Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zemičku kdesi pod horami ovládají vysoce postavení zločinci, lidé propojení s politikou, mafií, ale i s policií, soudy a velkými kšefty. Závislá teenagerka zmizí z resocializačního centra, nikomu ale nechybí. O nuceném sexu a drogách chce vypovídat na policii, ale pošlou ji pryč. Vyhledá novináře, který se pustí do rozplétání neuvěřitelné chobotnice zločinu, mafie, vydírání. Nadějný politik se stane předsedou a ovládne celou zemi, protože kdo má moc, má pod palcem i policii i státní obchody. Z malého veksláka se stává velký vyděrač, který s lidmi zachází jako s šachovými figurkami. Jenže může pravda přežít mezi lidmi, kterým jde o prachy a moc? Nebo se Bůh peněz neštítí ani vraždit? (Cinemart)

(více)

Videa (11)

Trailer

Recenze (371)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Nerozumiem tomu formátu; takmer doslova kopírovať realitu, skutočné postavy, udalosti a hlášky, a zároveň zliepať napríklad Tománkovú a Zsuszovú do jednej osoby, pridať tam pre radosť ešte ďalšiu vraždu, a kto bola vlastne hlavná postava? Snaď ne Wagner? To bola čisto postava bez charakteru. Vznášajúc sa nad Bratislavou, bez zrejmého cieľa. Ok, vládnuť. Chcem tým povedať, že žiadna zo záporných postáv nedostala pre rozvinutie nejakého charakteru dostatok miesta. Celkovo je ten príbeh divne rozprávaný. Prvá polka o Čistom dni, druhá o Kuciakovi. Polepené jedno s druhým, meniac skutočné súvisy (vinníkov, udalosti). Jak keby na poviedky. A niekde v pozadí Ficomafia a ešte ďalej Kočner. Nerozumiem tomu. Na druhú stranu, niekoľko scén je natočených naozaj obstojne. Hlavne väčšina scén s Kuciakom, hlavne všetky scény s Kuciakom a Kušnírovou; a samotná vražda; dostatočne málo exploitačne, aby neparazitovala na ich smrti, dostatočne znepokojivo, aby dokázali vytvoriť (očakávaný) vrchol filmu. A to málo s Troškovou. A Kaliňák. Pri svojej slávnej kokainovej tlačovke. Ja som sa väčšinu filmu presmial. Ako vážne, to boli miestami strašné bomby. :D Knihu som nečítal. Nečítam tento druh literatúry (inak Šoltésa, samozrejme, čítam). Doteraz neprekonaný v žánri slovenská politická reality show, naďalej zostáva Havranov Kandidát. A Solčanská nikdy nebude dobrá režisérka. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já dám vysoké hodnocení a to především proto, že slovenští bratři maj koule na to pojmenovat čitelně a jasně ty strašně odporný věci a ukázat na viníky. Toho se u nás ve státě nikdy nedočkám. Musím říct, že mě bylo blivno, protože i když mě to spojení politiky a obchodu s bílým masem ještě ke všemu za náklady státu přišlo už až moc fest, celkový podání a hlavní pointa spojení organzovaného zločinu a politiky s církví na mě působila bohužel velmi věrohodně. Toho slovenského novináře je mě strašně líto a u některých scén se ve mě vařila krev, bohužel já jsem v tomhle pesimista a nemyslím si, že se něco změní, pokud se nezměníme my všichni, ale říkej to ve státě, kde mnozí zdejší kolegové považují za normální stahování filmů co běží v kinech, hold někdo stahuje eu dotace někdo filmy, každý dle svých možností. Navíc volat po odvolání Babiše a dovolávat se tzv demokratických stran, který tenhle stát dávno před Babišem proměnili v Palermo na mě působí jak hodně absurdně cynická komedie. Sorry Slováci, že jsem si to gaunerství co se u Vás děje / dělo a o kterým vypovídá tento film převedl na naše poměry, ale takový jsem měl pocity během tohoto filmu. Občas mě ten film přišel příliš "zrychleny" a v mnohém nedovyprávěný, ale podstata sdělení je natolik silná, že přemlátí i určité výhrady, které bych k filmu měl. ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Po rokoch si pripomeniem toto obdobie od natočenia Kandidáta (a min.) až po Sviňu ako "éru slovenského angažovaného filmu". Bohužiaľ, vo všetkych snímkoch dominuje prvoplánový pátos a ťažká jednostranná pravicovo-liberálna agitka, ktorá myšlienkovo predáva doslova mačku vo vreci. To nie je o kritike a sebareflexii spoločnosti, tieto filmy sú odstrašujúcou ukážkou tázavého nepochopenia príčinných udalostí o systémovom zlyhaní ponovembrového vývoja. Tieto filmy len zgrupujú vybrané príklady nepriateľských elít, ktoré zošuveria a zlepia dokopy, pridajú tomu zveličený nános, až si pripadám, či dospelý, ktorí si idú túto úderku (lebo divácka vzorka je jasná), si fakt zaslúžia nápravu v krajine. Nemám ten pocit. Technicky je Sviňa podobne preexponovaná ako príbuzenské tituly z tohto obdobia. Je širokouhlá, vyumelkovaná ale aj priamočiara, vtieravá a doslovná. Pozrime sa na takú Tichú bolesť (1990), ktorá vyobrazila obdobie komunizmu necelý rok po nežnej revolúcii. Tak nevtieravý a presvedčivý revizionizmus poukázaný v medziriadkových obrátkach dialógoch a poetického nedopovedania. Áno, politický triler je iná káva, ale žiaľ, spôsob natáčania a vyškieranie väčšiny hercov je iba plytkou zábavkou bez pridanej hodnoty a výrazovej príčetnosti. A tie úvodné titulky o "prípadnej náhodnosti postáv a reálií so súčasnou situáciou" sú trápne. Už sme to videli v Únose. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

