Režie:
Tony ScottKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young, Dan Hedaya, Beth Ehlers, James Aubrey, Ann Magnuson, Bessie Love, John Pankow, Willem Dafoe (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Catherine Deneuve, Susan Sarandon a David Bowie září v gotickém příběhu o nehynoucí kráse, nekonečné vášni a nehorázně ceně, kterou za ni museli zaplatit. Několik set let stará upírka z Egypta jménem Miriam a její milenec, upír John, loví obyvatele New Yorku, kteří s oblibou navštěvují tamní kluby. Miriam svým milencům může propůjčit dlouhověkost, ovšem nemůže jim zaručit nesmrtelnost. A tak, když John začne nečekaně rychle stárnout, svede Miriam Sarah - lékařku, která se věnuje předčasnému stárnutí... (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (158)
Tuhle hororovou artovou psychotičnost natočil Tony Scott, který většinu své pozdější kariéry zasvětil tupoučkým efektním akčňárnám? Pro mě tedy docela šok - a to jak v pozitivním (jak dobrý film The Hunger je), tak v negativním (k jakým filmům to Tony později dotáhnul) slova smyslu. Každopádně na tento film se vyplatí kouknout - nejenom pro tu závěrečnou scénu se "zombie" upíry, kterou osobně považuju za jednu z nejhezčích a nejatmosféričtějších hororových sekvencí vůbec. ()
Od Tony Scotta jsem tak nádherný umělecký počin vůbec nečekal. Upírská tématika pojatá tak starosvětsky a tragicky. Záhadní sousedé nejsou jen podivíni, ale také stovky let staří upíři, kteří žijí až do skonání věků. Žádné brutální zabíjení ani většina upírských klišé s česnekem. Film je spíše psychologické drama se zamyšlením, zda je nesmrtelnost tak dobrá, jak si každý myslí, protože ne vždy může být nesmrtelnost spojena s mladým tělem. Pěkné masky, nervózní tajemná hudba a chladně klidná Catherine Deneuve, která se chová tak hezky aristokraticky a žensky dle starých dob. Opravdu příjemné krve třísnící překvapení. ()
Akademicky chladný pokus o upíří baladu. 1) Spoiler. Pojetí upírské existence jako prokletí a nepřetržité utrpení je zajímavým lehce filosofujícím pohledem na některé aspekty lidské/upírské existence. Kultivovanému snímku vévodí atmosférická kombinace obrazu a hudby. 2) Manýristický charakter filmu (gotický román, lesbické prvky) ovšem nedokáže nahradit emoce. Atmosféra je více o dekadenci, než o romantismu. Hrůza a láska se předvádí jako na jevišti ochotnického divadla 3) Inu, upírka Miriam není tvor z dnešní doby, jak to mile konstatuje druhá hlavní hrdinka, doktorka Sára: She's that kind of a woman. She's... European. ()
Tenhle film jsem viděla s cca 20-ti letým zpožděním a když ho porovnám s dalšími horory (uznávám, že tenhle žánr není zrovna má parketa-takže opravuji na) když ho porovnám s tím málem, co jsem viděla nebylo to vůbec špatný. Ovšem pro takové herečky, jako je Catherine Deneuve a Susan Sarandon.. to muselo být ehm hodně velké, profesní ehm nedopatření. ()
Skvělý rozjezd obstarala píseň Bela Lugosis´s Dead (naštěstí notně zkrácená), následovalo několik minut, v nichž se zmateně střídaly krátké záběry a po zbytek filmu sledujeme příběh upírky Miriam, která se se svým nelehkým údělem musí poprat jak umí. Celý film je stylizován do dekadence a temnoty a vytváří úžasnou atmosféru, charismatičtí David Bowie a Catherine Deneuve stejně jako několik hezkých záběrů potěší. Proto mě zklamalo, jak se vyvíjel příběh, který mi připadal zdlouhavý, nudný a ve výsledku o ničem. Jsem trochu na rozpacích, když mám snímek hodnotit. ()
Reklama