Režie:
Bryan SingerScénář:
Brandon BoyceKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
Ian McKellen, Brad Renfro, Bruce Davison, Elias Koteas, Mickey Cottrell, Joe Morton, Jan Tříska, Michael Byrne, James Karen, Joshua Jackson, Heather McComb (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Sir Ian McKellen a Brad Renfro se představují v hlavních rolích tohoto znepokojivého psychologického thrilleru, natočeného na motivy románu Stephena Kinga. Todd Bowden (Renfro) je nadaný šestnáctiletý středoškolák, jehož začnou zvráceným způsobem fascinovat zvěrstva nacistického Německa poté, co tuto látku začnou probírat v hodinách dějepisu. Jeho záliba se však nebezpečně zvrhne, když odhalí v osamělém starém sousedovi nacistického válečného zločince Kurta Dussandera (McKellen). Bývalý velitel koncentračních táborů se již mnoho let skrývá pod falešnou identitou v mírumilovném americkém městečku. Todd však své závažné odhalení neohlásí a výměnou za to přinutí Dussandera, aby odhalil temná tajemství, která jsou už celá desetiletí pohřbena v hlubinách zapomnění. Mezi mladíkem a starcem s otřesnou minulostí pomalu vzniká zvláštní pouto, jehož důsledky budou strašlivé... (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (567)
Majstrovský komorný thriller Bryana Singera (Obvyklí podozriví, séria X-Men) patrí k najlepším adaptáciám diel Stephena Kinga. Temná atmosféra, nejednoznačný scenár, výborne napísané a hlavne zahrané postavy. Je prekvapivé, že aj napriek svojim mimoriadnym kvalitám sa film nedostal do našej kinodistribúcie. 9/10 ()
║Rozpočet $14miliónov║Tržby USA $8,863,193║Tržby Celosvetovo $-║ "Dokonalé !" Režisér Bryan Singer ma naplno presvedčil že je špičkový majster vo svojom remesle, doteraz som videl od neho len výborne spracované comicsovky Supermana a X-menov ale po tejto bravúrnej dráme ma presvedčil že má talent len ako málokto v jeho branži. Ian McKellen a Brad Renfro v strhujúcom príbehu bez najmenšieho náznaku slabšej chvíľky. Prvotriedna práca bola aj od hudobného skladateľa ako John Ottman a kameramana Newton Thomas Siegela, v podstate od jeho dlhoročných stálic. /100%/ ()
Nevěřil jsem. Psychologická základna postav nebyla dostatečně silná v kontextu s jejich vyvíjením stejně jako s konstrukcí a spádem příběhu. Nevěřil jsem McKellenovi válečného zločince (i když třeba takový pochod byl působivý), nevěřil jsem Renfrovi proměnu z premiantského studentíka na zvráceného a vulgárního puberťáka a ani tak na první pohled sugestivní a strhující vyprávění o plynových komorách mě nijak výrazně nerozhodilo. Singer neumí pracovat s emocemi. To je fakt, který mi na jeho filmech vadí a nepamatuji si, že by mě nějaký z jeho výtvorů po této stránce jakkoli obohatil. Možná se pletu, jen jednoduše nejsem na laděn na jeho struny. Velice zajímavá látka, šokující scéna s veteránem v nemocnici a tím to asi tak hasne. ()
Singer je ďábel! Citlivá témata (homosexualita, neo/nacismus) působí v jeho podání věrohodně a přirozeně, tudíž žádné laciné pózy rádoby hlubokomyslného vyjádření se k dané látce, ale naprosto famózně zpracovaný příběh, který chytne a vypustí vás až s nájezdem závěrečných titulků. Formálně neskutečně vymazlené (třeba schodiště do sklepa Dussenderova domu s rudým podsvícením vypadá jako sestup do pekel) a herecky přímo strhující. Brad Renfro jako zvídavý teenager super, ale Ian McKellen je démon, jemuž není široko daleko rovno. Vše je navíc korunováno skvělým závěrem, který vás emocionálně vyždíme do poslední kapky… a přitom při něm nemusíte zrovna brečet. ()
Jak adaptovat knihu, kde jsou ty nejnapínavější okamžiky spojeny s myšlenkovými pochody hlavního hrdiny? Kingův dokonalý román mám v hlavě hodně hluboko a proto obdivuji Boyceho scénář za to, že mi ukázal do Toddovy hlavy zase jinou cestu. Nejvíc si ale cením toho, že ta smrtící tíha a psychologická naléhavost jsou přítomny snad každou vteřinou. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (26)
- Při úvodních titulcích je možno zahlédnout mimo jiné i fotku Adolfa Hitlera a Josefa Mengeleho. (pornogrind)
- Učitelé ve filmu, paní Fiscarelli a pan Weiskopf, jsou pojmenováni podle skutečných učitelů ze školy, kam chodil režisér Bryan Singer. (Othello)
- Mezi časovým situováním filmu a novely je rozdíl deseti let. Zatím co se děj v povídce odehrává v roce 1974, děj filmu je přesunut do roku 1984. (Terva)
Reklama