Bílý tygr

• Indie The White Tiger

Jestli chce ambiciózní řidič bohaté indické rodiny uniknout před chudou a začít podnikat, musí vzít rozum do hrsti. (Netflix)

Recenze (80)

Marze

Exkurze do temnoty podle bestseleru New York times. Vyvolava to nejhorsi pudy. Chvili je to naivni a vzapeti studene vypocitave s davkou arzenu. Gourav dokazal sveho Balrama ztvarnil pritazlive po celou stopaz. Je to pekny film na patecni pandemicky vecer. Chybi bollywoodske pisne. Kdo ma rad prach,stale tisice lidi kolem sebe a stale husty dopravni provoz i na nejzapadlejsich silnicich,at tuto zemi navstivi. ()

DJ_bart

Z chudáka chlebodárcem snadno a rychle: ve filmu.... jako tragikomedie vypovídající o malichernosti života v banánových republikách/sociální kritika indického kastovního systému - který není pouhým obrazným kontrastem mezi luxusem a chudobou - funguje koprodukční snímek 'Bílý tygr' na výbornou. Když se ale příběh v polovině stopáže žánrově až agresivně otočí o 180° a bezprecedentně přepne na kriminální thriller, Ganéša snímku pozitivní karmu moc nepřeje, a zbytek děje tak marnotratně vyšumí do ztracena - a to je ohromná škoda. ()

J*A*S*M

Jak jeden indický chudák ke štěstí a bohatství přišel, aneb sociálně drásavé a deziluzivní podání romantických pohádek z ranku Milionáře z chatrče, na kterého se tu ostatně i explicitně odkazuje. S klasickými bollywoodskými filmy - alespoň tedy z mé nepříliš objemné zkušenosti - to nemá v podstatě nic společnýho, kdo se bojí bollywoodských tanečků, tak tady žádné nejsou. Mám ale docela zásadí problém s vyzněním koncovky filmu, ačkoli právě ta je tím, čím se snímek odlišuje od toho, co by divák čekal. 7/10 ()

gogo76

Zdá sa, že cesta ku šťastiu alebo presnejšie peniazom je veľmi jednoduchá..., aspoň podľa tohto filmu, ktorý má prvú hodinu náramne bavil, je vtipný, hravý, atmosferický, veľmi podobný hitu Milionár z chatrče. Herecky výborne obsadené, jednoducho radosť pozerať. Príbeh o úteku z kurníka, špiny a chudoby je chytľavý, to bez debaty, no po prvej hodine prichádza temnejší tón, ktorý je ešte ok, ale tá akože poita, "rozuzlenie" v závere bolo pre mňa dosť povrchné. Bral by som to, keby príbeh pokračoval, ale takto mi to jednoducho nestačilo. Poznámku v závere o tom, že svetu budú vládnuť hnedí a žltí beriem s rezervou, inak by som sa urazil a asi nielen ja. White tiger mohol byť hit jak sviňa, keby sa so scenárom niekto pohral viac. Je to veľká škoda, pretože rozjazd to malo úžasný, i tak sa však prikláňam k slabším 4 hviezdam. 70%. ()

rikitiki

Výstižně popsané, jak chudý člověk bez postavení nemá ve světě boháčů šanci. I když se chovají jako blahosklonní přátelé, ve skutečnosti je pro ně jejich sluha maximálně kašpárkem. Kterému dají odškodné ve výši dvou biodeodorantů, co se jim válí v koupelně. ____ Nemorální moralita o tom, že když se chceš vyšvihnout, musíš začít používat nečestné metody bohatých, je zábavná a plnokrevná. Ukazuje různé aspekty soužití podřadných sloužících a nadřazených pánů. Jistá tezovitost filmu příliš nepřekáží, protože dokáže udržet zajímavý děj. SHRNUTÍ: Když se ocitneš mimo systém oficiální spravedlnosti, musíš to skousnout nebo si prosadit vlastní variantu. ()

Zajímavosti (3)

• Väčšina hlavných postáv je vykreslená ako zvieratá, ktoré symbolizujú ich povahu. Napríklad biely tiger Balram (Adarsh Gourav) za to, že bol vypočítavý a nebezpečný, jahňa Ashok (Rajkummar Rao) za to, že bol mäkký a rozmaznávaný, Mukesh (Vijay Maurya) ako mungo a otec (Mahesh Manjrekar), ako bocian. (belinko)