Perfektně zorganizovaná akce zahraničního špičkového kasaře selhá na "zájmech " několika českých podvodníčků. Ve vile, která je určena k demolici byl v trezoru zlatý poklad, ale díky "zájmům" zmizel… (oficiální text distributora)

Recenze (71)

Garch odpad!

Muž z Londýna vůbec netušil, jak je normalizační socializmus úžasný. Dobří herci v plíživé agitce. Sovák a Libíček to museli dostat za trest. Když si uvědomím, že ve stejném roce bylo možné natočit skvělou perlu Jáchyme, hoď ho do stroje nebo Jak utopit dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách!, tak je mi z téhle míchanice 30 případů majora Zemana s komedií blivno. ()

PetrJulian

Ó Velvary, ó Velvary, kdepak jsou mé tolary?. Nevšední beatové podání lidovky se mi z celého filmu líbilo snad nejvíc. Oceňuji výkony herců, ale filmu chyběl propracovanější příběh, který navíc v závěru byl trochu překombinovaný. Taky je škoda, že se tvůrci snažili téma odlehčit několika rádobyvtipnými vsuvkami, které tam opravdu nepasovaly. I když tehdy se asi lidi smáli všemu, neb nebyli zvyklí na lepší. ()

topi

Tak tohle bylo nepovedené, ale opravdu nepovedené! A to po všech stránkách. I přes takové kvalitní herecké obsazení, kde všichni hráli tak na půl, nebo zbytečně parodovali tak, že vtip vyzněl lacino a vyloženě trapně. Ukázkový příklad normalizační rádoby krimikomedie, která vznikla pod vedením tehdejšího ústředního dramaturga Filmového studia Barrandov, Ludvíka Tomana. Hynek Bočan dokázal točit mnohem kvalitnější filmy a tohle zřejmě dostal příkazem na objednávku zmíněného Tomana. Zdeněk Liška se taky moc nepředvedl, z asi čtyř hudebních motivů motal pořád dokola ten jeden, s dudy. Myslím, že když ho film nebavil, tak se taky nějak zvlášť nesnažil a udělal pouze takovou tu svoji klasickou rutinu, bez nějakých lepších nápadů. Zbytečný film, který může klidně ležet někde na dně archívu České televize. ()

Segrestor odpad!

Tak nám zase omlátili o držku, jak jsme jako socialistická společnost plná hajzlů a jiných sviní, že to i protřelého bružousta z Anglie přivedlo do rozpaků. Moralistický nesmysl, který kdyby nevznikl, bylo by jen pro ty skvělé herce, kteří se v tom namočili, lepší. Jediné pozitivum filmu je, že z dnešního hlediska další důvod, proč se zaradovat, že ta blbá doba je pryč. ()

dopitak

Plejáda čs hvězd v slabomyslném příběhu o rozkrádání republiky kapitalistickou svoločí. Otravná hudba (dudy, písnička na koncertu), kterou nevylepší ani Krampol zpívající si Gotta. Sovák hraje postavu pojmenovanou Reiner, podle mě to měl být Ryanair. Jediný dobrý byl Pepa Dvořák a jeho vysvětlování, proč kradl. ()

• Natáčení probíhalo v Klatovech a Plzni, konkrétně v hotelu Central na hlavním plzeňském náměstí, kde byl ve filmu ubytován Reiner (Jiří Sovák). (dyfur)
  • V jedné ze scén se nemůže David (Jan Libíček) dostat ze Škody 110R dveřmi, a tak proleze ven kufrem. Toto auto ale má zavazadlový prostor vepředu a s kabinou není nijak spojený, navíc je velmi mělký a dospělý člověk se do něj v žádném případě nevejde. (Stejšn)