mezi uhlíkem a fluorem, které jsou jednou z nejsilnějších chemických vazeb v organické chemii. To znamená, že při použití i v životním prostředí odolávají rozkladu. (bio formy života ho nejsou schopny vylučovat) Většina látek PFAS se také snadno přenáší v životním prostředí na dlouhé vzdálenosti od zdroje svého uvolnění.  U látek PFAS bylo často pozorováno, že kontaminují podzemní vody, povrchové vody a půdu. Vyčištění znečištěných míst je technicky náročné a nákladné. Pokud bude jejich uvolňování pokračovat, budou se nadále hromadit v životním prostředí, pitné vodě a potravinách...echa.europa.eu ()

DaViD´82

Spíše standardní, jakkoli kvalitní, drama o táhlém legislativním souboji "David versus Goliáš", kde jsou karty rozdány jasně. Konglomerát tající svá pochybení proti přírodě/lidskosti a právník přicházející o iluze nikoli však o morálku. Jede se dle syžetu dobře známého z Erin Brockovich a podobných. To co z toho činí zapamátihodnou záležitost je působivě znepokojivá "černobylská" atmosféra; a to především během první poloviny. ()

• Herec Mark Ruffalo už druhýkrát na filmovom plátne má čo dočinenia s americkou spoločnosťou DuPont. V roku 2014 si už "spoluprácu" s rodinou Du Pont vyskúšal vo filme Hon na líšku. (MikaelSVK)
  • Ted Bilott, syn Roba Bilotta (Mark Ruffalo), pracoval na tomto filmu jako stážista v uměleckém oddělení. (Michnak)
  • Pracovný názov filmu "Dry Run" odkazuje na rovnomennú skládku, na ktorej DuPont vyvážal všetok svoj chemický obsah. (Real Tom Hardy)