Reklama

Reklama

Hrozny smrti

(festivalový název)
  • Francie Les Raisins de la mort (více)
Trailer

Obsahy(1)

Názorný příklad toho, co se může stát, když použijete špatný postřik. Farmáři by pro své milované víno udělali cokoli, a tak se rozhodnou postříkat své vinice zvláštním pesticidem. Za to však již brzy všichni zaplatí krutou daň. Kvůli tomuto záhadnému postřiku se začnou měnit ve vraždící monstra... a tak místo vínka rádi ochutnají i čerstvé masíčko. (Chupacabre)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Tak z tohoto filmu mám rozporuplné pocity.Ze začátku mě vtáhl a držel si mě svojí hustou atmosférou,ale musím uznat,že čím víc se to blížilo ke konci,tak tím víc napětí opádávalo.Což je obrovská škoda.Po herecké stránce to nebyla taky žádná sláva.Naopak musím ocenit dobrej nápad.Nejedná se o žádná shnilé mrtvoly(zombie),ale o nakážené(nevím jak jinak to nazvat,pěkně to definoval kápo Flipnic) dosud živé bytosti,Výběr lokace musím taky pochválit a vydařené byly i gore efekty.Vytknout ale zase naopak musím nelogičnost a taky stupidní chování postav.Což je sice v mnoha hororech a většinou se nad to dokážu povznést,ale tady mi to prostě nešlo.Mám to tak mezi 3-4 hvězdama.Ale jelikož musím uznat,že na téma zombie,nakažení,infikovaní.... je to jeden z těch lepších filmů.A navíc to nikdy nesklouzlo tak nízko abych se u toho nudil.Takže se příkláním ke 4 hvězdám.A myslím si,že tento film můžu s klidnou vůli doporučit ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Prechválený, avšak skrz naskrz priemerný a ničím výnimočný nákazový horor. Má to rýchly rozbeh a začiatok je vážne cool, len keby si zvyšok filmu držal aj nejakú súvislú príbehovú kostru a nespočíval len v neustálom pobiehaní a opakovanom stretávaní nenakazených, ktorí sa po chvíľke nakazenými byť predsa ukážu. Nuda. 50% ()

