Mladý kovář Mikeš se vydává do světa na zkušenou ve společnosti mlynářského pomocníka Matěje a pacholka Ondry. Na cestě za třemi zakletými princeznami se mladíci utkají s potměšilou babiznou, s kouzly a nástrahami Černého krále a především s vlastním pokušením. (Magic Box)

Recenze (346)

Medzi tonami tunajších rozprávok sa môže O statočnom kováčovi stratiť, lenže stala sa z neho povedzme že mierna vianočná klasika. Je to taký film, ktorý dáte na sviatky niekde medzi dve super legendárne rozprávky, aby ste si oddýchli a navnadili sa na ďalšiu. Teda ich milovníci. Najväčším záporom je záporák, ktorý tu má pre seba zopár sekúnd a je porazený obzvlášť jednoduchým spôsobom. Je to škoda, pretože maskéri odviedli v jeho prípade dobrú prácu. ()

Aleee89

Další pohádka, na kterou jsem si vzpomněla až když dávali ukázky v televizi. A pak mi došlo, že jsem tu pohádku nejenom viděla, ale taky četla, jako většinu. Takže námět ne ohraný, ale jen převzatý. Štěpán Šafránek alias Pavel Kříž alias statečný kovář, no slušelo mu to, co naplat. Jinak je to opravdu pochmurné a tajemné, ale zrovna tohle mi zas až tak nevadí, stejně to jako v každé pohádce přece dobře dopadne. Ale jak už psal Michal, není to žádná špička českých pohádek, máme opravdu i lepší. ()

predators

Pro mě se jedná o jednu z nejlepších českých pohádek. Pavlu Křížovi je tato role šitá na míru a jeho parťáci si drží jakýsi standard, o nějaké extrémní výkony však nejde. Malou výtku bych měl ještě k finálnímu souboji dobra se zlem, které se mi zdálo lehce odfláknuté. Jinak je ale na co se dívat, variabilita prostředí, i když ponurého, doprovázená místy až depresivními zvuky, za to však s líbivou hudbou. Několik ponaučení pro všechny nepoctivce a máme jasné místo ve vánočním televizním programu. 75% ()

LucyP

České pohádky mají u nás dlouholetou tradici, ale ne každá česká pohádka má takový vnitřní náboj jako tato. Nevím proč, ale příběh o statečném kováři mě již od ranného věku fascinoval. Jestli je to pěknou hudbou, sympatickým Pavlem Křížem v hlavní roli, či skutečností, že dobro opět zvítězí nad zlem, to nevím, ale jedno vím jistě, že se jedná o jednu z nejpovedenějších filmových pohádek. ()

lucascus

Hodně nepovedená pohádka. Pokulhávají jak herecké výkony, tak i příběh samotný. Je zde spousta prázdných, nedořešených míst. O kulisách a kostýmech ani nemluvě (co to jako mají ty princezny na sobě za hadry, v tom by nechodili ani homelesáci). Ani básník Kříž v hlavní roli či černý král Čepek zde nepředvádějí bůhvíjaké výkony. Bída, slabota. ()

Zajímavosti (14)

• Při natáčení scény, kdy Mikeš v Království Černého Krále skáče z okna na zem, si Pavel Kříž vymknul kotník. (AlchENEMY)
  • Větrný mlýn, který roztáčel Jiří Knot jako Matěj se nachází na kopci nad obcí Kuželov u Strážnice. (Stocki)