Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anton je, tedy býval, slavný divadelní herec, leč krutý život počal mu do cesty klásti proradné překážky. Například židli nebo díru, což si po čtrnácti pivech zkuste zdolat, vy kreténi. Když ho ředitel divadla vyhodí z práce a jeho manželka chce z bytu, vezme Anton osud do svých rukou. A začne chlastat ještě víc. Rozjede se taková plejáda fantastických zážitků, výtvarných skvostů a (ne)chtěných vtipů, že vám záchvaty smíchu možná už zůstanou a budete muset na smací odvykačku. Srandičky mají ovšem jeden háček – Antonova manželka se tomu vůbec nesměje. A opustí ho i s jeho synkem Tomáškem, tátovým největším obdivovatelem. Anton v zoufalství (a kocovině) synkovi nakecá, že se chystá na misi na Mars, proto je tohle období tak těžký. A težký období to teda ještě bude, že i let do Vesmíru bude proti existenci na Zemi pohoda. Ovšem kdo jiný z nás, nebojácných Čechů, by měl dokázat cestu na Mars než Anton? (Goodmind films)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (56)

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Hodně bláznivá a absurdní komedie, která je záměrně napsaná a natočená tak, aby byla co nejvíc bizarní a ujetá. Její podstatou je totiž oslava svobodné tvořivosti a fantazie, doprovázená podvratnou a nespoutanou vzpourou proti konvencím filmového vyprávění, jenž se neustále pohybuje na hranici mezi realitou, sny, halucinacemi a něčími představami. Tomu je podřízeno úplně vše, v důsledku čehož děj Mstitele získal podobu neustálého vršení vizuálně a obsahově výstředních scének, které však budou na většinu diváků pravděpodobně působit pouze jako bezobsažná fantasmagorie. Bez ohledu na to, jestli se na výraznou stylizaci a výlučnou formu filmu vnitřně napojí, nebo nenapojí. Tyto scénky jsou totiž sice v řadě případů realizovány s pozoruhodnou kreativitou, leč ve filmu obvykle figurují jen pro kreativitu samotnou a i přes zjevnou kurióznost nejsou dostatečně zábavné (protože nejsou prakticky vůbec vtipné, jsou jen divné) a tudíž celý film samy o sobě neutáhnou. Výsledkem je nehorázný úlet, zároveň jde ale do určité míry i o uměleckou výpověď jeho autorky, která v něm dostála své punkové vizi totálně svobodomyslného příběhu o nevyzpytatelnosti života, naději a lidských snech a patrně jej i zvládla natočit tak, jak jej natočit chtěla. Dostatečně zajímavý a zábavný je však Mstitel díky své jinakosti a svéhlavosti jen sporadicky, a to i přesto, že nahý Jaroslav Dušek pobíhající po centru Prahy, oděný pouze do kartonové krabice, je v něm jednou z těch méně mimózních věcí. ()

Jaroslaf 

všechny recenze uživatele

Metafora alkoholismu a léčebny znázorněna v naprosto absurdním dada surrealism opusu. Ocenil bych spíše temnější podtón, ale zas Žal se odkládá pana Korna velmi potěšil. Ve filmu lze nalézt fantastické české funky kusy, bohužel i včetně nějakého toho Káji Gotta. Přesto si myslím, že tvůrci by udělali lépe kdyby vše ladili do temnějších podtónů, nasadili spíše thrillerovou smyčcovou mjůzik a možná i vypustili postavu syna hlavního představitele. Každopádně jestli jste ještě neviděli v žádném cz filmu Šteindlera defekovat a Duška prznit morbidně obézní ženu, zde máte možnost! ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Mimořádný wtf projekt! Začátek přitom zdá se být seriózním počinem, mladý herec si přihýbá více, než by bylo zdrávo, pročež dostane od řídi Čtvrtňase padáka. A jde to s ním z kopce a kamera je u toho. Nic mimořádného. Pak ale přijdou fantazie a především Dušek a jeho třistapadesátikilová milenka. A když si říkáte, jestli se tvůrci neposrali, tak přijde Ohnivák a auta jak z Demolition mana, a násilí vtrhne do ulic a Milanovi i na hajzl. Konec už je úplně v režimu "nejenom že jim hráblo, byli zfetovaný a jsou to magoři" ale ještě něco navíc. Mazec, ke kterému nějak neumím zaujmout bodový postoj. Katakombes Milou Kinematografos. ()

