Western, ve kterém psanec (Jonathan Majors) zjistí, že jeho úhlavní nepřítel (Idris Elba) bude brzo venku z vězení, a tak dá znova dohromady svůj gang, aby se pomstil. (Netflix)

Recenze (159)

bararich8

Wow, tolik hejtu tady. Jasně, pokud chcete klasický western, asi chápu. Ale mě tohle bavilo, je to čistá stylovka, která si vše ohla dle svých potřeb, aby to vypadalo co nejvíc cool. Akce je fajn, dialogy jsou povětšinou ucházející a občas dobře sedne i humor. Pochválit musím hudbu, ta se tu dobře vyjímala ač je samozřejmě od westernového stylu na míle vzdálená. 4* ()

Soweek

V první řadě je potřeba si uvédomit, že se jedná o jakýsi "blackstern" a ne klasický western. Je to v podstatě hodně podobné Djangovi. Film sází na cool dialogy a momenty, brucewillisovské hlášky před smrtí a moderní hip hopový soundtrack podkreslující zábavný béčkový popkorňák. Za mě vlastně velká spokojenost, protože právě od Djanga jsme tu nic podobného neměli a i když to Tarantinovi nesahá ani ke kotníkům, tak se stále jedná o solidní celovečerák. ()

rublik05

Technicky vcelku povedený, solidně natočený western, jehož největší slabinou je těžce přepálená stopáž v kombinaci s mizerným tempem, takže poutavost je téměř na nule, až do závěrečné přestřelky se nic závratného neděje, herci svými výkony nestrhnou, hlavní zápletka taktéž není zrovna dvakrát povedená. Jednoduše řečeno se jedná o dobře natočenou nudu. Film absolutně o ničem. 3/10. ()

BOURQUE

Quentin Tarantino, ale nielen on, (najmä) vo filme Nespútaný Django už ukázal, že ako sa má afroamerický štýl zakomponovať do sveta westernu. Tým tvrdší je pád je však založený na úplne iných základoch. Príbeh je klasický western so známymi komponentmi, ale ten je umiestnený do takého sveta, kde vládne už spomínaný afroamerický štýl naplno. S tým problém nie je, pretože práve z takého experimentu môžu vzniknúť zaujímavé výstupy (napr. scéna vylúpenie banky). A celé je to ešte vymaľované zväčša takou hudbou, ktorý pre western je pomerne atypická (napr. soul, R'n'b). Napriek snahám však film nefunguje správne. Problémom je viacero, napríklad. Príbeh: Síce postavený na klasických základoch (úvodná scéna je silná a krutá), ale nie je prispôsobená k dĺžke filmu. Film by mal byť kratší minimálne o 30 minút. Plus je tu úvodná scéna, po ktorej uplynie rýchlo veľa času a niektoré veci nie sú dostatočne vysvetlené. Nehovoriac o finálnom vyvrcholení, ktorý pravdepodobne nebude každému sedieť (záver zostáva byť otvoreným). Postavy: Viac-menej v poriadku, ale problémom je to, že pomery síl na dvoch stranách nie sú vyrovnané. Záporné postavy na čele s Idris Elba a Regina King sa nedajú porovnať s duom Jonathan Majors / Zazie Beetz. To sa však musí uznať, že Zazie Beetz kompletne (a oprávnene) zatieni Jonathana Majorsa. S tým (menším) klobúkom na hlave mi miestami pripomína Slasha z „GnR“ (myslím to dobre). Hudba: spomínaný štýl hudby a stými občasnými muzikálovými prvkami je zaujímavý, ale pre western film ako celok celkovo nie je dostatočne vyhovujúcim (malo by sa dať väčší pozor na pomery). __ Tým tvrdší je pád je zaujímavým pokusom, ktoré má svoje dobré scény, ale viacero vecí mu bráni v tom, aby bol oveľa výraznejší. Osobné hodnotenie: 69% (**) ()

strikeman

Pominu-li zcela casting (aby mě zde někdo nečastoval hanlivými výrazy) tak tento film hodnotím následovně: herecké výkony 20%, sympatičnost hlavních hrdinů a vnitřní potřeba jim fandit 0%, úroveň dialogů 0%, humor 0%, napětí 0%, přítomnost filmových klišé 100%, finální zvrat a rozuzlení "debilní". Jediné, co v tomto "westernu" stojí za opravdu kladné hodnocení, je soundtrack - za ten dávám tu jednu hvězdu a celkové hodnocení 20% ()

Zajímavosti (8)

• Český i anglický název jsou druhou polovinou přísloví, které zní celé takto: „Čím větší vzlet, tím tvrdší pád.“ (sator)
  • Zazie Beetz se narodila v Německu, takže se sama nadabovala v německé verzi filmu. (gavosh)
  • Nat Love (Jonathan Majors) byl skutečným kovbojem na starém západě a dokonce napsal autobiografii nazvanou „The Life and Adventures of Nat Love: A True History of Slavery Days“, která vyšla v roce 1907. (gavosh)