The Dark and the Wicked

Na odlehlé farmě v blíže neurčeném venkovském městě pomalu umírá muž. Jeho rodina se shromažďuje, aby truchlila. Brzy na to dostává pocit, že je ovládá cosi zlého. (Alfréda)

Recenze (115)

Corpsegrinder

Úvodní strašení v kombinaci s hudebním doprovodem vypadalo slibně jenže v druhý půlce filmu se to zvrhne v nechtěnou parodii kde jsem se spíš smál než bál, obzvlášt když se tam pečovatelka dost komicky vopíchá, k tomu asi 10x udělaj klasickou lekačku s telefonem atd no prostě hovadinka. Konec trapnej. Nepomáhá tomu ani fakt že herci a dialogy jsou naprosto strašný a hodnotit to z hlediska scénáře tak je to dvojitej odpad. Navíc je celej film točenej s hnusným žlutým filtrem v denních scénách díky čemuž to celý vypadá podsvíceně a ošklivě. Hvězda horko těžko za první půlku filmu, tý druhý doporučuju se vyhnout. ()

Bloody13

Slow burn horory mi většinou nevadí, ale tohle už bylo na mě moc. V tom filmu se toho vážně moc nestane a z prokleté farmy se takřka nehneme. Jasně, nemá to špatnou atmošku, přítomnost Zla nebo samotného ďábla cítíte hlavně skrz zlověstné smyčce, jenže lepší hodnocení zkrátka nemůžu dát z osobního principu. Nesnáším totiž horory, co jedou podle jediné šablony strašení: hrdin(k)a čučí vystrašeně do jednoho místa, hudba ztichne, nastoupí bubák/přízrak, hrdin(k)a zavře oči a poté, co je znovu otevře, přízrak je samozřejmě pryč a celou bubu scénu uzavře třeba zvonící telefon. A takhle to jede pořád. Rozumím režisérovu záměru, že Ďábel má zůstat skrytý a díky hrůzným vidinám donutit oběti sáhnout si na vlastní život. Ale nedělat to tak pomalu a úplně celý film. Příště to chce strašit rafinovanějšími způsoby. ()

Rathalos

Reziser Bryan Bertino dokazal natocit atmosfericku pecku,ktora divaka uplne pohlti,znepokoji,vystrasi a zimomriavky mi behali pri sledovani niekolkokrat po tele,do toho je zabudovana hudba a zvuky,ktore dokonale to cele hororove zvyraznia,jednoducho zalezitost,na ktoru urcite tak skoro nezabudnem...:-) ()

borec999

Dejovo strohá, poctivá atmosferická nálož. Nepríjemná a v pár momentoch pekne strašidelná. Po dlhej dobe tu máme horor, ktorý nejde naproti teenagerom a vystačí si skoro úplne bez ľakačiek, bez neustálych humorných vsuviek a aj otravných,hlúpych teenagerských postáv. Stačí mu 1 nie zrovna ideálne fungujúca a mierne rozvrátená rodina poznačená stratou blízkeho a dom s prítomnosťou zlého nadprirdozena, ktoré sa s členmi rodiny prostredníctvom rôznych preludov a vidín nepekne zahráva. Dospelý horor a dôkaz, že Briana Bertina aj napriek tomu že po Oni mal pár nevýraznejších kúskov treba brať vážne. 75% PS a mierny Spoiler: mierne nečakaný a nekompromisný záver potešil a len umocnil predchádzajúcu atmosféru beznádeje. ()

BROKEN_

Že já debil jsem si tenhle film nechával ujít. Dlouho jsem to odkládal a nechápu proč. Protože po zhlédnutí jsem nadšený. Režisérovi se podařilo natočit horor, který má sice jednoduchý příběh, ale sakra funkční atmosféru s několika zajímavými scenáristickými nápady, až jsem na konci byl překvapený jak dobře to fungovalo. Nějak v půlce si mě film ukradl pro sebe a nevnímal jsem okolí. Tohle se mi u hororu nějakou dobu nestalo. Byl to úžasný pocit, který u hororů miluju. Ve druhé polovině dojde na neskutečně napjaté scény u kterých jsem chvílemi nedýchal. A celé to vyvrcholí nejdříve velkým zvratem u kterého mi spadla čelist na zem a následně u poslední scény si mě film pěkně napínal, až mě vystrašil závěrečnou lekačkou. Uznávám, že takový Děsivé dědictví bylo lepší, ale jako horor to funguje skvěle a já to žeru. Za mě velký palec nahoru a pravděpodobně nejlepší horor roku 2020. P.S. Po tomto filmu jsem měl strach si jít bliknout a dojít si na záchod :-D. 9/10 ()

Zajímavosti (3)

• The Dark and the Wicked, měl mít premiéru na Tribec Film Festival, který byl pro rok 2020 zrušen. (Kudly4)
  • Film byl natáčen na režisérově rodinné farmě. (Kudly4)