U mě spokojenost. Má to spád, skvěle se na to kouká, Vajda jako mafioso je dokonalý. Sice nevěřím že by děti které děti sebral soud, nedokázaly něco kváknout, ale dramatizaci to tady prospělo. Atraktivní prostředí (ty mrakodrapy v Blavě jsou mazec), hodně odhalených hereček (Marcinková nahoře bez kopuluje ve vířivce, Droppová a Dubayová nahoře bez, pro starší ročníky i Mórová). A neodbytný pocit, že dost z toho se takhle nějak nedávno stalo. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Chtělo to dostatečně intenzivní politickou flustraci a společenský šok, ale dočkali jsme se. Slovensko začalo oprašovat pozapomenutou tradici czechsploitation. Z této kategorie zde najdeme téměř vše - netrpělivost a znechucení tvůrců nad aktuálními poměry, naprosté odlidštění záporných postav, lidi jako karikatury, kvótu na kozy splněnou po dvaceti minutách a zbrklost v důsledku potřeby poslat film do kin ještě dříve než vychladlo Kuciakovo tělo. Tahle pohotovost koneckonců není u Slováků zas tak neobvyklá, když si vzpomeneme třeba na (ha? kdo?) Děvínský masaker. Nejvíce pak film trpí na hereckých výkonech, u kterých ve stínu ještě čerstvých událostí mají tvůrci zřejmý strach, aby nevykreslili záporáky jako nedostatečné zmrdy či kladné postavy jako nedostatečně sympatické mučedníky. Jakkoli třeba scéna, kdy si to spolu rozdávají hnusnej tlustej mafoš a arogantní zkorumpovaná ředitelka děcáku slash kuplířka a vzdychají si u toho "Ave ty.", "Ave já." (asi slovenská mafiánská variace na strašlivé české "dobře ty" a "dobře já") připomene zlaté časy nonsensového lesbického sexu zlých sester v Renčově debutu. Nicméně Vajda si toho svýho half Depardieu, half Pesci mob bosse dává dost parádně a docela mě mrzí, že jeho Wágnera asi nepůjde přetáhnout do nějakýho čistě žánrovýho krimi spin-offu, kde by mu to náramně slušelo. Ten by pak mohla točit zase Solčanská, která už svým předchozím filmem dokázala, že umí pracovat s rozpočtovými limity, umí zdůraznit určité production values a dobře napodobovat styl západních kriminálek, díky čemuž nedělá vůbec problém se na její filmy dívat, ale zároveň tak stojí jako bariéra mezi tím úplným explotačním odpoutáním a díky ní to není totálně hysterická zhovadilost. Což je škoda. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (8)

  • Scény z domu novinára a jeho snúbenice boli nakrúcané v renesančnom vinohradníckom dome vo Svätom Jure. (Plaque)
  • Vytvoriť titulnú skladbu k filmu oslovili tiež Katarínu Koščovú. Tvorcovia nakoniec vybrali skladbu od skupiny Hrdza. (giaruj)
  • „Rozhodli jsme se vytvořit žánrový film, který vypovídá nejen o této zemi, ale i o lidech moci a jejich charakterech. To, že film připomíná naši skutečnou realitu a objevují se tu postavy nápadně připomínající gaunery nejhrubšího zrna, je jen nešťastná náhoda,“ prohlásil o filmu režisér Rudolf Biermann. (Duoscop)

Reklama

Reklama