• Jižní Korea Ojingeo geim (více)

Série(2) / Epizody(18)

Stovky hráčů na mizině přijmou zvláštní pozvánku na dětskou hru. Uvnitř na ně čeká lákavá cena, ale může je stát život. (Netflix)

Videa (28)

Recenze (762)

AppleCore

Seriál roku, kterej bez kompromisů servíruje dech-beroucí hru plnou podrazů a nedůvěry, prohnilosti a zmrdství současný civilizace. Sice to neni nic novýho, ale svojí režií i scénářem Squid Game hravě přebíjí celou letošní seriálovou tvorbu. Do toho si připočtěte skvělou kameru, super akci, parádně napsaný charaktery a minimum digitálu. A hlavně je to dospělá věc, nic pro přecitlivělý puberťáky, kteří mají bujný virtuální životy, zatímco tomu skutečnýmu se vyhýbají obloukem. Od třetí epizody jedna velká nečekaná jízda! ()

Kothy

Korejci mě zase dostali. Po Království zombie je tu další jejich seriál, který mě zaujal. Je to vážně dost drastické. Místy mi to připomnělo Hunger Games nebo Battle Royale. Náš hlavní hrdina se topí v dluzích a neví, jak z toho ven. Jednoho dne ho osloví záhadný muž a nabídne mu řešení jeho situace pomocí jakési hry. On souhlasí, ale to ještě neví, že to je hra na život a na smrt. Ani další hry nejsou žádný med. Hráčů ubývá a vysněná výhra je na dohled. Některé hry jsou zajímavé, jiné celkem nuda. Je dost zajímavé sledovat jednotlivé hráče, jak se mění a co všechno jsou ochotní udělat pro výhru. Vítěz ale může být jen jeden. Je to celkem otevřené, tak uvidíme, jestli bude nějaké pokračování. "Jaké je heslo?" ()

Allien.9

"Squid Game" je perfektní ukázka toho, že i 100x viděný příběh může být výborně napsaný, výborně natočený a bavit natolik, že první řadu nejen zhltnete během jediného dne, ale navíc budete při poslední hře fandit víc než při mistrovství světa v *doplňte si, co máte rádi*. Zvrat, ke kterému v závěrečné epizodě dochází, je opět neoriginální (přesto však nečekaný) a neoriginální je i samotný "motiv" her. Ale upřímně, čekal někdo z vás nějaké super sofistikované rozuzlení? Já tedy ne. "Hra na oliheň" je především psychologické drama a tohle tak děsivě sedí... Co mi naopak moc nesedí, je úplný konec. Nějak si neumím představit, jak chtějí uchopit druhou řadu (já osobně bych to nechala uzavřené, poselství bylo předáno). ()

Botič

Po vizuální stránce naleštěná podívaná, která je dotažená do nesmyslu. Netflix z Olihně bude těžit prodejem merche ještě hodně dlouho. Po příběhové stránce neoriginální, ale drsný kousek, od kterého člověk sem tam odvrátí zrak. To, co odlišuje Hru na oliheň od všech těch Battle Royale, Hunger Games nebo Escape rooms je to, jak se každá z her zaměřuje na jinou stránku osobnosti. Škoda jen, že ta nejsilnější stránka se odehraje v epizodě Kganbu, která je absolutním vrcholem sezóny. Závěrečné tři epizody pak v celém kontextu slouží pouze jako servis pro případné další pokračování. Celkem vyměknutí. ()

Shakers

1. séria - 80%. Ľudia majú radi súťaže a aj násilie a Squid Game ponuka mix všetkého. Hlavný hrdina mi trošku liezol na nervy svojím správaním (hlavne zo začiatku) a niektoré pasáže mi prišli trošku nudné, ale samotné hry sú skutočne brutálne a pôsobivé. Tak isto poteší aj vedľajšia detektívna linka, ktorá je skutočne zaujímavá a tiež dokáže strhnúť. Veľké mínus je podľa samotné finále, konkrétne debilný koniec prvej série. Som zvedavý, či druhá séria ponúkne nejaké rozumne vysvetlenie k tomu znova nepochopiteľnému správaniu hlavného hrdinu. Ako celok spokojnosť. 2. séria - ?? ()

Zajímavosti (88)

• Replika panenky Younghee je k vidění i ve filipínské Manile. Tentokrát jde o kopii, která vznikla na základě populárního seriálu. Je ale doplněna o detekci pohybu, takže návštěvníci obchodního centra, ve kterém panenka stojí, si mohou zahrát hru ze seriálu. Naštěstí ale bez fatálních následků. (pornogrind)
  • Hudba, která často doprovází pořadatele her (ti s maskami), byla inspirována chorálem „Dies Irae“ („Den hněvu“), který vznikl ve 13. století a často se využíval při katolických pohřbech, díky čemuž je asociován se smrtí. (vojtaruzek)
  • Nápad na obří spalovnu dostal režisér podle koncentračních táborů Auschwitz. (Azurovydrak)