Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tento neobvyklý britský film zkoumá volby, které musí lidé učinit, když jsou konfrontováni s milostným vztahem, který je sice naplňuje, ale nenabízí jim vše, co chtějí. V tomto provokativním, ale sympatickém a psychologicky precizním dramatu v režii Johna Schlesingera má Alexandra Greville (Glenda Jackson), pro přátele jen Alex, příležitostného milence, jímž je mladý sochař Bob Elkin (Murray Head). Elkin se vůbec netají tím, že je milencem rovněž jejího přítele, dr. Daniela Hirsche, kterého ztvárnil Peter Finch. Tyto vztahy uspořádané v bizarním milostném trojúhelníku přetrvávají v jakési rovnováze, dokud se Alex s Bobem nerozhodnou pohlídat děti páru, který všichni tři citově rozervaní Londýňané znají. Ve svých rolích se Head i Finch úspěšně vyhnuli homosexuálním stereotypům a divákům předvádějí nový, nepřezíravý a naopak vcelku sympatický portrét takového vztahu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (18)

majo25 

všechny recenze uživatele

Podivný milostný trojuholník, hlavne vďaka tomu homosexuálnemu páru. Ešte k tomu s veľkým vekovým rozdielom. Dosť odvážna téma, našťastie sa nejde do intimností. Ak by film obsahoval aj nejakú nadstavbu, nielen neustále riešenie milostných vzťahov, tak by to až tak nevadilo. Ale neobsahoval. Spracovanie je však solídne a Finch ujde. Inak, to je čo za doktor, ktorý fajčí?...u takého by som si nenechal vyšetriť ani nádchu. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Ve filmu je nekolik dobrych napadu, ktere daji napovedet, ze v reziserskem kresle sedi nekdo, kdo umi. Herecke vykony dobre, milostny trojuhelnik je taky zajimavy temer vzdy..., ale, ale neni to film, na ktery by si clovek treba za tyden vzpomnel. Takova dobre natocena nuda. Nevim, proc tento film casopis Empire vybral mezi 500 nejvetsich filmu vsech dob... Dnes uz namet nema cim ohromit. ()

Reklama

pollstro 

všechny recenze uživatele

Velmi výrazná komorní záležitost od Johna Schlesingera určená pro velmi úzký a specifický okruh lidí, který v Sunday Bloody Sunday najde jisté kouzlo a svoje opodstatnění. Psychologicky založené drama, které rozebírá vskutku nevšední milostný trojúhelník a zároveň zobrazující homosexuální vztah dvou zcela věkově odlišných lidí, který se dokázal vyhnout veškerým klišé a nepříjemnostem a dokázal tento vztah vyobrazit poměrně přívětivě. Určité náznaky a prvky jisté nevšednosti, kvality a originality režie Schlesingera jsou tu a tam vidět, ale rozhodně tomu nedává volný průběh, naopak se snaží držet při zemi ve snaze zachytit velmi specifickou životní událost, sdělit její myšlenku, význam a předat dál. Schlesinger si zde rozhodně nic nedokazuje a ani se nepředvádí, spíše se jedná o velmi osobitý film, který mě ale vůbec neoslovil. "Why is it that whenever you're stuck, everything is always better in America. How do you know?" ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Úřednice ve středním věku randí s mladším milencem. Ten je ale bi a randí i s postarším doktorem. Na začátku jsem si říkal, že to bude zas jeden z těch šíleně šokujících filmů no a na konci mě to paradoxně přišlo celkem o ničem. Schlesinger naštěstí po Půlnočním kovbojovi nezapoměl točit, není to taková nuda jak jeho začátky. Výborní jsou i herci - Jacksonová, ale i Finch a překvapivě zpěvák Murray Head. Jen ten šokující trojúhelník nic extra neřeší, jen si tak volně plyne, režisér otevírá další a další dějové odbočky (asi 10), které natahují děj a nikam nevedou. A film doplyne do konce ani by se cokoliv doopravdy stalo. Pěkně natočené a zahrané drama bez dramatu a spíše slabší 3*. PS: Malý hajzlík drápající po autech je Daniel Day Lewis. ()

nmafan 

všechny recenze uživatele

Je zjevné, že v roce 1971 byl John Schlesinger v pozici člověka, který si může plnit sny, a jemuž svěří producenti peníze takřka na cokoliv. A tak mezi svými mistrovskými opusy Půlnočním kovbojem a Dnem kobylek natočil komerčně asi nejméně ambiciózní, zato bezpochyby nejosobnější film celé své tvůrčí dráhy. Režisérových formálních trademarků si tu divák mnoho neužije (i když ta surreálná montáž s mrtvým psem a traumatickou vzpomínkou na válečný nálet stála za to), spíše se tu dozví cosi o lidech, k nimž měl zřejmě Schlesinger blízko a mezi nimiž se pohyboval; ostatně do postavy Petera Finche dost možná promítl i své vlastní zkušenosti (jak naznačuje závěrečná scéna). Mizerná neděle je vlastně takový typický "dospělý" film - tedy film, jehož autor už nemá potřebu dokazovat celému světu jak ohromujícím je filmařem, zato chce sdělit cosi hlubšího o sobě samém. Pro dnešního "běžného" diváka - jenž zpravidla jméno John Schlesinger v životě neslyšel - to asi výraznější přidanou hodnotu nemá, takže doporučuju spíše režisérovým fanouškům, popřípadě pak divákům, kteří chtějí vidět jak se kdysi točila homosexuální tématika bez okázalostí a nevkusu... ()

Galerie (99)

Zajímavosti (4)

  • Původně se Peter Finch v Mizerné neděli vůbec objevit neměl. Režisér si pro roli Dr. Hirshe vybral Alana Batese – dříve nominovaného na Oscara - ale ten byl kvůli jiným závazkům tehdy „nepoužitelný“, a tak přišel nástupce Ian Bannen, v souvislosti se kterým se spekuluje, že mu zase nebyla nijak příjemná představa líbání s hercem Murrayem Headem. Režisér tak na poslední chvíli obsadil Finche, se kterým (stejně jako s Batesem) už pracoval na snímku Daleko od hlučícího davu (1967). Pamětníci soudí, že v oscarovém klání tehdy Finch „podlehl“ Genu Hackmanovi (Friedkinovo krimi Francouzská spojka) právě kvůli onomu zmiňovanému homosexuálnímu polibku. Za roli zato získal cenu BAFTA i cenu Národní společnosti filmových kritiků – obě pro „nejlepšího herce“. (džanik)
  • Daniel Day-Lewis ke svému debutu přišel tak, že jej spolu s dalšími chlapci vybral místní hokynář z londýnské čtvrti Greenwich, který měl od štábu za úkol nalézt partu kluků do filmu. Day-Lewis v Greenwich vyrůstal a pravidelně hrál v ulicích s partou chlapců fotbal. (Komiks)
  • Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. (RHK)

Reklama

Reklama