Kdybys jen tušil

• USA The Half of It

Nesmělá jedničkářka Ellie pomáhá sympatickému sportovci Paulovi sbalit dívku jeho snů. Všechno se ale zkomplikuje, když se do ní Ellie zamiluje taky. (Netflix)

Recenze (89)

WincKruspe

Otázka, kterou si každý z nás musí položit, je v celku prostá. Je to asijská lesbičanka? A skončil by příběh soubojem na nůžky? 3 postavy, nic víc, velice ploché, v závěru až velmi banální a nelogické. Ale taky nenáročné, strašně fajn a jednoduché. Něco jako Já Simon, bez toho amerického tlaku všechno přehánět, tolerantního poselství a happyendu. ()

oveckaoa

Holka píše spolužákům úkoly jednou za ní dojde jeden kluk, že chce, aby napsala za něho milostný dopis jedné holce, která už má, ale jiného kluka. Optimálně je to i na 80 procent, ale scéna v kostele je trapná (vzpomněl jsem si na Zamilovaného Profesora tuším 2) celá romantika vyjde do prázdna a ten kluk je ve vztahu k té co má rád úplně marný (chápu, že to byl účel, ale přesto tam mohla být větší chemie než jen to, že si dají jedenkrát pusu). Navíc Aster to úplně zničilo život jelikož holka, kterou asi milovala odjela kamsi do prdele a kluk, který miloval ji zůstal pouze kamarádem nejspíše. 60 procent ty odpady taky nechápu neříkám, že je to něco světoborného na co si za týden vzpomenu, ale odpad si to nezaslouží. ()

Djoker

Není lehké přijít s něčím novým na poli coming of age filmů. Wu naštěstí rozjela netradiční vztahový kolotoč, u kterého je hned cítit závan originality. Nejasné směřovaní zmatených teens je uvěřitelné a jde o příjemnou změnu. Hořkosladké finále má grády a hlavně Alexxis Lemire je přesně tou královnou střední, která přitahuje úplně všechny jako magnet bez ohledu na pohlaví. ()

KosiR_ksr

Nejsem velký fanda romantických komedií, protože většina jede podle několika málo zajetých vzorů. Tohle naštěstí není ten případ, a nejen proto bych film zařadil do kategorie drama s prvky komedie a romantického filmu. Trochu jako 500 dní se Summer nebo Má mě rád, nemá mě rád s méně hvězdným obsazením (nikoliv však na škodu) a větším odklonem od romantických komedii. Tento nápaditý a milý snímek o neobvyklém "milostném" trojúhelníku balancujícím mezi přátelstvím a láskou hodnotím 80% ()

Aljak

Milé prekvapenie! Také modernizované prevedenie Cyrana z Bergeracu - resp. v tomto prípade Ellie zo Squahamish. Na prvý pohľad to možno pôsobí prvoplánovo, ale v širších filozoficko-psychologických súvislostiach je to skutočne vydarený film, pri ktorom treba občas čítať aj "medzi riadkami". A práve to vytiahlo tento film z hladiny priemernosti. Tá (takmer) všadeprítomná LGBTI agitácia väčšinou ide na nervy, ale v tomto prípade to vnímam skôr pozitívum, ktorý umocnil celú atmosféru a rozvoj dejovej línie. Ústredná trojica bola veľmi sympatická, a je zaujímavé sledovať psychologický vývoj týchto postáv, ktoré sa v závislosti od okolností menia z povrchných puberťákov na emočne vyspelé bytosti schopné ľúbiť aj to, čo nie je na prvý pohľad očami viditeľné. Niektoré situácie v deji pôsobili trochu nelogicky, ale ako celok veľmi vydarené, vrátane konverzačnej stránky filmu. 4* ()

• Filmovanie snímky prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte New York. Trvalo od 22. apríla 2019 do 31. mája 2019. (MikaelSVK)