Reklama

Reklama

Recenze (9)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Zajímavé eurocrimi, od jednoho z klasiků žánru Romola Girolamiho, scénář k filmu napsal Fernando Di Leo ("Milano Calibro 9", "La, Mala Ordina"), patrně vůbec ten nejlepší režisér tohoto subžánru. Tohle je především dobře napsaný příběh, odehrávající se v Milánu, kde řádí mladá partička třech sociopatických punks vyvrhelů (všechno hošíci ze situovaných rodin), kteří se vyžívají v kriminalitě a násilí všeho druhu, terorizují, loupí a zabíjí místní úplně nevinné občany. Někdy jsem až koukal, co všechno si dovolili, ale jakmile už jednou spustili tuto lavinu, už tomu nešlo zabránit! Začne to benzínovou pumpu, poté bankovní loupeží, pak je tam násilní scéna na vrakovišti, přepadení v supermarketu, kde se rafinovaně vypořádají s posilou, kterou předtím požádali o pomoc, únosem, atd. Na všecko jsem si jistě nevzpomněl, film byl doslova nabitý akcí! Kam přijdou, tam za sebou zanechávají mrtvé až do samého konce, kdy už jsou jen na útěku jako psanci. Tohle to je opravdu klasické-šablonovité a velmi schématické i když skromně natočené eurotrash poliziotteschi, rychlé akční tempo, místy velmi drsné násilí, množství přestřelek, decentní automobilové honičky, nahota a velmi dobře vykteslené a napsané postavy (zejména Benjamin Lev, jako klaun gangu překvapil, to jeho věčné pitomé chechtání, bylo místy skutečně neúnosné, už pro samotnou partu). Konec filmu je velmi překvapivý a neočekávaný, Hollywood rozhodně nečekejte:-) Tomas Milian zde hraje detektiva, ale bohužel moc prostoru předvést své umění, jako v jiných filmech z téže doby tu zas neměl, ale jako ikonická osobnost, jistě tehdá zvýšil sledovanost. Zajímavý kousek, který určitě stojí za pozornost. Doporučuji, nejen fandům! ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Sluníčko, příroda, pohoda... a trojice parchantů, kteří ukradnou, co vidí, a nechávají za sebou hromady mrtvol i bezmocnou policii. První z nich vypadá rozumně, ale je psychopat, druhý je posera a třetím je s realitou neobeznámený, otravný, řehtající se magor (a taky fanda přes filmy). Všechno jim prochází, protože v životě neslyšeli slovo "zábrany". Do rytmu jim hraje lážo plážo muzika, jako by se nic nedělo, a po disku není ani slechu (jsme vůbec v Itálii?). Milian v roli bezejmenného komisaře filmu doopravdy nevévodí a s přibývajícími minutami se z něj spíš vytrácí. Dlužno podotknout, že ty minuty i bez něj utekly jako nic, poněvadž akce je v nich požehnaně, a když není zbytí, Eleonora Giorgi (z Argentova "Inferna") se pochlubí tím, co jí vpředu narostlo. Příběhu se tvůrci nevěnovali tolik, jak by si zasloužil, ale nemůžu jim upřít, že poslední chvíle filmu mají šťávu a samotným závěrem mě taky docela překvapili. Vůbec to nebylo špatné. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

„Takový normální zabijáci“ v italském subžánru poliziotteschi, který dokonce svým motivem připomene i slavný westernový příběh o Butchi Cassidym a Sundance Kidovi. Možná i proto byl snímek v Itálii v době uvedení obrovským hitem. Jedná se tedy o takzvaný útěkový film o třech ozbrojených a skutečně nebezpečných kamarádech, ke kterým se později přidá přítelkyně jednoho z nich. Motivem jejich řádění jsou samozřejmě peníze a jejich synonymum je, že koho potkají, stává se potenciální obětí. Každý má svůj ucelený charakter, čímž je dějství o to zajímavější. Šílenostem je tedy učiněno za dost a o to horší je, že bezmyšlenkovitá střelba, a ne zrovna malý počet mrtvých, je pro ně jen zdroj zábavy. Scéna ze supermarketu by se asi dala považovat za vrchol všeho. Tempo má dobrou energii, čímž vytváří svižnou podívanou. Automobilové honičky jsou neobvykle docela dlouhé, avšak dobře odvedené. Vražedná filmová zábava končící tak, jak asi měla. Takže drsná italská kriminálka, která filmové fanoušky tohoto žánru nezklame. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

To bylo sakra syrové, žádné crcání s psychologickými profily, příběhy, milostnými avantýrami..., natáhnout kvér a jde se na to. Přestože na snímku zapracoval zub času, tak film stále vede k zamyšlení, že se venku stále potulují týpci z "lepších" rodin, pro které je běžný život nudný a z malých klukovin se postupně propracují až na dost slušné psychopaty. Jen ta radostná hudba mi lezla na nervy. Závěr však prozrazuje, že někteří z nich mají alespoň špetku ruzumu. Rozhodně film stojí za shlédnutí. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Tak i poliziotteschi žánr má svoji spodinu :o) Ano, má to ďábelské tempo, pořád se tu něco děje, hodně akce, střílení, nevinných obětí (napočítal jsem na 20 zabití), ani nahota a automobilové honičky nechybí a……celé je to úplně pitomé. Nechápete motivaci těch mladíků, kteří se vydali na cestu zločinu, protože film vám to primitivním scénářem neumožní, jejich násilnický vůdce je castingový omyl, protože vypadá jako Mirek Dušín, který by mouše křídlo nezkřivil, jeho parťák se svojí holkou mají tucet možností, jak tu spirálu násilí ukončit a raději se nechávají sebou vláčit jako onuce atd. atd. Prostě celé to chování hlavních postav vám nedává žádný smysl, ale protože se na to dobře kouká (rozuměj – je tu hodně akce), tak to tak necháme, rejžo. A policajti? Ti tu jsou jako páté kolo u vozu, banda nesvéprávných pitomců. Jedinou smysluplnou scénu tu má Tomas Milian v roli komisaře, když vyčítá rodičům těch tří darebáčků, co za zmetky to splodili. Jedině Milianovi jsem tu roli věřil a to je dost málo. ()

Zajímavosti (3)

  • Ve scéně, kdy skupina lupičů v autě zastaví na mostě nad dálnicí, jde o stejný most, který v jiném polizotteschi Milano calibro 9 (1972) podjíždí Ugo Piazza (Moschin Gastone). V dalších záběrech je k vidění i mýtná brána a odbočka na Arese, kudy Ugo v dramatickém závěru Milano calibro 9 (1972) projíždí. (Šéfik)
  • V 59. minutě kamera detailně zabere policejní auto, které se po kolizi převrací. Když se ale dostane do klidné polohy, lze v autě spatřit figuríny. (Šéfik)

Reklama

Reklama