Když Max Mercer zůstane o Vánocích sám, udělá cokoli, aby ochránil svůj domov před vetřelci. (Disney Channel)

Recenze (79)

Melios

Nebol som vôbec prekvapený, keď som sa dočkal ďalšieho mizerného pokračovania, dokonca remaku. Je to na podobnej kvalitatívnej úrovni ako predchádzajúce diely. Čiže nulovej. Vianočný špeciál, ktorý len parazituje na slávnej značke bez toho, aby sa posnažil nejako inovovať známu zápletku pre moderné publikum. Nestrachujem sa o dlhodobú relevantnosť. Ako poznám internet, čo sa nerieši jeden deň, ako keby už ani neexistovalo. Ja sám už ani neviem, prečo to sem vlastne píšem. V túto chvíľu si už ani poriadne nepamätám o čom to vlastne bolo. To o kvalite vypovedá dostatočne. ()

Harapes

Když vidím zdejší hodnocení,tak musím jen souhlasit,ale ne tak úplně. Je to sice blbost, nijaké herecké výkony,ani ta zápletka se fakt nevydařila. Ale takových filmů,co je hodnoceno jako odpad je převelice a já bych ostatním řekl, ať se na to klidně podívají. Vůbec nic od toho nečekejte,ale Ty mladší děti budou spokojení. Za mě 40 %. ()

Hashirama

Při hodnocení této židovské vánoční lumpačiny (oxymoron ještě nikdy nebyl tak smysluplný) bych se rád odkázal na reálná “pokračování” Sám doma 3 až 5. Všichni si sáhněme do svědomí a položme si otázku, jestli je tohle opravdu horší? Protože zatímco Sám doma 3-5 jsou tím nejhorším, co může na poli volných pokračování a reimaginací vzniknout a je vám z toho fyzicky zle, tohle je “jen” povrchní spotřební produkt, který nepříliš šetrně exhumuje ostatky. Předchozí pokračování jsou tupou a bezduchou vykrádačkou, která slepě kopíruje už několikrát použitou šablonu, jen pokaždé s horšími herci, horším scénářem a horším režisérem, až jsme se nakonec dostali na absolutní dno. Tato verze se alespoň snaží výchozí koncept nějak obměnit a variovat ho. Na pošesté tu konečně kráčíme jinou pěšinkou. “Zloději” tak najednou nejsou jen karikaturami, které čekají na čočku, a malý nesympatický britský chlapeček není tím ultimátním dětským symbolem jako Kevin McCallister. Je tu pak samozřejmě otázka, pro koho ten film tedy je? Troufnu si tvrdit, že pro nikoho, protože v něm není nic moc dobře, ale už jen ten nápad “otočme zápletku naruby a dejme tomu jiný směr” si zaslouží plusové body (což se o předchozích verzích říct nedá). Herci ukrutně přehrávají, humor tu není nebo je extrémně laciný a v nepříliš důsledné snaze obcházet původní zápletku je film v mnoha pasážích strašně utahaný a opakuje totéž stále dokola, v důsledku čehož se vytrácí přirozené tempo, a člověk se u toho většinu stopáže úspěšně nudí. Nemluvě už o tom, že sama zápletka je vratká a nedůsledná jak Batman v Superman. Ale zase je tu pár lidí se silným britským akcentem, takže za dvě, ať nežeru. 3/10 ()

BigDeal

Veľmi nešťastný remake. V prvej tretine už síce bolo jasné, že film nemá rovnaké kúzlo, ako originál, ale bol som zvedavý, pretože to vyzeralo, že sa tvorcovia snažia otočiť celý koncept naopak - zlodeji sú v skutočnosti kladné postavy a chalan je nepodarený fagan. Veľa tomu nasvedčovalo: chlapcova rodina je bohatá a nesympatická, zatiaľ čo rodina zlodejov drží pokope. Jediný moment, ktorý má srdce tiež prichádza, keď si Ellie Kemper spomína, ako im bolo dobre v dome, ktorý musia kvôli financiám opustiť. Je preto úplne šialené, že v záverečnej tretine chce film zopakovať bežný koncept Sám Doma - ako môžu tvorcovia očakávať, že sa bude divák baviť na trýznení zlodejov, keď sú to hlavní protagonisti filmu a divák im fandí? Absolútne to nefunguje a je to škoda, lebo inak film vyzerá fajn, hudba znie povedome, zlodeji sú sympatickí, otočený koncept mohol byť zaujímavý a Buzzove cameo je tiež obstojné. Keby na tom trochu viac popracovali, mohol z toho byť slušný priemer. Takto je to len veľké sklamanie. ()

Janega odpad!

Mazer si zrejme (aspoň si myslím) uvedomoval, že jeho "originálne" poňatie už obohratého príbehu, kde tentoraz vymení role a protagonisti sú lupiči a antagonista dieťa, ľudia nepríjmu a budú sa na to pozerať negatívne. Pretože ono to nefunguje, lepšie povedané ono to naprosto zlyháva vo všetkom aj bez toho, aby som to porovnával s pôvodným filmom. Čo má však zaráža že Disney, ktorý sa pod toto podpísal, a ktorý je výlučne zameraný na príjemné rodinné filmy a primárne na deti, dovolilo tu prezentovať dieťa ako záporáka, ktoré nechce zlodejov zastaviť, ale chce ich zabiť. ()