radaza 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani nevím, proč dávám nějakou hvězdičku. Vždycky jsem myslel, že od filmu by člověk měl něco očekávat. - něco k zamyšlení--- to jsem zde dostal pouze ve formě, že jsem se celý film zamýšlel, jestli tvůrci chápou, jakou zbytečnost natočili a proč neodejdu z kina   - zábavu---- fakt ne,  několik zábavnějších záblesků bylo vždy obratem převálcováno upocenou snahou šokovat.  -napětí---- snad jen ve formě napínání, jestli to bude pořád tak trapné. Film se dá rozdělit na dvě části - první část - hlavní hrdina se utápí v chlastu, 2.část - zřejmě proto, že 1.část tvůrci neuměli vypointovat se mění v jakési absurdní směřování k cestě do vesmíru. 1.část by byla progresivní v 80.letech minulého století - tehdy frčely osobní krize s různými představami  apod. 2.část už je aktuálnější, ale Lajko - cikán ve vesmíru nebo Kosmo jsou asi tak 1000x zábavnější.  Naposled jsem viděl v kině podobnou srágoru pod jménem Casting na lásku. Je to sice z úplně jiné strany spektra filmů, ale svojí bezradností se Mstiteli podobá. Je mi jasné, že autorce a jejímu úzkému okruhu blízkých stejně nedojde, že natočili blbost. Budou se poplácávat po zádech a říkat si , jak jsou cool a varováním jim ani nebude, že návštěvnost bude katastrofální, protože jsou to takoví Troškové naruby. Jen se divím každému, kdo na tohle poskytne byť jen jedinou korunu. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Takové neurovnané,  výstřední a místy parodické. Pro někoho to asi bude bláznivá blbost, pro jiné krásná pitomost. Je to velmi stylizované mezi reálným světem a snem. Nekorektnost tu je ve tvaru vyměšování a nahých prdelí. A to vše je estrádně obaleno ve stylu normalizovaného popu se zábavnou přehlídkou podivínů, svérázů a samorostů a mnoha ztřeštěností. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (6)

  • Jaroslav Dušek po prvním přečtení scénáře roli ve filmu odmítl, protože se domníval, že je to „pouze taková ztřeštěnost“. Režisérka a scenáristka Lucia Klein Svoboda ho ale požádala, aby se koukl na její starší film Pírko (2016), aby pochopil, o co jí ve filmu jde. Po zhlédnutí už s velkou chutí souhlasil. (SONY_)
  • „Není to film z jednoho večírku, chystali jsme ho poctivě a dlouho. Ale chtěli jsme ho mít co nejvíce nespoutaný, ničemu se nebránit, a hlavně jsme ho chtěli mít tak zábavný, jak to jen jde,“ uvedla režisérka a scenáristka filmu Lucia Klein Svoboda. (SONY_)
  • „Film jsem natočila poctivě a s pokorou, při tvorbě jsem měla na mysli křehké duše. Film by měl divákovi odlehčit od tíhy reality. Nejvíc mě potěšilo, že při pracovní projekci pro herce jsem viděla spokojenost, Milan Šteindler mi řekl, že jediná vada filmu je, že ho neudělal on. Tuším ale, že konzervativnějšího diváka film asi zvedne ze židle,“ uvedla režisérka a scénáristka filmu Lucia Klein Svoboda. (SONY_)

Reklama

Reklama