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Excelentní!!!!! Absolutní skvost v oblasti evropského horroru, naprostý skvost v oblasti horrorového subžánru "nakažení" (můj osobní pojem, který občas používám, ve filmu se neobjevují klasické oživlé mrtvoly, ale nakažení lidé, kteří jsou velmi nebezpeční těm nenakaženým ...). Osobně jsem se tímto filmem poprvé setkal s tvorbou Jana Rollina a musím říct, že mě tento režisér naprosto přimrazil ... Ona již samotná skutečnost, že film je francouzského původu má něco do sebe ... Itaská i španělská horrorová tvorba byla na vrcholu v 70. letech, ale Frantíci prostě horrory umí a uměli asi vždycky na jedničku, jen se začali projevovat až o několik desítek později, kdy Itálie a Španělsko v této oblasti již dávno "shořeli" ... Touto úvahou chci jen říct, že od prvního okamžiku jsem z filmu cítil neopakovatelný francouzský horrorový rukopis ... Totální tíseň, mrazení a brzo v podstatě i klasický strach ... Tento film se dá dějem trochu přirovnat k mnohem starší špičkové italské klasice Let Sleeping Corpses Lie (1974), ale to jen námětem, nikoliv obsahem děje. V podstatě sledujeme od začátku do konce tíživý útěk dívky z vlaku, který napadne jeden z "nakažených", cestu úžasnou francouzskou přírodou, incident v první vesnici, incident v druhé vesnici a vyhrocení její situace ve vesnici třetí, kde nalezne svého snoubence, za kterým cestovala ... Tuto cestu musí od náhle zastaveného vlaku absolvovat pěšky s hordami nakažených v zádech ... Neuvěřitelně tísnivá atmosféra je navíc posilňována skutečností, že dívka nemůže opravdu nikomu věřit, občas narazí na člověka, který působí nenakaženě a přesto na ni někteří v nestřeženém okamžiku zaútočí ... Nakažení jsou postiženi nějakými těmi odpornostmi v obličeji či po těle, zde snad mohly být na svoji dobu vzniku trochu lepší masky, ale hlavně jsou postiženi neuvěřitelnou tendencí k násilí a sadistické brutalitě. A tady se dostávám k další důležité složce filmu, na které film ale nestojí, ale je jí jen bravurně doplněn - smrti, zabití, gore, mordy, nahota, magnumka, kulovnice, útoky nakažených ... Některé scény mě fakt dostaly, brutalita a sadismus nakažených si v některých scénách nezadá s kdejakým exploitationem ... Nebudu prozrazovat ani jednu scénu, to si musí prostě divák vychutnat sám ... Násilí je zde ale opravdu nepříjemné a o to větší strach o hlavní hrdinku jsem měl ... Použití magnumky a kulovnice s běháním mezi nakaženými mi trochu s úsměvem připomnělo kultovní videohru Resident Evil (nikoliv filmovou verzi!!!) ... ale zřejmě se jednalo jen o souhru náhod. Filmu nemohu absolutně nic vytknout, je to pro mne absolutní horrorový skvost a docela se divím rozporuplnému hodnocení zdejších horrorových nadšenců ... Tenhle film má prostě "koule" ... V 70. minutě jsem měl již nervy na dranc a říkal jsem si, co ještě do konce filmu "schytám" ... A schytal jsem!!! Závěr ... Absolutní špička par exelance!!!! Nemám slov ... a už se nemohu dočkat Rollinova La Morte Vivante (1982) ... ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Jean Rollin patří vedle Jesúse Franca mezi nejpřeceňovanější režisérské osobnosti v oblasti brakových filmů. Někteří tvůrci záslužně prosluli tím, že navzdory omezeným rozpočtům dokázali schematické sekvence ozvláštňovat, případně že z pokleslých příběhů dokázali vytáhnout dramatický potenciál a na něm vystavět vyprávění. Rollin se naproti tomu ukazuje jako zoufalý patlal, který totálně zadrbe jakýkoli potenciál svou marnou režií. Extrémně je to patrné právě v "Hroznech smrti", které by schopnější režisér dokázal proměnit v decimující intenzivní horor, ale Rollin silný scénář promění ve formálně tristní naivitku. Kdesi v nitru snímku se lze dopracovat potenciálu ke skličujícímu unikátnímu hororu, který převrací koncept apokalyptických zombie filmů. Zatímco ty zpravidla situují většinu dění do interiérů, které coby symboly domova postavy chrání vůči zlu přicházejícímu zvenčí, tentokrát hrdinka prochází přízračnou krajinou pustých francouzských hor se starými kamennými usedlostmi a rozpadlými domy. Agorafobický motiv je pak v druhé polovině spojený s klaustrofobickou paranoiou, když se ukáže, že zdejší vesnice a stavení neskýtají žádný útěk před nákazou, která se venkovem šíří. Podobně jako Romerovy "Crazies", z nichž snímek výrazně vychází, se místa civilizace stávají místem rozpadu civilizační racionality a pospolitosti, když jsou lidé nákazou připraveni o rozum. Zábavnou kuriozitu pak představuje ryze francouzský motiv šíření nákazy, které zde probíhá skrze nakažené hrozny a z nich vyráběné víno, což pak do role spasitelů světa a likvidátorů nakažených pasuje pijáky piva. Bohužel všechny uvedená pozitiva a potenciál jsou utopeny v patlalském zpracování a nedramaticky realizovaných sekvencích i vše zastřešující nemotivovanosti a nedotaženosti. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Vôbec nechápem, prečo je B. Lahaie uvedená na prvom mieste, keď tu mala len krátky štek a herečka, ktorá tu hrala prím nie je ani uvedená. V rámci svojich skúseností však bola táto blondínka príjemné spestrenie :). Horšie to bolo so samotným snímkom. Prišlo mi to tu ako na hojdačke. Skvelé, ponuré miesta s príjemnou, gotikou zaváňajúcou atmosférou sa tu striedali s totálnou nudou a amaterizmom niektorých hercov. Niektoré masky boli fajn, tak akurát slizké a nechutné, čakal som však väčší masaker, niektoré scény po gore priam volali. S tým súvisí aj samotný koniec, prišiel mi dosť úbohý a halabala odbitý, párkrát sa vystrelí z pušky, trocha krvi a hotovo. To sa mi zdalo málo, aj preto tento film radím k ukážkovým príkladom premárneného potenciálu. 60/100 ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Podle režiséra Jeana Rollina byly při natáčení nahé scény s Brigette Lahaie tak nízké teploty, že Lahaie nebyla schopna odříkat svůj text. (hladass)

Související novinky

Virová nákaza ve filmech

Virová nákaza ve filmech

15.03.2020

Momentální krizová situace reagující na probíhající šíření viru Covid-19 měla mimo jiné za následek i uzavření veškerých kinosálů, což pochopitelně vedlo k tomu, že distributoři začali rušit či… (více)

Reklama

Reklama