Epizody(5)

Seriál z prostředí plaveckého sportu vypráví o dospívajícím Honzovi a jeho dospělém okolí i o cestě, kterou si mladík v životě zvolí. (Česká televize)

Recenze (13)

Elden75

Natočeno podle knihy Arna Krause Na startu je delfín-Honza jede naplno. Na scénáři se podle titulků podíleli Pavel Fiala, Petr Tuček, Arno Kraus a Zdeněk Dufek. Na seriálu spolupracovali plavci Rudé hvězdy Praha. Jednotlivé díly mají různou stopáž: 1. Jednička 39 min 2. Vzdor 34 min 3. Cesta 37 min 4. Láska 46 min 5. Dvojka 40 min Na seriálu mi vadilo časté přeskakování z místa na místo, ani časově to nebylo ono. Bylo to takové chaotické, těžko se mi pak místy orientovalo v ději. Působilo to na mě jako snaha nacpat co nejvíc děje do poměrně krátké stopáže. Natáčelo se v plaveckém bazénu na Zeleném pruhu a jsou dobře vidět záběry z okolí, v Thermalu v Karlových Varech, na Slovensku i v posledním díle i v bazénu v Podolí, který je od Zeleného pruhu poměrně blízko. V seriálu se mi hodně líbila postava trenérky, kterou ztvárnila Dagmar Bláhová a pěknou roli měl i Karel Augusta. O dvojici Miloš Nedbal - Jiřina Štěpničková ani nemluvě :D ()

slunicko2

Dobromyslný seriál představuje idylický svět, kde jsou problémy jen s láskou či povahou jednotlivců. 1) Chvílemi některé obrazy vyzněly lehce zmateně, čemuž napomáhal nezvyklý místy pro mě nepříliš srozumitelný střih._____ 2) Největší devizou seriálu je houf pěkných kluků - plavců Rudé hvězdy Praha i jiných. Jsou tu Martin Spousta (Dubský), Petr Svoboda (největší Honzův plavecký soupeř Kokos), Miroslav Kerhardt (Cinšňůra), Svatopluk Schuller (Bořek) nebo Ferda (Josef Šob)._____ 3) Přitažlivý 18letý Miroslav Patočka (hlavní postava Jan Kánský) s parádním tělem a v pěkných přiléhavých džínách o rok později nastoupil na VŠE. Po dalších třech létech emigroval do Německa, ve Walesu vystudoval marketing, v roce 1989 se oženil a po revoluci se vrátil domů. Zde od roku 1991 vede podnik Luminex. Rozhovor s ním je zde._____ 4) Za zmínku stojí i lehce obtloustlý 32letý Vítězslav Jandák (trenér Skála) či pěkně štíhlý 27letý Oldřich Navrátil (trenér Ježek)._____ 5) Nelze si nevšimnout i jiné zajímavé dobové konotace. Postavy odkládají svá jízdní kola (pravda, očividně nepříliš drahá) bez jakéhokoli zajištění - v Karlových Varech i v Praze. Kde jsou ty časy... ()

vitekpe

Petr Tucek to proste dela jinak nez ostatni. Je to takovy dort ala pejsek a kocicka. Celkova zmatenost uz mi tolik nevadi, zvykl jsem si. Co me ale depta jsou ty postsynchrony. To studio je v tom tolik slyset. Navic pulka "hercu" jsou nejaci amateri...no masakr. Svetlym bodem pak zustava ucast Dasi Blahove, ktera je o level nad ostatnimi. ()

totleben

Téměř hlavní hrdina - herec ,se jmenuje Miroslav Patočka,asi jinde už nehrál,protože o něm není nikde ani slova. Serial jsem viděl před dlouhou dobou a tenkrát se mi to hodně líbilo,s odstupem to je lepší průměr.Doplním pro Mickey Stuma - serial nedávali, protože Dáša Bláhová v roce 1980 emigrovala na západ,V roce 1983 emigroval hlavní plavající plavajzník M.Patočka,takže tím tento serial ukončil svou existenci v TV na hodně dlouho. ()

MickeyStuma

Televizní sportovní minisérie pro mládež, námětově z oblasti závodního plavání, která je po dějové stránce plnohodnotnější, než by se kdo myslel. Co postava, to charakter a kolem každého spousta událostí, které by tu ani nemuseli být. Jako třeba scéna smrtelné bouračky. Snímek je plně zábavný a má patřičný švih. A protože se pořád něco děje, není jediného nudného místa. Vše se netočí jen kolem závodů, ale jsou zmíněny i osobní problémy. Do hloubky se však nejde, proto se to po celkovou stopáž nikdy netáhne. Je to seriál pro současného diváka poměrně neznámý a těžko říct proč. Alespoň by se současní filmaři podívali, jak se takový námětově zábavný televizní seriál dělá. ()