Mladý kovář Mikeš se vydává do světa na zkušenou ve společnosti mlynářského pomocníka Matěje a pacholka Ondry. Na cestě za třemi zakletými princeznami se mladíci utkají s potměšilou babiznou, s kouzly a nástrahami Černého krále a především s vlastním pokušením. (Magic Box)

Recenze (346)

Amgis

Ta pohádka není zas tak špatná až na pár primitivních scének, které byly předvídané. Ale naopak byly i scény lepší. Nejvíc co mě na této pohádce vadí je obsazení v postavě hlavního hrdiny, který se rozhodně na to nehodí. Od pohledu sotva 65 kilo vážící Pavel Kříž ohýbá 6mm plech svýma ochablíma ručičkama a tváří se přitom jak nejsilnější borec na světě. ()

duklak2

Hodnocení je trefné. Více, nebo méně než čtyři hvězdy dát nemohu. Je to téměř dokonalá pohádka. Se skvělým Křížem. Je zde opravdu k nakousnutí:-) Ani jiní herci se neztratili. Atmosféra je pohádková. Děti a i jejich rodiče se pobaví. Já jsem tuto pohádku viděl už asi pětkrát a těším se i na další reprízy. Nesmím zapomenout pochválit hudbu. Musel jsem si ji stáhnout do mobilu. ()

Adm.Nelson

Nepamätám si rozprávku, kde by tak výborne vynikla rôznorodosť exteriérov ako tu (jarné lúky, lesy, zimná krajina, atď, všetko nasnímané veľmi dobrou kamerou). Tiež tomu nechýba vcelku temná atmosféra, ktorá je v niektorých momentoch (klobásy na stromoch, zakliata princezná v líščej koži) dobre vystupňovaná. A zvrat v chovaní dvoch veľkých sympaťákov je tiež veľmi zaujímavý a neočakávaný. Trochu škoda, že v závere už tomu dosť dochádza dych, ale 5 hviezd si to podľa mňa zaslúži. 9/10 ()

lucascus

Hodně nepovedená pohádka. Pokulhávají jak herecké výkony, tak i příběh samotný. Je zde spousta prázdných, nedořešených míst. O kulisách a kostýmech ani nemluvě (co to jako mají ty princezny na sobě za hadry, v tom by nechodili ani homelesáci). Ani básník Kříž v hlavní roli či černý král Čepek zde nepředvádějí bůhvíjaké výkony. Bída, slabota. ()

Adam Bernau

Kovář je statečný, silný a spravedlivý, třetí princezna krásná a moudrá, všechny potřebné zákony vydány a tátova palice čeká na další generaci. Klasická pohádka o cestě za princeznou s klasickými motivy, v neklasicky marném provedení. Všeho je zde škoda. Též Čepka: v tomto filmu by na jeho figuru stačil kdejaký šmírák. A o tom, že dobré s dobrým nemusí vždy dát ještě lepší, svědčí spojení Ulrych (hudba) + Suchý (text písně). Pointu kovářovy finty s prstenem jsem nepochopil. "Já bych se pořád vdávala a v kole točila. A co ty? Nechceš se ženit?" /// Po druhém nedobrovolném zhlédnutí (při němž jsem vše kromě začátku a konce blaženě prospal) nemohu neupozornit na fakt, že starý kovář (Mikešův otec) a jeho pomocník Jakub jsou evidentně průkopníky registrovaného partnerství. Oba vidíme vždy pospolu doma (nejen v kovárně), jak řeší telenovelní rodinné záležitosti, evidentně bydlí spolu a krom syna s nimi nikdo další nebývá. To vše lze přejít jako výraz pouhé hubenosti výpravy, ale scéna, v níž oba chlapáci společně věší prádlo, nebo když Jakub dává Mikešovi na cestu buchty, které sám napekl, to při vědomí, že nikde není ani naznačeno, že někdy třeba existovala nějaká Mikešova matka (či podobná bytost), nepřipouští pochybnosti. ()

Zajímavosti (14)

• Hrad, ze kterého se ztratily princezny se jmenuje Buchlov. (Stocki)
  • Film se natáčel na jižní Moravě. Domov kováře Mikeše a některé další scény se natáčely ve strážnickém skanzenu. (Stocki)