Reklama

Reklama

Nikam zvlášt

(festivalový název)
  • Itálie Nowhere Special (více)

John má 35 rokov, živí sa ako umývač okien a celý svoj súčasný život zasvätil starostlivosti o štvorročného syna Michaela, ktorého matka ho opustila krátko po jeho narodení. Keď sa dozvie, že mu ostáva len niekoľko mesiacov života, snaží sa urobiť všetok pre to, aby mu našiel novú, dokonalú rodinu a zároveň ho čo najviac ochránil pred závažnosťou situácie. (RTVS)

(více)

Recenze (36)

angel74 

všechny recenze uživatele

Koprodukční snímek Nikam zvlášť sleduje velmi niterný příběh o silném citovém poutu mezi otcem a synem, přičemž nijak zásadně netlačí na pilu a emočně nevydírá. Tvůrcům se povedlo skvěle vybrat ústřední dvojici. Charismatický James Norton a dosud neznámý dětský herec Daniel Lamont jsou oba ve svých rolích natolik přesvědčiví, že člověk nabývá dojmu, jako by k sobě opravdu patřili. Když jsem si film pustila, vůbec jsem netušila, o čem pojednává, takže jsem až s postupujícím dějem zjišťovala, kam vše směřuje. Celé vyprávění pak bylo pro mě o to působivější. K samotnému rozuzlení bych ráda podotkla, že kdybych se někdy ocitla v nelehké životní situaci jako John, tak bych se rozhodla asi úplně stejně. (85%) ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Silné téma, slabé zpracování. 1)  Film má dvě velké přednosti: silné téma a 35letého sympaťáka Jamese Nortona._____ 2)  Snímek předestřel situaci a pak jen sledujeme, jak se onen okamžik přímočaře blíží. Téma bez výrazného děje a pointy mi přijde vhodné spíš pro čtyřicetiminutovou povídku._____ 3)  U některých komentátorů mám pocit, že se vyjadřují spíš k situaci jako takové, než k jejímu filmovému uchopení. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Bratia Dardenneovci alebo Ken Loach by na vec išli inak a nakrútili by sociálnu drámu kritizujúcu neschopnosť úradov pri snahe o adopciu, alebo niečo podobné, a bezpochyby by to urobili kvalitne. Umberto Pasolini je ale trochu odlišný režisér a scenárista a snaží sa od sociálnych tém spätých so systémom upriamiť pozornosť viac na vzťahy, ktoré by sa vzhľadom na situáciu vyvíjali v podstate všade a kedykoľvek rovnako. Michael je jeden z najroztomilejších synčekov filmového plátna a o Johnovi to isté platí v úlohe otca. Je podobný a zároveň odlišný od hrdinu Zátišia a aj porovnávanie s týmto výborným Pasoliniho filmom ponúka potešenie zo síce smutného, ale inak melancholického feel good diela. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Trochu mě zarazil titulek, že je film inspirován skutečnou událostí. To si jako scenáristé nedokáží vymyslet ani takovýto příběh? Severoirský otec bez perspektivy a na předčasném konci života je v podání Jamese Nortona k politování, ale ještě důležitější byl casting jeho filmového synka. Protože když tahle dvojice spolu funguje, tak funguje i zbytek filmu. Možná jen hudba podle mne občas zbytečně tlačila na pilu. ()

grogodil 

všechny recenze uživatele

Pre mňa, ako pre otca približne rovnako malého caparta bolo to sledovanie asi ako si nechať priťahovať hrudník vo zveráku pomaly otáčku za otáčkou. Ak ste rodič, tak proste tu nie je otázkou, ze či vás to prevalcuje, ale proste len kedy to tú prvú slzu z vás konečne vymačkne. Pomalé, trýznivé a pritom tak nevtieravo podané, že snáď ani v jednej scéne som nemal pocit, že už sa v tom režisér rochní príliš. Všetko tak nejak nenásilne autenticky plynie a smeruje k tomu nevyhnutnému, čo je odhalené hneď na začiatku a proste neúprosne si tým prejdete tiež spolu s hlavným hrdinom. Lebo málovravný a hĺbavý James Norton je s tou minimalistickou mimikou doslova priesvitný a čítať mu myšlienky ide so štipkou empatie pri každej jednej scéne úplne samo... Pri každom tom jednom zdanlivo banálnom momente z běžného života. Ale komu sú takéto zdanlivo bežné momenty trochu povedomé z vlastneho života, tak bude v koži hlavného hrdinu trpieť s ním ako zviera, lebo ten údel je proste nočná mora každého rodiča. Koniec je úplne fenomenálne vymyslený a ta zamrznuta posledna sekunda filmu sa proste vryje do pamati a človek má pri nej pocit, že v tom poslednom zábere proste bolo všetko, čo bolo treba povedať a zase len ocení decentnú réžiu a to, že nemal režisér potrebu viac tlačiť na pilu. ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama