Režie:
Paul GreengrassKamera:
Dariusz WolskiHudba:
James Newton HowardHrají:
Tom Hanks, Helena Zengel, Neil Sandilands, Chukwudi Iwuji, Thomas Francis Murphy, Fred Hechinger, Michael Angelo Covino, Ray McKinnon, Mare Winningham (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Veterán z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy ze světa, se vydá na nebezpečnou cestu přes Texas, aby osiřelé dívce našel nový domov. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (235)
Short stories of the wild west. Greengras má režii v malíku a Hanks je pan herec, a spolu by dokázali prodat i čtení telefonního seznamu, takže jeho soubor příhod cestujícího předčítače nenudí vůbec. Ale taky v něm není nic víc, ani ty ambice na něco výraznějšího. Jen pár vyloženě random příhod z Texasu vzpamatovávajícího se z občanské války, rámovaných okoukaným příběhem smutného dědy který se sbližuje s antisociálním děckem. Takže docela příjemně odpočinkový western, ale zároveň asi nejslabší Greengrassův film - ne proto že by byl jakkoli špatně natočený, ale proto že není ani trochu zajímavý, a to je od jednoho z nejlepších režisérů současnosti docela zklamání. 7/10 ()
Môj obľúbený Leonovský námet: tvrdý chlapík musí chrániť bezbranné dievča a postupne sa medzi nimi vyvinie vzťah. A aj keď sa to odohráva na divokom západe a tempo filmu je pomalšie jak spiaci slimák, tak nejakú výraznú štylizovanú westernovú atmosféru to nemá. Skôr to pôsobí ako obyčajný dobový road movie behom ktorého si tí dvaja nájdu k sebe cestu. Najväčším sklamaním je pre mňa snaha asi cielene sa vyhýbať prvoplánovým Hallmarkovským slzopudným scénam. Pokiaľ sú zvládnuté klišé bezchybne, tak môžu kľudne fungovať aj po milióntykrát. Lenže Greengrass všetky takéto potenciálne silné scény utne, až to vyzerá, jak keby niekto film nasilu prestrihal. Vďaka tomu zmeny charakterov pôsobia strašne unáhlene a neprirodzene. A aj scény, ktoré nie sú utnuté, nie sú emocionálne tak silné jak by mohli byť (napríklad scéna ktorou film príbeh uzavrie nepôsobí ani zďaleka tak silne ako v iných filmoch). Tá nekompromisná zbrklosť sa mi páčila jedine pri účtovaní zo zloduchmi. V iných filmoch by títo typickí záporáci otravovali celý film. Tu ich po pár minútach postihne brutálny trest a ide sa ďalej. Až si občas poviete. To bolo všetko? Možno by to chcelo nejakú výraznejšiu štylizáciu. Miestami to pôsobí jak televízny film a inokedy zase film prekvapí veľkolepými exteriérmi. Našťastie ale film zachraňuje ústredné duo. Aj keď si nerozumejú, takže nemôžu spolu poriadne komunikovať, tak chémia medzi nimi funguje dokonale. Hanks je presne ten sympatický dobrák, ktorému prajete, aby zahnal svojich dávnych démonov a ona je tak akurát roztomilá a divoká. Vďaka nim som sa nenudil ani na minútu a kľudne si film niekedy znova zopakujem. 6/10. ()
Kto pozná tie Leone-ovské a Eastwood-ovské westerny, tak potešený nebude, tento film im nesiaha ani po členky. Kto chce moderný western, tak tiež nič. Skôr to pripomína pre mňa priemernú Skutočnú guráž, lineárny dej je malo pútavý, chýbajú tu poriadni zloduchovia, v podstate jediným plusom je prvá rola Toma Hanksa vo westerne a popasoval sa s ňou dobre. Ale jeho herecký výkon a takisto malého dievčaťa mne na pobavenie nestačil, nudil som sa. ()
Zprávy ze světa nejsou klasickým westernem, ale mají jejich atmosféru. Ta atmosféra mě právě nejvíce oslovila, neboť vykreslený rok 1870 byl přesný. Jak se často říká, tak se jedná o malý dramatický film, ale s velkým duchem, neboť příběh tohoto snímku v sobě ukrývá mnoho témat, které jsou zejména v Americe stále aktuální. Pomalé (civilní) zpracování nesedne jistě každému. Pro mě však nejlepší spolupráce Hanks/Greengrass. Slabších 5 hvězd. Milé překvapení na Netflixu:-). Moc pěkný komentář: Marigold. ()
