Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dokumentárně dramatická koláž natočená na motivy skutečného příběhu Harveyho Pekara ukazuje obyčejného muže, který celý život vykonával nudnou práci - byl úředníkem v nemocnici. Díky svému autobiografickému komiksu se však stal legendou. Drama z produkce HBO Můj svět odhaluje život a názory Harveyho Pekara, nemocničního úředníka, intelektuála z nižší třídy, posedlého sběratele a tvůrce autobiografického komiksu American Splendor. Toto jeho dílo zobrazuje dvě desetiletí a dokumentuje Harveyho všední trápení, náhodné zkušenosti a kulturní radosti, jež ho provázely každým dnem jeho existence v rodném Clevelandu. Můj svět je pravdivá sága o obyčejném muži, který prostřednictvím svých komiksů našel lásku, rodinu i svůj tvůrčí talent. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (74)

Popluh 

všechny recenze uživatele

American Splendor je jasným důkazem, že podle výborného scénáře nemusí nutně vzniknout i výborný film. Biografie Harveyho Pekara obsahuje výborně prokreslené charaktery, které díky výbornému castingu získali i odpovídající tváře, ale po režijní stránce prostě AS nemá čím zaujmout. Režijní unylost a šeď zachraňuje až pár výborných scén prolínání komiksu s realitou, ale ty bohužel neudělají celý film, podobně jako vždy sympatický Paul Giamatti. Filmu bohužel neprospívá ani chvilková snaha o jakousi polo-dokumentárnost, kdy film chvílemi přeskočí do jakéhosi "making of" s pravým Pekarem, bohužel ale tyto momenty jaksi nevyzní. American Splendor zkrátka funguje výborně na papíře jako komiks, na plátně ale bohužel dost často nudí. I tak se ale jedná o nezávislé drama, které za to zhlédnutí stojí. Pro fanoušky Paula Giamattiho nutnost, prakticky nesleze ze záběru, byť se jedná o další jeho klasickou roli. 60 % ()

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Nečekaně povedený snímek. V záplavě dle komiksů natočených filmů se jedná tak trochu o něco uplně odlišného. Tentokrát se nejedná o nějakého nepřemožitelného hrdinu, celý film popisuje obyčejný život jednoho neobyčejného člověka, který si jeden den řekl, že začne psát komiks podle svého života. Největším překvapením tohoto filmu je skvělý Paul Giamatti, který pro mě zatím byl takovým druhým Robem Schneiderem a co se hraní týká jsem ho moc vážně nebral. ()

Reklama

Tommy987 

všechny recenze uživatele

Skutočne prazvláštny film o inej strane "amerického sna". Film robí výborným hlavne formálna originalita, skvelý scenár a v neposlednom rade výkon Paula Giamattiho - ten chlap je neskutočný a neviem, či ho mám obdivovať alebo skôr poľutovať, tých svojich životom zdeptaných looserov hrá totiž tak presvedčivo, až mi pripadá, že aj on je v skutočnosti taký :-)... Plný počet ale nedám, a to z jediného dôvodu - k ľuďom ako Harvey Pekar alebo jeho manželka jednoducho nemôžem cítiť sympatie. Niektorí viac a niektorí menej, ale v zásade všetci ľudia sú sami strojcami vlastného šťastia alebo nešťastia. Ak niekto celý život nadáva na to, že chudáčik je len tuctový úradník a má ťažký život, ale nemá guráž sa proti tomu postaviť a urobiť s tým niečo, je to len a len jeho chyba a ja nemám dôvod ho za to nejak ľutovať alebo súcítiť s ním... 8/10 ()

HareS 

všechny recenze uživatele

Hoci American Splendor predstavuje film natočený podľa komiksu, v prvom rade ide o čosi iné, a totiž o jeden z mála filmov, ktorého forma je plne súvsťažná s formou komiksovej predlohy. Harvey Pekar, osobne sa vo filme vyskytujúci, hneď úvodom upozorní divákov, že v prípade hlavného hrdinu nepôjde o žiadneho superhrdinu, akoby si tým potreboval utvrdiť a postaviť sa do protipólu voči komiksu takému, aký ho má zadefinovaný najväčšia časť ľudí. Film pracuje s intertextualitou ako výrazivom postmoderny na veľmi podstatnej úrovni. Má dve príbehové línie, jedna sa venuje Harveymu Pekarovi, hranému, v podaní Paula Giamattiho, tá druhá je zameraná na samotného autora, odohráva sa akoby v zákulisí, je dokumentárna. Pekar tu glosuje samého seba, je vševediacim rozprávačom filmu, pretože rozpráva o sebe samom, dokumentárne a hrané pasáže sa dopĺňajú a vytvárajú jeden celok. To, čo Pekar povie do kamery, utvrdzujúc tým v divákovi jednu z identifikačných čŕt postmoderny, scudzujúci efekt, to sa v nasledujúcich minútach odohrá v hranej podobe. Štylizácia do komiksovej podoby je zrejmá hneď počas úvodných titulkov, kde nám tvorcovia predostierajú vzájomný vzťah dvoch umeleckých druhov, komiksu a filmu, veľmi originálnym spôsobom, v ktorom len potvrdzujú tvrdenie, že jeden komiksový panel je ekvivalentom jedného filmového záberu, a tento fakt vysvetľujú na príklade, kedy je kamera v detailoch zameraná na jednotlivé statické panely komiksu, ktoré sú vo filme v dĺžke trvania jedného záberu na chvíľu rozpohybované. Rámček, ako ďalší štylistický prvok komiksu, je vo filme prítomný celé jeho trvanie, je použitý hlavne na začiatku takmer každej kapitoly, nazvyme si to tak, ak tou kapitolou myslíme jednotlivé hrané sekvencie, ktoré sú niekedy prekladané dokumentárnymi. Uvádza nám rok odohrávania sa tej-ktorej kapitoly, prípadne rozprávačsky ozrejmuje čosi dôležité. Štylizácia je dotiahnutá do dokonalosti v scéne, v ktorej sa živá postava hraného Harveyho Pekara pohybuje v kreslených paneloch komiksu. 90% ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Paul Giamatti je prostě tak dobrý herec, že budete sledovat každou postavu, kterou hraje, protože ji zahraje dobře. Tady je ještě skvělé, že součástí filmu je i sám Harvey Pekar, čímž se jen posiluje zajímavý kult osobnosti, který se kolem něj díky komiksu vytvořil. I takhle může vypadat životopisný film a je to dobré. ()

Galerie (36)

Reklama

Reklama