Alice in Borderland

• Japonsko Imawa no kuni no Alice (více)

Série(2) / Epizody(16)

Mladík posedlý hraním videoher se společně se dvěma kamarády ocitne ve zvláštní verzi Tokia, kde všichni musí hrát nebezpečné hry o přežití. (Netflix)

Recenze (144)

Silwer

Bylo to paradni a defakto skoncila prvni herni sezona a doufam ze se dockame druhe😊 Gamemastera jsme podle me na konci nevideli..to by bylo moc easy.. Japonci jsou proste jinde,ale me jejich zpusob tvorby bavi a kdo se chce podivat na paradni jizdu,kde se docka vseho od kostky,battle royal aspousty dalsich..tak neslapne vedle.. ()

Kingjiri

1. SÉRIE: Prvních pár epizod vcelku fajn zábava a nápaditý náměty na hry. Po příchodu na Pláž už šla zábavnost trochu dolu a objevovalo se čim dál tim víc uloudanejch scén v podobě různejch flashbacků apod. který byly ve směs zbytečný. Závěrečná hra na Pláži včetně vysvětlení existence pláže byly docela sympatický, ale jak se začal příběh postupně rozplétat, bylo napětí o poznání míň než na začátku série. První série za mě tři silnější hvězdy. 2. SÉRIE O poznání víc rozjetý než předchozí série. Hry jsou propracovanější, maj k dispozici víc stopáže a na některejch hrách je nejspíš vidět i vyšší rozpočet. Nějaký z her jsou už teda pravidlama poměrně komplikovaný, takže se v nich člověk občas ztrácí (soud), ale i tak všechny spolehlivě pobavily. Nudnějších scén neni celkově tolik a každej flashback má smysl. Líbila se mi i rozsáhlejší výprava nebo ladění okolí do postapo světa. Jenže moje nadšení nakonec vzalo za svý kvůli nudnýmu finále a trapný závěrečný pointě. Všechny tři fake vysvětlení, který se Arisu během finále dozví byly mnohem lepší než to reálný (nejvíc se mi líbila pointa s hi-tech budoucností). Závěr si sice nechává otevřený vrátka pro další sérii a eventuálně uplně jinou pointu, ale aspoň ten závěr, co jsem zatim viděl, mě teda vůbec nenadchnul. Kvůli velkýmu zklamání v závěru nakonec zustanu i teď u třech silnější hvězd. ()

TheEvilTwin

1. série: Ze začátku se Alice in Borderland jeví jako skvělá pecka, která ale postupem času čím dál víc slábne a nakonec jsem z díla celkem v rozpacích. Motivem jde jednoznačně o snad nejlepší a mi nejbližší geekovskou scifi zábavu, ale zpracováním už tolik ne. Potěší dostatek krve, občas souboj, skoro každý díl jedna hra často připomínající Saw/Kostku, kdy bych se ale vůbec nezlobil, kdyby her bylo více. Nejlepší na seriálu vnímám ale našlapaný cliffhanger, který sice v závěru neodpoví otázku GameMastera, ale neskutečně navnadí na další sérii a doufám, že přijde co nejdříve. Teď ale k mínusům, které víceméně jediné podkopávají sérii nohy, a tím jsou logické díry. Proč loví v lese kance, když mají obchody s jídlem? Jak může člověk sprintem předběhnout valící se natlakovanou vodu z potrubí přes podzemní tunel? Jak může vodivý elektrický kabel nezasáhnout člověka když stojí ve vodě, ve které je kabel? Proč jsou lidi tak flegmatičtí a na pláži si užívají párty, když jim jde o život a většina lidí na zemi zmizela? A takových otázek jsem v seirálu našel desítky, nehledě na to, že hlasité monology hlavní postavy už časem lezou krkem, protože vysvětluje a nahlas říká úplně banální věci, které nemusely být vůbec vyřčeny. Výsledek je taková opatrná 4ka, která má občas fakt bídné kvality a dost logických chyb, ale za výborný nápad, kreativitu a závěr tu čvrtou s přivřeným okem dám. Komentář ke druhé sérii v recenzi pod sérií samotnou. ()

Olík

Díky rozmachu streamovacích platforem to do nás momentálně Asiaté perou ze všech stran. Bohužel se nemohu zbavit pocitu, že když zrovna neutíkají před armádou zombie, tak hrají nějaké zvrácené gamesky. Mně osobně to začíná docela splývat…všichni šikmé oči, všichni se snaží přežít…jako bych to všechno už někde viděl. Jeden den jedna hra, druhej den druhá hra, třetí den třetí hra a tak pořád dokola. Jasný máme tady nějaké charaktery, nějaké mikropříběhy, ale ten sáček čaje prostě není v první hrníčku s horkou vodou. Ale nakonec šlo jenom o dvě řady (i když ne, že by jedna bohatě nestačila), takže klidně můžete začít míchat karty. ()

Ingtar2

Ani zďaleka som po prvej sérii, najmä po pláži kde sa celá Japonská omladina promenádovala v plavkách for the sake of promenádovanie v plavkách nečakal, že sa séria druhá rozbehne ako listový kráľ po uliciach Tokia. Hovorte čo chcete, akým jazykom chcete, ale pre mňa je Arisu to, čím chcelo byť Squid Game. To, čo Kórea spravila výborne, začalo Japonsko ešte o rok skôr, a oveľa lepšie. A teraz mi nezáleží na tom, či sú herci hysterickí, alebo či Arisu obsahuje mnoho žánrových klišé - pretože tu s nimi vedia výborne narábať. Nebudem ani zďaleka preháňať ak poviem, že som si tu obľúbil snáď všetky postavy - Usagi, Arisu, Kuina, Chishiya, Niragi, Heiya, Kyuma a jeho banda... pri všetkých som dúfal, že sa im nakoniec podarí prežiť, aj napriek tomu, že niektorí boli pre dej... mierne zbytoční (ahoj Ann). Hudba výborná, opäť najmä v druhej sérii, hry tiež - najmä tie, pri ktorých išlo o súboje myslí. Pri sledovaní poslednej epizódy som si až do druhej polovice myslel, že za ten plot twist pôjdem na 1*, pretože by išlo o overený spôsob ako ma spoľahlivo nasrať, ale druhá polovica, Niragiho 手にしねえ, a najmä krásny koniec ma opäť dostal. Tl;dr: Neskutočný seriál, ktorý každému odporúčam pozrieť. Samozrejme, sú tu nejaké nevysvetlené veci ohľadom toho sveta a tak ďalej, ale stále sa to dá jednoducho prežiť a náramne sa pri tom baviť. Aj keď som nasraný, že sme nevideli hru srdcového kráľa. 5 z 5 meteoritov, 95%. ()

• Všechny zbraně v seriálu jsou airsoftové repliky od japonské firmy Tokyo Marui. Jediná vyjímka je Kloboučníkův stříbrný Colt 1911 Government. (UncleMorty)
  • Natočeno dle manga předlohy, kterou napsal Haro Aso. Manga vycházela v období od 17. října 2014 do 16. února 2015 a byla prvnotně natočena jako anime. (UncleMorty)