Režie:
François OzonKamera:
Yorick Le SauxHudba:
Philippe RombiHrají:
Charlotte Rampling, Ludivine Sagnier, Charles Dance, Jean-Marie Lamour, Marc Fayolle, Mireille Mossé, Michel Fau, Jean-Claude Lecas, Emilie Gavois-Kahn (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Sarah Mortonová, anglická spisovatelka kriminálních bestsellerů, přijíždí do luxusní vily svého francouzského vydavatele, aby si odpočinula a našla inspiraci pro svůj další román. Náhlý příjezd nakladatelovy dcery ji však rychle přesvědčí, že odpočinek a práce rozhodně nejsou to pravé! Krásná Julie vede bouřlivý život a Sarah se stává jeho nechtěnou součástí. Prožívá soukromou sexuální revoluci a musí se také vyrovnat s tragickými okolnostmi, jichž je svědkem. (Canal+ Action)
(více)Videa (1)
Recenze (179)
Keby si Julie lepšie schovala svoj denník a keby Sarah nevytlačila prvé stránky svojej tajne písanej knihy, nič by sa nestalo ... cha. Príbeh celkom slušný, aj keď niekedy to bolo úsmevné, ale atmosféra a výkon Sarah to ťahajú smerom hore. Scéna, kedy Sarah odkrýva bazén je naozaj výborná. Slušná hudba. ()
Atmosféricky zvláštní a silný snímek, kde nám Ozon ukázal, že umí a ještě si k tomu přizval herečky, které tu atmosféru dokonale dotvořily. Ludvine Sagnier byla výborná a nedivím se tolika havárkám, když jí řidiči viděli v Evině rouchu na bilboardu. Ovšem Charlotte Ramping byla vynikající a já jsem se jí snažila po celou dobu proniknout do její nejen spisovatelské mysli. Ano a byla výborná i v těch kratších odvážnějších momentech a já si nemůžu pomoct, ta role jí vysloveně sedla. Závěrečná finální část mohla být možná trochu jinak pojatá, ale celkově se mně tenhle snímek dostal pod kůži a já dám moc ráda čtyřku. Miluju tyhle zajímavé, francouzsky podbarvené lahůdky. ()
Přestože česky BAZEN četný pozpátku jako NEZAB implikuje spíš pokojnou venkovskou idylu, je v tom už cítit neklidné momenty, které rostou s časem. Ale nejspíš od té doby, co mi anglická přítelky napsala (a to je hodně dávno, v půli roku 69): "Did you know that Brian Jones died a few days ago. He was under influence of drugs", nemám bazény rád a nekoupu se v nich - každý rybník je mi milejší. Příběhy o ženách, které se vzájemně využili, také nepatří mezi má oblíbená témata. Nicméně: inspirace tu je, román je napsán i vydán, stačí si ho přečíst. Pozn. 1: Pro příběh sadisticko-masochistické "dvojženy", jedna část kvůli sexuální deprivaci vraždí a druhá na její ochranu dává v plen své tělo nemám žádnou myšlenkovou kuželosečku (hyperbolu, parabolu, elipsu, kruh ani přímku); a tak je to nejspíš jako v tom oblíbeném dětském rozpočítadle: "Měla prsa jako jedle (v některých krajích se uvádí "knedle"), každý z toho byl hned vedle. Jen ten kdo má plivníka, toho se to netýká." ()
Režisér s námi hraje důmyslnou hru, když nás nechá ukolébat na vlnách vlastních filmových zkušeností a ve chvíli, kdy jsme přesvědčeni, že nás dění v právě sledovaném světě nedokáže překvapit, uhne jeho film úplně jiným směrem. Bazén se nedá s jistotou zařadit do nějaké škatulky. Nálepka uměleckého dramatu o dvou rozdílných a přece tak podobných ženách, které k sobě hledají cestu, je stejně nedostačující jako nálepka voyerského thrilleru nebo detektivky s překvapivým rozuzlením. Pomocí dlouhých záběrů a pomalého tempa dosahuje Ozon podmanivé nálady a neočekávaně intenzivního diváckého prožitku. Do výjimečných se ale nakonec Bazén zařadí až svými posledními minutami. Stokrát nás během filmu napadl, stokrát jsme jej zavrhli a stejně nás jeho závěr překvapí. ()
dosť divný film, nebyť toho konca, ktorý to zvráti do úplne nečakaných hĺbok a núti diváka premýšľať a premýšľať a zamotávať sa do pavučín mystifikácií a možných interpertácií, bola by to priemerná ničím nová dráma s priemerne dobrými herečkami o zbližovaní starej a mladej ženy - lenže je tu práve ten záver a niekoľko symbolov a odkazov a scén, ktoré pri spätnej rekonštrukcii príbehu po jeho skončení dávajú jasne najavo, že sa jedná o prapodivnú, možno až mystický film . . . každopádne, pán režisér mal zrejme svoju presnú, jasnú víziu, ktorej sa držal a s ktorou to nám divákom nakoniec skrz celkovú nenápadnosť celého snímku dosť dobre natrel. klobúk dolu, aj toto je jeden zo sprievodných znakov geniality. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (4)
- Film se umístil na 18. příčce žebříčku "50 nejžhavějších filmů" časopisu Entertainment Weekly. (imagoo)
- V záběru, kdy Sarah (Charlotte Rampling) píše na svém notebooku, lze vidět. že mačká klávesy náhodně a někdy jich dokonce stiskne i několik najednou. (imagoo)
- Postava Sarah, kterou ztvárnila Charlotte Rampling, je pojmenována po její sestře, které ve svých 23. letech spáchala sebevraždu. Charlotte prohlásila: "Myslela jsem, že po tak dlouhé době, co není se mnou, bude hezké přivést ji zpět do mého života". (imagoo)
Reklama