God of War: Raising Kratos

Recenze (25)

Jeoffrey

Zajímavý a emotivní dokument, který nechá diváka nahlédnout do zákulisí, ale hlavně pomůže dotvořit obrázek toho, co se za úspěchem téhle hry skrývá. Jistě, mnoho práce, krve, potu, nervů, nejistoty a slz, ale hlavně to, že do toho autoři dali něco ze svého života, dali té hře své srdce. Dokument je sice hodně dlouhý, ale zaznívá tu spousta emotivních vět, pravdivých myšlenek a SPOILER !!! když vidíte "Teal'ca" jak vám povídá o své rodině a málem se u toho rozbrečí, tak to nejde přejít s kamennou tváří - konec SPOILERU. Každopádně to co s touhle značkou všichni tihle pánové a dámy dokázali je stejně skvělý výkon, jako když J.J. "rebootoval" Star Trek a tu hru roku 2018 jsem jim vážné přál. Zkrátka - Good job BOY ! ()

KUFI

Predne musim rict, ze miluju GOW serii, hral jsem vsechny dily a reboot povazuju za velice vydarenej. Ale dokument na me moc dojem neudelal. Protoze jsem se tesil na zajimavy zakulisni materialy z vyvoje hry a emocionalni plkani o vztazich a rodinach me nezajima. Bohuzel je ho film plnej a skutecne podstatny veci mi zustali utajeny. Doufal jsem, ze uvidim napr. vystrihany casti hry, technicky aspekty jejich spickovyho enginu a vyslovene me nasralo, ze neukazali dabera Mimira ani Baldura. ()

dO_od

// Dvouhodinová sonda do vývoje jedné z nejlepších (ne-li nejlepší) her všech dob, což potvrdí snad každý, kdo si to s Kratosem prošel od začátku do konce. Jeden záběr, epický příběh otce a syna, brutální gameplay, a za tím vším Cory Barlog. Sony ten dokument pojalo dost výživně, takže se jede od krušných začátků, přes velkolepé odhalení na E3 (kde jsem mimochodem byl a brečel jsem jak tehdy, tak teď) až po mohutný release. Má to emoce, má to pointy, má to všechen ten exkluzivní behind-the-scenes stuff, po kterém lidi prahnou, a k tomu ještě občasný doprovod Beara McCrearyho. Co víc si přát? Jo, snad jen výlet na Island, sochu Kratose a hlavně to pokračování! (Jediné mínus dokumentu je jeho délka, která mi ale jako fanouškovi zase tolik nevadila). ()

Spiker01

Playstation divize tuto víceméně celou generaci jede jako na drátkách a za tenhle dokument (dokonce ofiko s českými titulky na youtube) si připisuje hezkých pár bodíků navrch. Severský God of War je pro mne srdcová záležitost, které jsem na první projití věnoval 52 hodin a dokážu si představit, že se k ní před dalším nášupem ještě vrátím. Je opravdu neuvěřitelné, jak se od prostoduché mlátičky z předchozí trilogie (+spin-offům) stala (převážně díky) Corymu Barlogovi fantastická a skvěle hratelná příběhová záležitost, jež má duši a člověka dokáže dojmout, soubojový systém hodný hře s Thorem a dechberoucí hudbou Beara McCrearyho, a navíc prakticky bez hluchého místa. Což dokument skvěle reflektuje, ačkoliv má o něco pomalejší nástup, ovšem oproti nedávnému Playing hard na stejné téma (For Honor) je to klenot a jakmile začne ta pasáž ukazování dema na E3 (jež si živě pamatuji), jsem se pouze tetelil blahem. Snad tu za pár let bude podobný dokument na výbornou dvojku! ()

Pejpr

Upřímně, nejsem fanda God of War, nikdy jsem nehrál a nejspíš také nikdy nebudu, ale i přesto hodnotím tento dokument plnou palbou. Raising Kratos je jeden z mála počinů, který nabízí velmi autentické nahlédnutí pod pokličku vývoje videohry a to ne pouze co se týče technického pohledu, ale zejména, a to je klíčové, toho lidského. Na všech účinkujících je vidět naprosto enormní tlak a stres, kterému jsou prakticky neustále vystavování a to ne pouze kvůli finanční stránce, ale je vidět, že jim záleží na tom, co dělají a je pro ně velmi důležité, co si o hře budou myslet fanoušci. Negativní rodinné dopady, které tyto faktory způsobují, si, troufám tvrdit, málokdo uvědomuje (rozhodně ne review bombeři). Za každým produktem stojí lidé a je dobré si to připomínat touto formou. Cesta za úspěchem přináší někdy velké oběti. ()

• Tvůrci dokumentu měli k dispozici více než 400 hodin materiálu. (Duoscop)