Architekt ze San Francisca Max Klein (Jeff Bridges) vidí najednou věci zřetelně. Už ví, že život je dar a čas příliš krátký pro všechny zanedbatelné malichernosti a zlobu, která doprovází naše všední dny. Změnil se od doby, kdy pohlédl smrti zblízka do tváře - a zjistil, že se nebojí. (Warner Home Video CZ)

Recenze (111)

majo25

Originálna dráma so zaujímavou zápletkou, ktorá mi v čomsi pripomínala film Fenomén. A nestojí iba na naozaj skvelom hereckom výkone Bridgesa, ale aj na ostatným aspektoch a citlivých detailoch. To všetko ide na vrub známemu menu na režisérskej stoličke. Páčili sa mi mnohé odľahčené scény, ktoré síce neboli myslené prioritne komicky, ale mne vyčarili úsmev na tvári...a že ich nebolo málo. Záver s autenticky vyzerajúcou haváriou lietadla je zasa exceletne remeselne zvládnutý. Škoda, že po výbornom začiatku príbeh skĺzne viacmenej iba do polohy pomáhania inej postave - Portorikánke, čo ma príliš nebavilo a bohužiaľ, po čase aj nudilo, pretože je tejto pomoci daný značný priestor, a na úkor hlavnej dejovej línie. ()

radektejkal

Mám rád, když režiséři mají svůj autorský rukopis, má ho nejen Ingmar Bergman, ale ovšem i Peter Weir. Přitom není dobré považovat jejich filmy za pouhé variace jednoho tématu. Přitom záleží hlavně na divákovi, které "podání" mu sedne více a které méně... Z jiné strany: jako kluk jsem po železném žebříku (nejspíš už tam není) vylezl na polorozbořenou věž lipnického hradu s tím, že se na horní plošině (2 x 2 m?) postavím. Zmožený strachem jsem vylezl nahoru, ale postavit se jsem už nedokázal... Peter Weir se snaží zobrazoval přechodové vztahy bytí a nebytí, života a smrti. Přitom předem není známo, kam tato situace směřuje, do čeho se vyvine. Jaké to jsou okovy, které nás poutají k životu. ()

Veľmi netradičný film, minimálne aspoň podľa krátkej synopsie, ktorá môže sľubovať rozdielny, možno viac adrenalínový zážitok. Ide však o premyslenú psychologickú drámu, ktorá má síce dejový oblúk, ale ten sa sústreďuje najmä na vnútorný svet hlavnej postavy a reakcie jeho najbližšieho okolia na tento vnútorný vývin. Zaujímal by ma mimochodom názor refundovaného odborníka na to, čo Max prežíva a ako sa chová voči svojmu okoliu. Jeff Bridges sa do svojej postavy skutočne ponoril, napriek tomu nezatieňuje ani ostatných hercov, určite vám utkvejú v pamäti aj Isabela Rossellini alebo Tom Hulce, či aj Turturro. ()

pornogrind

Přežít leteckou katastrofu(i jakoukoliv jinou) je rozhodně štěstí ale i nápor na psychiku. Každej se s tím vyrovnává po svým. Někdo hůř někdo líp. Někdo se toho strachu nedokáže zbavit třeba až dokonce života. Druhej to může brát zase jako druhou šanci. Architekt Max(Jeff Bridges)po přežití katastrofy přestal mít strach ze smrti a přestal mít pud sebezáchovy. Svým chováním si odcizí rodinu zároveň ale možná může pomoci jedné nešťastné, která taky katastrofu přežila. Víc asi příběh rozmazávat nebudu. Faktem je že mi ale nepřipadlo, že by byl film k divákovi nějak přívětivej a šel mu naproti. Prostě a jednodušeji řečeno(napsáno)nemůžu říct, že by svým pojetím/zpracováním by to byl vyloženě líbivej film. Alespoň mě to teda moc nechytlo a celkem jsem s tím bojoval. Možná i díky zbytečně dlouhé stopáži. Na druhou stranu si ale říkám, že je to asi můj problém, protože zdejší hodnocení(71%) hovoří jinak. Každopádně kdo neviděl tak film za podívání nejspíš stojí. Něco do sebe určitě má ikdyž já jsem si k němu cestičku nedokázal najít. 2hvězdy. ()

Terva

Rosie Perez byla za svoui roli oceněna na Chicago Film Critics Association Awards, Boston Society of Film Critics Awards a na festivalu v Berlíně. Byla také nominována na Oscara a Zlatý glób. Scénář : Rafael Yglesias - podle svého románu. Kamera : Allen Daviau. Hudba : Maurice Jarre. Hrají : Jeff Bridges (Max Klein)....., Rosie Perez (Carla Rodrigová). ()

• Porota Berlínského filmového festivalu udělila Rosie Perez zvláštní uznání za její výkon v roli Carly Rodrigo. (Terva)
  • Postava Jeffa Bridgese má příjmení Klein a postava jeho kamaráda a kolegy se jmenuje Gordon (Deirdre O'Connell). Klein-Gordonova rovnice je jednou ze základních rovnic kvantové mechaniky. (integer)
  • Závěrečná scéna filmu je postavena na obrazu Hieronyma Bosche "Ascent do Empyreum". (Terva)