Prokletí

• Velká Británie Eight for Silver (více)

Tajemná a možná nadpřirozená síla ohrožuje v 19. století malou vesnici ve Francii. Patolog John McBride přijíždí, aby prozkoumal nebezpečí, a během toho vymítá své vlastní psychologické démony. (SkyShowtime)

Recenze (113)

sedm.1

Ačkoliv zrovna nepatřím mezi příznivce vlkodlačích filmů, tak musím uznat, že zrovna z této podívané jsem si odnesl docela průměrný zážitek, což je pěkné a považuji to docela za úspěch. Co mě tedy rozhodně neoslovilo pozitivně, tak to byla zápletka, která není ani jakkoliv objevná, ani zajímavá, ani výrazná, a především celá působí fakt nezáživně a pomalu, zklamalo mě ale i převtělování člověka ve vlkodlaka, které v podstatě nebylo ani jednou vidět a to málo, co mé očko zaznamenalo, tak stejně nepůsobilo vůbec přesvědčivě a jinak mě nepotěšilo ani závěrečné finále, respektive zúčtování s vlkodlakem, které bylo akčně chaotické a následná pointa pak zbytečně happyendová. Naopak, co mě vážně bavilo, byla výrazná atmosféra, pramenící především z doby a prostředí, kde se film odehrával, působila totiž poměrně ponuře a syrově a celé této podívané rozhodně dominovala, pochválit jinak musím ale ještě i opravdu slušné gore efekty, které byly fakt drsný a nekompromisní, a je jen škoda, že jich nebylo mnohem víc, a samozřejmě nemohu opomenou ani fajn obsazení, čítající pár známých jmen a ty filmu též rozhodně přispěli pozitivním dojmem, a to i díky ucházejícím postavám, které sice nedisponovali ničím zásadním, zároveň ale nepůsobili ani otravně, či trapně, takže ve výsledku vlastně také ok. Eight for Silver zkrátka patří mezi podívané, které diváka sice nestrhnout a ani nikterak neohromí, na druhou stranu času u něj stráveného skutečně nelituji, na to totiž zas nabízel docela slušně stravitelný žánrový zážitek. ()

Marceloo

Po vyvraždení cigánskej osady začnú obyvatelov malej komunity trápiť desivé nočné mory, ktoré sa prenesú do reality, keď ich začne terorizovať monštrum, ktoré sa skrýva v lesoch. Po smrti niekolkých osôb prichádza na pomoc patológ John, ktorý vie, s čím majú do činenia a čo na túto beštiu platí. - Keby sa to celé nieslo v duchu prvých cca 40 minút, mohol to byť jeden z najlepších hororov poslednej dekády. Masaker cigánskej osady, selfiečka s mŕtvolami, hustá atmosféra, nádherná výprava, brutálne gore a k tomu neznáma beštia v lesoch. Viac si asi fanúšik hororu nemôže želať. No ale potom príde mladý detektív, ktorý všetko videl a všade bol, pričom sa taktiež ukáže, že na spracovaní beštie si tvorcovia velmi záležať nedali. Na konci v kostole to u mňa celé skrachovalo, pretože tak tupé rozhodnutie by človek čakal v nejakej paródii na slashery, ale určite nie vo filme, ktorý sa celý čas snaží tváriť seriózne. Pozrieť sa to dá, ale určite nejde o nič prevratné. ()

Xmilden

Čekal jsem to tedy určitě lepší, přitom zpočátku film obsahuje všechny ingredience, které jsou zapotřebí aby se horor pěkně rozjel. Bohužel úroveň šla postupně stále níž a níž a výsledkem je v druhé polovině sotva slabé béčko. Bohužel 50% a to ještě s odřenýma špičákama. Nedávné Paroží bylo určitě zajímavější a lepší. ()

Helo

Dlouhý roky si přeju, aby někdo zase natočil film ve stylu Bratrstva vlků. A hle! Najednou se objevil horor, kterej nemít nadpřirozený prvky, tak by se dal označit za neoficiální a nepřiznanej sequel/spinn-off Bratrstva, třebaže jim tady trochu haprujou roky, respektive století, protože pokud Boyd Holbrook skutečně lovil Gévaudanskou Bestii, jak o sobě tvrdí, tak by mu tu mělo bejt asi tak 130 let. Nicméně atmosférou a "vibem" je tenhle film přesně to, co jsem od něj chtěl. Jen Sean Ellis neumí moc pracovat s napětím a hororovýma prvkama, takže samotný řádění Bestie je zcela sterilní a nejvíc hnusnej a šokantní moment na začátku provedou sami lidi. Scénář se tu i prakticky úplně vykašlal (a přitom by se to sem tak hodilo!) na postupný odhalování tajemství a všechno řeší zbytečně lineárně a ten jedinej nelineární "tajmnej" prvek je prokouknutelnej už tak od 25. minuty. Celá konečná pointa tak vlastně ani nijak nepohladí po duši a snad ani pro film nemá žádnou... inu, pointu. ()

POMO

Zamlžené lesy a louky jsou super dějištěm pro vlkodlačí horor. Zasazení do kostýmové historické doby filmu dává punc solidního dramatu. Než v něm ale začnou alespoň trochu fungovat hororové scény, divák takřka rezignuje. Nejdříve jsou zrežírované neobvykle špatně, a později vzbuzují emoce spíše proto, že už lépe známe postavy a drama prožíváme s nimi. Slabou třetí hvězdu dávám za drama, nikoliv za horor. ()

• Snímek se odehrává ve dvou časových rovinách – rámcový příběh je zasazen do roku 1916 a odkazuje na bitvu na Sommě, zatímco většina filmu se odehrává o 35 let dříve, tedy roku 1891. John McBride (Boyd Holbrook) ve filmu několikrát odkazuje k tzv. Gévaudanské bestii a tvrdí, že mu zabila manželku a dceru. Dotyčná bestie, jenž se objevila mj. ve filmu Bratrstvo vlků - Hon na bestii (2001), však řádila ve Francii v letech 1764–1767. Johnovi by tím pádem muselo být nejméně 150 let. (Stanislaus)