[VIDĚNO 16.2.] "See all those words printed in a line one after the other? Put 'em all together and you have a story." ____ Název 'News of the World' ve mě zpočátku spíš evokoval zpravodajskou stanici, než westernovou šmakuládu s Tomem Hanksem. Nejedná se avšak o klasický western s archaicky romantizovanou reflexí Divokého západu - i když nelze popřít, že se režisér Paul Greengrass se svým nejnovějším celovečerákem snažil nostalgicky oprášit tento emeritní žánr. Vzhledem ke konceptuálním konotacím lze 'Zprávy ze světa' kategorizovat spíš do hybridního subžánru anti-western, potažmo ho definovat jako prérijní road-movie, které staví na relativně banální premise - protagonisté se společně vydávají na trnitou pouť napříč nebezpečenstvím rurálního Texasu, jímž zmítá pachuť z porážky Konfederace, a krom toho že informačně vzdělávají jižanské rednecky, zároveň pátrají po kolonii německých imigrantů, kteří se ve vyprahlém americkém vnitrozemí snaží vybudovat nový domov - celkem solidní kanonáda dějových témat.... Snímek tak elementárně staví na dvojici Hanks - Zengel. Hankse není nutno představovat - naopak s hysterkou Helenou Zengel - která ve filmové branži působí jako hotové zjevení (jsem s ní obeznámen již od jejího hereckého debutu ve famózním psychologickém dramatu 'Systemsprenger', takže mám ponětí, o čem mluvím), Hanksovi perfektně sekunduje - Helena se totiž opět velmi kompulzivně uchopila role osiřelé neurotické dívenky - přičemž její herecká jedinečnost spočívá ve velice specifické emocionální expresi - jen málokdo z dětských herců dokáže uhranout svým talentem prostřednictvím obličeje - takže nominace na Zlatý Glóbus je zcela oprávněná, bohužel neproměněná.... Je ale nutno podotknout, že ačkoliv snímek primárně tkví na kontrastu jejich dynamického vztahu a pasivní interakce, Greengrassova těkavá režie degraduje veškeré kvality snímku na chatrné béčko točené primárně na efekt - což se také normativně týká celkové formy, jmenovitě černobíle pojatých dobových reálií přitažené za vlasy a doslova vycucané z prstu - nemluvě o patologických, repetetivních, a neuvěřitelně předvídatelných dějových aluzích - jednotlivě amplifikované zvraty tudíž působí zcela nahodile, až absurdně (viz. přestřelka, havárka, písečná bouře, etc.).... Přes veskrze průměrnou kvalitativní laťku, jistou frenetičnost, monotónní tempo, a pluralitu klišé ovšem nelze snímku kvůli relativitě historického kontextu - v němž obyvatelé čelí konsekvencím Občanské války a polarizované společnosti - upřít paralelu ke společenskému a politickému dění současných Spojených států Banánových - dezinformovanost, nevzdělanost, despotismus, trivializace sociálních problémů, rasismus, apod. Každopádně Tom Hanks je stále neskutečnej sympoš, a Helena Zengel je herecká atomovka. Přes míru negace bych se ale vůbec nestyděl za pokračování - v resumé jsou 'Zprávy ze světa' totiž důvtipná, byť lehce polopatická, podívaná, kterou je nutno brát s výraznou rezervou.... // VERDIKT: 7,3 kravích zpravodajů z 10 // () (méně) (více)
Galerie (21)
Zajímavosti (8)
- Není to poprvé, co Tom Hanks ztvárnil kovboje. Ve franšíze Toy Story: Příběh hraček namluvil Šerifa Woodyho. (SONY_)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte Nové Mexiko. (MikaelSVK)
- Helena Zengel (Johanna) dabovala samu sebe v italské, německé, španělské a francouzské jazykové verzi. Konkrétně místa, kde hovoří anglicky. (Jirka_Šč)
Reklama