Režie:
Damien ChazelleScénář:
Damien ChazelleKamera:
Linus SandgrenHudba:
Justin HurwitzHrají:
Diego Calva, Margot Robbie, Brad Pitt, Jean Smart, Jovan Adepo, Li Jun Li, Lukas Haas, Max Minghella, Tobey Maguire, Olivia Hamilton, P.J. Byrne, Rory Scovel (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Tehdy, ve dvacátých letech minulého století, se v pouštním městečku Los Angeles mohlo snadno stát, že jste se na opulentní a divoký filmařský večírek vetřeli jako absolutní nicka a hned následující ráno se stali filmovou hvězdou. Přesně takovou trajektorii nabrala dráha herečky (zatím bez jediné role) Nellie LaRoy (Margot Robbie), která si za poslední prachy koupila hezké šaty a rozhodla se oslnit kohokoliv, kdo by jí dal šanci. Svědkem její strmé kariéry je „holka pro všechno“ Manny Torres (Diego Calva), mexický přistěhovalec, který plní filmovým magnátům i ty nejdivočejší sny (chcete-li mít na večírku živého slona, Manny ho sežene). V rámci svých povinností Manny pečuje i o Jacka Conrada (Brad Pitt), nejslavnějšího herce své doby, který moc dobře ví, jak těžké je se na vrcholu udržet, a který dělá možné i nemožné pro to, aby na něm zůstal. Na obzoru se však rýsuje revoluce, do té doby němé filmy začínají mluvit. Na Hollywood se řítí uragán změny, který mnoho životů, nadějí a tužeb zničí a smete, a jen pár vyvolených vynese nahoru mezi hvězdy. Babylon je multižánrová freska, která nenechá své hrdiny ani diváky vydechnout. Navštěvujeme s nimi dekadentní párty, kde se odehrávají věci, které byste si ani při bohaté fantazii nedokázali představit, pracujeme s nimi, sníme s nimi a snažíme se to celé přežít. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (574)
Audiovizuální orgie, co nenudí ani po třech hodinách (narozdíl od jiných audiovizuálních orgií z letošních Oscarů (nebudu jmenovat, aby se Danielové neurazili), které nudí i při pouhých dvou a půl hodinách). Škoda, že film na Oscarech ostrouhal (narozdíl od jiných...), asi je pro Akademiky až moc dobrý. ()
„BYLO TO VSKUTKU TO NEJKOUZELNĚJŠÍ MÍSTO NA SVĚTĚ, ŽE?“… Film o těch, co v Hollywoodu něco znamenali, i o těch, co (nejen) v Hollywoodu neznamenali nic. Taky o tom, že když to v sobě máte, tak stačí jedna šance a Hollywood je váš. Ale i o tom, že nic netrvá věčně a že Hollywood je větší než jedinec… Hele, jsou tady místa, kdy jsem byl v extázi. Navíc Margot byla k sežrání a vobčas to byla i prdel. Celý se to snaží bejt originální, jakože „něco víc“, ale ve finále to zas takovej vodvaz není. Navíc (a nejvíc) mě sere, že mně nezajímají ty lidi. Žili skutečně? Co natočili? V čem hráli? A závěr? Musel jsem si ho pustit 2x... Vychází mi jako pokus o nějakej art s touhou složit poctu továrně na sny. Prostě je to zbytečně dlouhý! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Dokážu přesvědčit ženskou, že je super, když to funguje „až“ ze dvou třetin. 2.) Chybí mi éra němýho filmu. /// Thx za titule lordek“. PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Asi jsem už fakt příliš starej na takovéto koncepčně a dramaturgicky rozhárané a nesoudržné filmy, kde nefunguje zcela nic a vás ten bordel na plátně tak zfackuje, že jste na konci úplně otupělí a unavení. Jediné, co taky trochu řemeslně šlape, jsou odkazy na staré klasiky, které vás ale dnes dokážou emocionálně obohatit nesrovnatelně více a stačí jim k tomu poloviční stopáž. Tohle vypadá, jakoby to ani nenatočil Chazelle, ale nějaký egomaniak, který si prostě potřeboval pohonit nad svou domnělou genialitou. Výprava a hudba na jedničku, zbytek bych nechal posrat tím slonem a spláchnout. ()
Jak jsem psal na podzim zrovna u Zpívání v dešti - film o lásce k filmu mě vždycky potěší. Tady tomu nebylo jinak. Pokud se dobře vypráví, tak jako zde, stopáž nevadí a konec mě dojal stejně, jako ostatní. Ale ani tak mě snímek nestrhl, jak jsem čekal - tři hlavní, v podstatě klasické postavy se v ikonických letech v Hollywoodu snaží najít své místo na slunci - a obávám se, že i klasicky, celkem nepřekvapivě, většina z nich dopadne. Taky u mnohých dekadentních okamžiků mě napadlo, zda by v tehdejší době puritánství, studiového systému a cenzury byly vůbec možné. Takže zbývá užit si opulentní vizuální stránku a ostatní scény, které přibližují natáčení v těch báječných letech - scénu na planině nebo se zvukem. ()
Velká chyba, že na konci začne Chazelle pouštět ukázky ze Zpívání v dešti, aby ukázal, že jiný film to za půlku času zvládl o tolik lépe a bez toho, aby ze mě vysál život. Ani nevím, jestli to měla být dekonstrukce pozlátka, nebo jeho oprášení, ale snad žádný zaláskovaný metafilm si tak málo nezasloužil sebedojímavou závěrečnou montáž historie filmu. Mám rád excesivní exhibice, ale tohle je spíš úmorné. A ten podivný nice guy vibe z hrdiny platonicky imprintovaného na Margot Robbie, kterou neustále zachraňuje, a která by byla o tolik šťastnější, kdyby pochopila, že on je pro ni ten pravý, byl takový ulepený. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (26)
- Damien Chazelle spomenul, že existuje verzia filmu, ktorá bola plne natočená na jeho telefón u neho doma, pričom každú rolu hral on, jeho manželka a Diego Calva. Toto malo pomôcť Calvovi adaptovať sa na rolu v čase lockdownu, kedy sa nemohlo nakrúcať. Chazelle zažartoval, že aj táto verzia je celkom dobrá. (Arsenal83)
- Po pozretí filmu herec Eric Roberts pochválil výkon Margot Robbie. Porovnal ju s Elizabeth Taylor vo filme Kto sa bojí Virginie Woolfovej? (1966) a povedal, že si myslí, že Robbie by mohla za svoju rolu vyhrať Oscara. Nakoniec sa jej nedostalo nominácie. (Arsenal83)
- Původně byla do hlavní role obsazena Emma Stone, ale díky zpožděnému natáčení kvůli pandemii covid-19 odstoupila, jelikož měla plný kalendář. Role se ujala Margot Robbie. (Sebule)
Reklama