Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hořká komedie a v pořadí třetí celovečerní film režiséra Tomáše Vorla (Pražská pětka, Kouř), odehrávající se v samém srdci Prahy - na Karlově mostě, tak jak jej známe z dnešních dnů. Je to příběh plný romantiky, vášní, černého humoru a temné pražské mystiky. Hlavní hrdina Tomáš, absolvent FAMU a někdejší slibný mladý režisér, řeší klasickou třicátnickou krizi. Potlouká se bez cíle po Malé Straně, propadá čím dál tím větší beznaději. Všude kolem něj kraluje důmyslný i prvoplánovaný duch komerce, na níž se on sám nechce podílet. Kromě tvůrčího prázdna a snad i v závislosti na něm se kolem Tomáše trhají i osobní vztahy. Pro manželku Martinu je už Tomášův bezbřehý způsob života neúnosný. Pro ní i jejího syna Péťu svitne naděje v osobě bohatého a úspěšného producenta Roberta, který se svižně pohybuje přebujelým světem reklamních šotů. Tak se Tomáš stává jedním z vrcholů manželského trojúhelníku. Robert Tomáše donutí, aby se dal do psaní filmového scénáře a slíbí mu, že bude financovat jeho natočení. Očekává, že se mu Tomáš nebude plést do jeho slibně se rozvíjejícího se vztahu s Martinou. Dochází však k nečekanému rozuzlení...

Příběh režiséra, jenž zoufale hledá cestu ze slepé životní uličky, naznačuje jistou autobiografičnost nejen křestním jménem hlavního hrdiny, ale do značné míry kopíruje i Vorlovy názory na českou současnost a rozvíjí jeho utkvělá témata. Přes všechny své kvality, výjimečný myšlenkový přesah a vnitřní upřímnost vyznívá Vorlovo hledání životní a tvůrčí autenticity poněkud uměle - lze mu minimálně vytknout stylovou nevyváženost, místy i tezovistost a přebytečnou ornamentálnost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (92)

Idego 

všechny recenze uživatele

Škoda hlavně scén v poslední třetině, co byly už moc na houbách. Kdyby se to prostříhalo, byla by to slušně černohumorně zparovaná deprese rozervané umělcovy duše, ale takhle to bylo chvílema už moc natahovaný a nudný, a to i v kratší DC verzi. Zajímalo by mě, jak by film působil v té původní verzi bez vnitřního monologu Tomáše, který mně hlavně ke konci už dost štval už jsem skoro nevnímal jeho obsah. Nevím, jestli by nakonec nebylo lepší vidět to bez něj celé a tu Tomášovu depresi si do toho projektovat sám, nebo jestli by to nefungovalo a film tak byl naopak nuda k nedokoukání. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Kamenný most je určitě z toho nejlepšího, co se dá v české kinematografii devadesátých let nalézt - avšak jen za předpokladu, že člověk narazí na původní verzi a né na ten paskvil na DVD (s Hanákovým polopaticky vysvětlujícím "vnitřním" komentářem - nic ve zlym, Tomáši, ale proč ses na to sakra radši nevysral?). Že film neměl úspěch u diváků, to bych bez problémů pochopila (ano, většinový divák se prostě radši baví, než aby se na svůj ubohej zpackanej život v žumpě dnešní doby musel koukat nejen v zrcadle), ale že propadl i u kritiků, to mi hlava prostě nebere - vždyť kamera je nádherná (některé obrazy bych si s klidem pověsila na zeď - a to vážně nejsem kýčař), hudba taktéž, obsah silný, herecké výkony, až na jednu-dvě výjimky, výborné - tak proč?? To se snad na Vorla všichni domluvili, jinak vážně nevim. Každopádně, film to není dokonalý, je někde těsně nad 4* - avšak za to, že Vorel dopustil, aby se "stalo" to DVD, a nebo že aspoň následně okamžitě nespálil všechny kopie, se nebudu namáhat se zaokrouhlováním nahoru. Až ta komická "verze pro blbečky" zmizí z povrchu zemskýho, dejte vědět a já své hodnocení znovu zvážím. ()

Reklama

sek 

všechny recenze uživatele

Kterak se režisér utopil ve vlastní šťávě. Film je o to smutnější, že Vorel je mnohem obludnější a patetičtější právě v tom, co Pražskou pětkou a dalšími počiny tolik kritizoval. Kdyby z toho filmu udělal komedii a opřel se o svoji nejsilnější zbraň, groteskní nadsázku, oslovil by diváky mnohem víc. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Jako reflexe raného kapitalismu NE, jako sebereflexe nedostačující. Pokud se chcete podívat na něco lepšího, hleďte sem. Ovšem některé výkony (Synkové parafráze Věry Chytilové) či myšlenky (CO CHCEŠ DĚLAT S TĚMA MILIÓNAMA? DALŠÍ MILIÓNY?) byly veskrze zajímavé. Spoluscénáristou byl i Jaroslav Dušek :-) 70%. ()

Composter 

všechny recenze uživatele

Kamenný most ke mně přišel v době studií na VŠ v Ostravě. V době, kdy mě vše, o čem je, dokonale oslovovalo. Krásná kamera, existencionalismus, chcípáctví, tajemno, houby, šamani... Prostě jeden z mála opravdu povedených filmů té doby. Po mnoha letech shlédnuto opět a k mému překvapení neztratil Kamenný most nic ze svého kouzla. Navíc Franz a Havel v jednom filmu...nádhera :D Vorel a Sklep rulezzzzz! ()

Galerie (6)

Zajímavosti (10)

  • Film sa v kinách dočkal veľkého finančného neúspechu a bol aj negatívne prijatý kritikou. Z tohto dôvodu sa Tomáš Vorel st. dostal do ťažkých depresií a uvažoval dokonca aj o samovražde. (Jello Biafra)
  • Některé záběry vznikly u trosek domů na adrese Cihelná 2b, Praha – Malá Strana. Jednalo se o objekt Hergetovy cihelny. Bývalá barokní cihelna pocházela z roku 1781. Začátkem roku 2000 prošla náročnou rekonstrukcí, ale také nevratným poškozením, kdy firma svévolně zbourala barokní klenby interiéru tak, že z objektu zůstalo zachováno jen obvodové zdivo. V objektu se nachází Muzeum Franze Kafky a restaurace, výstavní prostory a několik bytů. Objekt je kulturní památka. Před Muzeem Franze Kafky je instalována Čůrající fontána, kterou vytvořil český umělec David Černý v roce 2004. (sator)

Reklama

Reklama