Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva kriminálníci mají v plánu vyloupit klenotnictví na Václavském náměstí. Jejich promyšlená akce se však zkomplikuje střelbou a společně s řidičem Burianem (Z. Kryzánek) prchají. S ním se poté lupiči rozdělí a přesednou do jiného vozu, který byl záměrně poškozen. Neovladatelné auto se zřítí ze svahu a z lupičů přežije pouze jeden (J. Tříska). Toho také policie dopadne v nedaleké chatě. V jednu chvíli s ním však je pouze kriminalista Málek (S. Matyáš) a po pokusu přemoci policistu je lupič nešťastně zastřelen vlastní zbraní. Málek z toho má značné problémy, neboť bez tohoto svědka nemůžou kriminalisté potvrdit, zdali nebyl komplicem kriminálníků také klenotník Litera (J. Adamíra). K této domněnce je vede fakt, že se odehrálo až příliš mnoho podezřelých náhod, které zlodějům usnadnily krádež. Hospitalizovaný Litera se pak skutečně v noci vytratí z nemocnice, aby si vyzvedl z tajné skrýše ukradené klenoty. Případ se později dostává k soudu, ale pro nedostatek důkazů nemůže nikdo nic klenotníkovi dokázat a jediným odsouzeným je Burian. Uplynou čtyři roky a po propuštění Burian navštíví Literu, od něhož žádá svůj podíl. Ten mu však tvrdí, že když dorazil ke skrýši, klenoty již byly pryč. Litera poté náhodou narazí na Málka, který se nyní živí jako taxikář. Toto setkání v bývalém policistovi znovu probudí touhu se do případu vložit a klenoty nalézt… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Dado 

všechny recenze uživatele

Veľmi milé prekvapenie. Príbeh Hry bez pravidiel pôsobí na prvý pohľad prostým dojmom, veľmi rýchlo sa však rozbehne kolotoč udalostí, ktorý spoľahlivo udrží pozornosť diváka až do samotného konca. Ako bonus so sebou navyše prináša niekoľko na svoju dobu skvele natočených akčných scén a za zmienku rozhodne stojí i ponurá atmosféra, v ktorej hrá prím úžasná Bukového hudba s nádychom noiru. (80%) ()

ViktorD 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších detektivek československé kinematografie. Vynikající hudba Wiliama Bukového! I proto asi byla použita ještě několikrát, a to v dokumentárních filmech: Mnichov 1938 (1968) a Habsburkové (1988) – zde společně s další skvělou hudbou, tentokráte Jiřího Šusta ze seriálu Záhada hlavolamu (1969). ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Zabili Frantu Šťastnýho! Parchanti! Teda skoro. Ale kdyby bývalý referent Málek svoje poznatky rovnou předal Veřejné Bezpečnosti, nepřišel by Franta o Irsko a slečna o život. Jinak film je to moc pěkný a je také, přestože jeho děj místy vykazuje povážlivé determinační mezery (rovněž jednání aktérů nedává vždy dobrý smysl), výborně zkomponován: uloupený poklad je od samého začátku až do konce prokletím všech různých postav kolem něj, přičemž různorodě a velmi dobře je sestaven soubor těchto postav, včetně těch, které se k pokladu jen nachomejtly, ať už podléhají jeho pokušení, nebo jednají na základě jiných motivací; ostatně i fakt, že zde pátrá bývalý kriminalista na vlastní pěst (aniž se dozvíme, za jakým účelem), není v podstatě ničím jiným, než jednou částí onoho rozrůznění "souboru". Proto také přijímáme všechny ty permanentní zvraty (směrem k závěru stále rychlejší), málo pravděpodobná jednání i např. fakt, že ostřílený a nebezpečný zločinec se pokaždé (3x!), když jde na někoho s bouchačkou, nechá odzbrojit, jako integrální prvky vyprávění, totiž toho, co se děje s lidmi v gravitační sféře uloupeného zlata. Nepřehlédnutelné jsou průniky filmového příběhu do reálného světa: Není to jen roztomilá kuriozita v osobě legendárního závodníka, ale i působivý úvod filmu, během nějž loupež probíhá "zevnitřně" dokumentárně hodnotných záběrů z výšky na Václavské náměstí a okolí. Velmi solidní pojetí jednotlivých postav je podpořeno jejich hereckým ztvárněním: vyzdvihnout lze každého (i každou) zvlášť; za sebe jmenuji Adamíru, jehož sledovat hrát je prostě rozkoš, ale také jen na začátku se účastnícího mladého Třísku, který umí stejně dobře zahrát živýho i mrtvýho. Zaznamenání si zaslouží i Bukového hudba; při poslechu závěrečného motivu se ukazuje, že rif z It´s a Beautiful Day od Bombay Calling nebude jedinou vykrádačkou, na níž Deep Puple roku 1969 postaví svou slavnou skladbu Child in Time. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Ojedinělý počin v československé kinematografii - akční kriminálka, která se povedla. Název přesně vystihuje podstatu příběhu. Nejsou tu hodní a zlí, jsou tu lidi. Téměř u nikoho si nemůžeme být jisti, jestli v tom taky nejede. Navíc je tu skvěle vyvážena akce s psychologickým rozborem (přeževších) postav. Závěr je navíc taky netradiční, ale rozhodně to není jediné klišé, kterému se tvůrci zdatně vyhli. Určitě jedna z nejlepších českých kriminálek. ()

kkarx 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem přemýšlel, zda bychom byli schopni natočit policejní akční krimi film jako točili Italové v 60. a 70. letech. Hra bez pravidel dokázala, že to možné bylo. Polák kopíruje Italy do detailu a využívá k tomu veškeré dostupné prostředky jako je bombastický soundtrack podobný Morriconemu, oblíbené lokace (střechy, garáže, závodní okruhy, nádraží, apod.) a akci (pěstní souboje, přestřelky, automobilové honičky). Je to snad jediný film u nás natočený podobného ražení a musím přiznat, že se povedl vysoce nad mé očekávání a když člověk vidí jak dobře to šlo napoprvé, tak je vážně škoda, že už nebyl prostor pro zlepšení a další u nás už nevznikly ()

Galerie (43)

Zajímavosti (10)

  • Litera (Jiří Adamíra) má doma gramorádio Tesla 1001A „Dirigent“ z let 1956–1957. (sator)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy, Kladna a Brna. (dyfur)
  • Scény z motocyklových závodů byly natočeny během brněnské Grand Prix v roce 1966, kde ve třídách 250cc, 350cc a 500cc zvítězil britský jezdec Mike "the bike" Hailwood, který je i ve filmu k vidění na stupních vítězů. Mike Hailwood byl devítinásobný mistr světa silničních motocyklů v několika třídách a pozdější pilot formule 1 – např. v týmech Surtees a McLaren. (Gray)

Související novinky

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama