Pohádka o putování

• Sovětský svaz Skazka stranstvij (více)

Ve smyšleném středověkém království žijí dva chudí sirotci, May a jeho sestra Marta. Skupina banditů unese Maye. Chtějí totiž využít jeho magické schopnosti. May umí na velkou vzdálenost vycítit zlato. (Filmbox)

Recenze (101)

Mrkvič

Cpát nám tohle do hlavy každý rok, tak bych k tomu možná měl nějaký silnější vztah. Jenže ono ne a tak jsem to viděl poprvé. Začátek byl teda pěkně drsný a docela mě namlsal. Jenže samotné putování je takové, takové místy hloupé, divné a někdy nezajímavé. Ke konci už jsem docela klimbal, ale mor a "hrátky" se zlatem asi jentak nezapomenu. Co bylo na filmu ale nejlepší je tu vícekrát zmiňovaná hudba. Ta byla hodně odvážná a jen ta tvořila atmosféru některých scén. ()

after.rain

Nočná mora z detstva sa vrátila! Videl som to ako malý, psychikou to otriaslo vcelku kvalitne, len som si nevedel okrem Orlandovho mena, vynálezu krídel a morovej epidémie spomenúť na nič. Po rokoch som to videl znova a udrelo to presne takou istou silou! Neskutočne temná záležitosť, v tom najlepšom slova zmysle... ()

Kri-kri

Velmi ponurá, depresivní, přesto ale krásná dojemná pohádka. Zejména scéna s morovou ženou a Orlandova smrt zanechá u většiny diváků nesmazatelný dojem. Ovšem i další dějové linie, jako zazdění ve věži a následný útěk na plachtách je velmi emotivní. Nemluvě o předposlední scéně, kdy Marta úpí v žaláři, vzpomíná na Orlanda a vyčítá Majovi jeho zkažený charakter. A když Maj v závěru kreslí křídla, o nichž se mu nějakou zvláštní telepatií zdálo, jednomu by se málem chtělo brečet. Pouze dějová linie s drakem mě nijak zvlášť neoslovila, nějak mi do filmu nepasuje. Zřejmě proto, že v tomto takřka hororovém dramatu působila až moc pohádkově, i když co se triků týče musela dát tvůrcům největší práci. Po delším uvážení zvyšuji ze 4 * na 5 a přidávám mezi oblíbené filmy. 90% ()

flanker.27

Jé, konečně vím, jak se tenhle film jmenuje. Viděl jsem to jenom jednou asi tak v osmi letech a byl jsem z toho úplně vedle. Scéna s morovou babou je neskutečně strašidelná. A závěr zase je úžasně dojemný. Kéž by takovéhle filmy zase začali dávat. Update: Po hrozně dlouhé době jsem film viděl znovu a znovu jsem ocenil tu fůru myšlenek, narážek, o daru, který je prokletím, o nebezpečí ráje, který je vlastně pastí, o odvaze a touze vytrvat (u Marty nepolevující odhodlání najít svého bratra, u Orlanda vůle dotáhnout své nápady do konce a chránit ty, kteří to potřebují), to vše v jedinečné ponuré atmosféře středověkého světa, výtvarně nádherně zpracovaného. P. S. Proč filmaři nejsou schopní pochopit, že dítě není blbec a nemusí ho zásobovat rozjuchanými vyprávěnkami, kde se tupě zpívá, padá na hlavu a nesrozumitelně brebentí... ()

gumolit

Tak konečne som objavil moju obľúbenú a zároveň na tú dobu strašideknú ruskú dobrodružnú rozprávku , ktorú si síce pamatám len trochu ale viem že v kine som na to bol aspon 5 krát však čo to vtedy bolo koruna alebo 0,50 halierov na detské predstavenie.Každopádne nezabudnutelné scény s morom alebo s drakom a zničenie zámku na konci poprípade dojímavý záver !!Tu sa proste sudruhovia riadne vytiahli !!Jedna z rozprávok môjho detstva ! ()

Zajímavosti (3)

• Tento sovětský fim se točil mimo jiné v Českém Krumlově a objevil se tu i hrad Kost a Trosky. (Mariin)
  • Malého uneseného Maje nehraje chlapec, ale dívka Ksjuša Pirjatinská (uváděná také jako Ksenia Pirjatinskaja). (Robbi)