Až na Měsíc

Animovaný muzikál o dívce, která si postaví kosmickou loď a vydá se hledat mytickou měsíční bohyni. Režie se ujal legendární animátor Glen Keane. (Netflix)

Recenze (64)

Slartibarkfast

Pohádka s pěknou animací, která nejspíš cílí na menší diváky, respektive divačky. Příběh je přímočarý a jednoduchý jako facka. Jelikož nejsem fanouškem zpívaných pohádek, a když už, tak velmi skrovným zastoupením, moc jsem si to neužil. Postrádal jsem v tom pevnější konstrukci příběhu, který mi přišel, dokonce i pro malé diváky, spíš hloupý. Zásadnější události na začátku a konci filmu vyplnil nesmyslný, kýčovitý a fantasticky přepálený barevný balast. Jak už to zkrátka u východních tvůrců bývá, okázalé hudební show, plné světel a laserových efektů, se nevyhnuly už ani pohádkám, což mi dost vadilo. Závěr už je jen čistá citová "vydíračka", takže se to snaží tvůrci alespoň zachránit slzami citlivých diváků, kterých se najde určitě dost, a celkový dojem to malinko zachrání. Za mne však nekompromisní a chladné dvě hvězdy a to ještě přihazuji za nadstandardní dabing, o který se tvůrci původního snímku vlastně vůbec nezasloužili. 35% ()

zette

Opravdu hezka animace, nektere sceny jsou velmi napadite. Ale animaci chvalim snad u kazdeho filmu a v dnesnich moznostech to uz davno neni nejvetsi atribut kreslenych pohadek. Nejsem jediny, ktery zustal po velmi dobrem zacatku rozcarovany. Cesta na mesic a pobyt tam, uz je jen pro otrleho divaka. A je asi jedno, zda se jedna o divaka dospeleho ci detskeho. ()

BOURQUE

Vypadá to tak, že Netflixu po veľmi dlhom čase sa podarilo vyprodukovať v kategórii celovečerný anime niečo také, za čo sa nemusí hanbiť. Téma „Over the Moon“ je vážna (prekonanie bolesti malého dievčatka, čo spôsobila strata matky), ale tvorcovia sa snažia to „zjednodušiť“ tak, aby to bolo stráviteľné pre najmenších. (Mám taký pocit, že niekde cieľom bolo to, aby vážnu tému nejako priblížili aj tým najmenším – snaha o vysvetlenie toho, čo sa stalo (keď niečo také v tomto prípade je vôbec možné) .) K tomu vo veľkom množstve použili muzikálové prvky, je tu mix niekoľkých štýlov. Z hľadiska príbehu máme tu všetko – „príbeh v príbehu“, sci-fi a „fantasy“ prvky, boj malého dievčatka sám so sebou, roztomilého zajaca, „zeleného psa“. O tom, že čo je reálne a čo nie (cesta na mesiac s vlastnou kozmickou loďou – nápad použitia magnetov inak dobrý) tu nemá zmysel diskutovať. V konečnom dôsledku to výsledok nejako neovplyvní. A keď už výsledok – ten nie je zlý. Máme tu vývoj charakteru, zaostrenie na „rodinné“ vzťahy ako aj klasický odkaz – na to, aby sa niečo zmenilo, prvý krok musíme spraviť (vždy) my. Pre mňa najlepší anime, čo Netflix zatiaľ vyprodukoval. A ešte som nespomínal hudbu, ktorá je nakomponovaná viac ako dobre. Avšak sú tu aj slabiny. Medzi nimi patria nevyužité potenciály „mesačného sveta a ich postáv“, občas nevydarená práca s postavami ako aj výskyt pasívnejších scén. Z mojej strany zatiaľ známka „veľmi silná trojka“, ale nie je vylúčené, že postupom času sa to vyšplhá na „slabšiu štvorku“. P.S.: S veľkou pravdepodobnosťou k tejto „rozprávke“ sa ešte vrátim. Osobné hodnotenie: 79% (***) ()

hous.enka

Eeeeh já mám docela ráda mýty a báje z celého světa a jako malá jsem měla takovou pěknou pohádkovou knížku s čínskou pohádkou, ale tohle bylo... Přeplácaný. Neony, čínští mimoni a spooooousta příšernýho zpíváníčka... To prostě už znovu nechci vidět. Začátek se mi líbil a byla jsem zvědavá, kam to celé bude směřovat, ale teda tohle mě zaskočilo. Brrrr, dvě hvězdy za odvahu inspirovat se čínskou mytologií, jinak to byla kýčovitá hrůza. ()

ScarPoul

Ďalší animák od štúdia Pearl. Tešil som sa na neho. Kvôli animácií. Kvôli príbehu. Uf ale po tridsiatich minutách sa to začalo prudko rozpadať. Nástup bohyne mesiaca bolo ako vystúpenie Lady Gaga a všetky motivácie boli trestuhodne nedotiahnuté, hlúpe, alebo nedobre zmotivované. Čo zamrzí, pretože potenciál to malo veľký. Ďalšie mínus boli pesničky. Niekedy v úplne zbytočných scénach a keď už boli, boli prudko nezaujímavé. Bez hĺbky. Kde sú tie časy, kedy sme sa na animáky tešili aj kvôli Menkenovým pesničkám. Nakoniec zostala parádna animácia, skvelé akčné scény a funkčný humor. Ale duša sa počas toho niekam vytratila. Čo je ako vravím škoda. Ale pozerať sa to dá a zvieratká sú roztomilé. ()

Zajímavosti (3)

• První animovaný film od Sony, který měl premiéru na Netflixu a ne v kinech. (SONY_)
  • Audrey Wells napsala scénář před svoji smrtí v roce 2018. Tento snímek je jí také věnován. (SONY_)