Režie:
Kar-wai WongScénář:
Kar-wai WongHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Maggie Cheung, Roy Cheung, Julien Carbon, Laurent Courtiaud, Rebecca Pan, Ping-Lam Siu, Man-Lei Chan, Pauline SuenObsahy(1)
Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (242)
Po Kar-waiovom predchádzajúcom filme som sa k tomuto staval s odstupom, no na moje potešenie som zaznamenal mierny posun k lepšiemu. Hlavne čo sa týka hercov. Východné filmy sú často silné po obsahovej stránke, no na hercov a ich výkony si nikdy neviem zvyknúť. No tu musím povedať, že ma dostali. Bezchybné vyjadrovanie citov a života, plné úprimnosti a prirodzenosti. Aj poňatie a spracovanie sentimentálneho príbehu s baladicko-poetickým ladením mi celkom pohodovo sedelo, no to mi zďaleka nestačí. Rozprávanie príbehu znova nemá základný pilier, o ktorý by sa opieral a ktorým by zaujal a záver bol akoby odseknutý a nedopovedaný. Možno som nebol naladený na správnej frekvencii, no čakal som viac. 60%. ()
Vizuálně hezký, citlivě natočený film, kterému k dokonalosti chybí už jen pořádný příběh. I přesto je to záživná a při tom pomalém tempu i překvapivě napínavá romantika, které se dá jednoduše propadnout. Spoustu věcí jsem si nakonec musela domyslet, hodně toho zůstalo zahaleno tajemstvím navždycky, ale vlastně to ve finále ničemu nevadí. ()
Připadalo mi být méně těžké, než 2046, ke konci však maličko utahané. Režisér se s filmem doslova "vymazlil". Spojení rukou, které je vidět jen ve stínech, informace, které se člově dozvídá náznakem, melancholie dokreslená emocemi a barvami. Míjení dvou lidí. Minulost, kterou člověk vidí, ale nedokáže se jí dotknout. ()
Stylizace je překrásná a Kar-wai Wong dokazuje, že je náramně talentovaný režisér. Rovněž tak hudba dosahuje nejvyšších kvalitativních sfér. I ti herci. Jenom ten vnitřní náboj to zcela postrádá, což je zrovna u tohoto typu snímku to nejpodstatnější. K čemu je nádherná slupka, když jádro je nemastné neslané ? ()
TV/// Obsazení 4/10 Děj 3/10 Hudba 6/10 Efekty 4/10/// +ústřední dvojice je fain, základní motiv příběhu je zajímavý, hlavní melodie, která se opakuje se mi líbila -hodně moc civilní, stavěné na dialozích, často docela nudné/// Tak tohle je zatím nejlepší film Kar-wai Wonga, který jsem viděl. A to že je nejlepší znamená, že se dá přežít. Jinak ten film nic neznamená. Vůbec nechápu jak někdo může tohoto tvůrce obdivovat, já se u jeho filmů příšerně nudím. Jestliže mě neohromí ani jeho film 2046, na který se převelice teším, tak už mám terč pro svoje AK-47./// Celkem 40%/// ()
Galerie (97)
Photo © USA Films
Zajímavosti (36)
- Piata (zo siedmich) spolupráca medzi režisérom Kar-wai Wongom a kameramanom Christopherom Doylom. (Pat.Ko)
- Film vybral Les Cahiers du Cinéma (Francúzsko) ako jeden z desiatich najlepších snímok roku 2000 (#05). (Pat.Ko)
- Hoci si film Alejandro G. Iñárritu a jeho manželka pozreli na Canneskom filmovom festivale v roku 2000, 20 rokov neskôr bol stále tak dojatý, že opisoval jeho pocity po zhliadnutí: "Sme kráčali v úplnej tichosti takmer 10 minút. Náhle sme sa zastavili pri mori. María ma objala a začala na mojom ramene nezadržateľne plakať. A ja som urobil to isté na jej. 'In the Mood for Love' nám vzal reč a hlboko nás zasiahol. Bol to ten moment, ktorý mi pripomenul prečo... som chcel stať sa filmárom." (Pat.Ko)
Reklama