To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Recenze (446)

TheDarKnig

vypadalo to většinu času nějak... levně a i když se občas projeví řemeslné kvality Johna Woo, hlavně v první části filmu jsem měl pocit, že se dívám na seriál.. Dickova předloha tomu pomáhá, herci taky, ale viděl jsem tam Total Recall, jen ne tak béčkově sympatický a krvavý, Agenta bez minulosti, jen ne tak poctivého a uvěřitelného ("Damon na hrad" stále platí) a Minority Report, jen ne tak dobře odvyprávěný a vizuálně ztvárněný.. A ta holubice... No, každopádně, Woo měl zůstat opravdu v Číně a točit další Hardboiled a jiné tvrdé, přímočaré akční detektivky, do Hollywoodu si sice něco přinesl (pár svěžích nápadů v akci se najde i tady), ale nesluší mu. Jako fajn thriller s dobrou základní premisou ale ucházející, slabší 4 PS: Uma Thurman mi nikdy nebyla extra sympatická, jediná věc, do které padla jako ulitá byl Kill Bill. Tarantino její projev i vzhled využil naplno, no tady se tvůrci nevědí rozhodnout co a jak.. Někdy to nechtěně vyznívá jako parodie (samozřejmě, nejen tohle, ale i další věci) Dick by určitě nebyl rád ani za konec ()

Fiftis

Príbeh je ako inak, viac ako geniálny a od prvého momentu je divák v presvedčení, že Philip K. Dick nesklamal. Záhada 20-tich predmetov je zaujímavá, rovnako ako Dickom načrtnutá budúcnosť, a divák očakáva minimálne rovnako zaujímavé rozuzlenie. Škoda len, že napätie a záhada príbehu končia zhruba po 30-tich minútach, kedy začne byť jasné, čo je pointou. Film zachraňuje hviezdne obsadenie a okrem Afflecka, je radosť sa dívať aj na Aarona Eckharta, ktorý podal asi najlepší herecký výkon. Uma Thurman ako vždy sexi a krásna a tak nemáte núdzu ani o ženskú postavičku. ()

B!shop

No samozrejme se film nevyrovna Wooovo Hong Kongskejm filmum, ani americkemu Tvari v tvar, ale presto je to celkem slusnej akcni film. Hlavni prednosti je promakanej scenar a Wooovo rezije. Kazdej film, kterej se zabyva casem, ma nejakou tu logickou chybku a tady nich je docela dost, ale kdyz se tak stane, Woo to zachrani nejakou vychytavkou a nebo slusnou akci. A nechybi tu ani holubice. Co se tyce hercu, tak Affleck je docela slusnej, jen bych si je s Umou predstavoval naopak, to ona mela bejt za drsnacku a Affleck za jejiho kamarada. Uma se do role vystrasenejch zenskejch nehodi, i kdyz, zas tak bezbranna taky neni. Eckhart jako zaporak taky neni spatnej a Giamatti coby takova vedlejsi vtipna postavicka taky ujde. A triky jsou naprosto perfektni. Mozna by filmu prospela kratsi stopaz, ale jinak si nemam vicemene na co stezovat. ()

Niktorius

Jedním slovem ubohost, šesti slovy doklad o skomírajícím talentu Johna Woo. Bílé holubice sice ve filmu uvidíme, ale impozantní "balet s pistolemi", jenž zdobí mistrova nejlepší díla supluje jen řádka choreograficky podařených, ovšem režijně a technicky nijak ohromujících a vcelku všedních akčních scén. Přitom nezapomínejme, že jde o adaptaci Dicka a né další krvavé melodrama o přátelství dvou mužů, tudíž bysme snad měli chtít vydařený scénář, namísto té na hlavu postavené slátaniny, hyzděné nepřehlédnutelnými logickými dírami a otavnou milostnou liníí (k tomu si prosím připočtěte uslzenou a přeafektovanou Umu Thurman, hrůzností svého výkonu trumfující i prkenného Affleka, který se filmem protlouká vybaven nesmazatelným úsměvem a třemi grimasami)... Prostě po všech stránkách ještě lacinější snímek, než pozdější NeXt. Pohled na výplatní pásku asi Woovi moc radosti neudělá... ()

Hellboy

Philip K. Dick ve své krátké povídce Paycheck opět zúročil své oblíbené téma - schopnost předvídat budoucnost a otázka, nakolik je toto předvídání důvěryhodné. Takže téměř to samé, jako Minority Report. Je neuvěřitelné, kolik nápadů se z tohoto motivu dá vytěžit. Zajímavé je, jak se na csfd liší hodnocení právě mezi těmito dvěma snímky. Proč má Paycheck pouhých 69%? Asi proto, že režisérem je John Woo, od kterého každý očekával divočejší akci a hlavně víc akce. Ale já jsem byl spokojen. ()

Zajímavosti (19)

• Původně měla být Affleckova postava fanouškem New York Mets, ale Ben je ve skutečnosti velký fanda Boston Red Sox. Tak John Woo zaměnil tyto týmy ve scénáři. (Chatterer)
  • Michael Jennings navrhoval holo-monitor od 19. října 2004 do 22. prosince 2004. Jeho hlavní projekt pak končil v červnu 2007. (HellFire)