Reklama

Reklama

Dramatická cesta slavné německé vzducholodi přes oceán. V roce 1937 americká vědma předpoví katastrofu německé lodi Hindenburg a pošle svůj dopis na německé velvyslanectví. Nacistická propaganda však chce dál demonstrovat sílu budoucí všemocné německé říše. Proto s obrovskou vzducholodí Hindenburg vyšle z Frankfurtu zároveň také muže z rozvědky. Ten má zajistit bezpečnost letu i všech cestujících. Brzy se mu skutečně podaří na vzducholodi odhalit sabotáž. Vzhledem k nepředvídaným okolnostem při přistání se mu ale nepodaří katastrofě zabránit… Výpravný film, který získal zvláštní Cenu Akademie za nejlepší vizuální efekty a zvuk, se inspiroval známou tragickou událostí a využívá archivní materiály z cesty vzducholodi Zeppelin LZ-129. (Česká televize)

(více)

Recenze (65)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Hmm zajímavý zpracování slavný katastrofy který vychází z odvážné konspirační teorie, že to nebylo až úplně tak, jak se nám snaží nabulíkovat oficiální vyšetřovací verze. Kdo ví mohlo to tak i být. Jinak standartní katastrofická sedmdesátková záležitost. Jsou i lepší snímky v té době, ale fanouška to nijak nepohorší.60% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Treba si vopred uvedomiť, že Hindenburg je predovšetkým z 90% konšpiračný špionážny thriller z dôb krátko pred začiatkom druhej svetovej vojny a nie plnokrvný katastrofický film. Vnútropolitickú situáciu v Nemecku spoznávame prostredníctvom vysokopostavených Nemcov a rozhodne to nie je žiaden čiernobiely pohľad, práve naopak, postavy si dobre uvedomujú, čo sa v krajine deje. Dôsledkom toho ale rozhodne netreba čakať, kedy sa konečne začne napĺňať katastrofický scenár, pretože film Hindenburg je ešte z dôb, kedy sa scenáre ešte nikam neponáhlali a netlačili expozície pod hranicu 10 minút. Obávam sa, že v súčasnom remakeu by bol prvým bodom obratu ten druhý vo Wiseovom filme. Body navyše získava najmä scénami z útrob vzducholode. Napriek spomenutým kladom ale filmu chýba tempo, subjektívny čas je dlhší ako dve hodiny a nemám ho v úmysle ešte niekedy vidieť znova. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pomineme-li zajímavé scény z vnitřku vzducholodi a připomenutí faktu, že poměrně bez rizika bylo kdysi možno cestovat i tímto vlastně ekologickým dopravním prostředkem, neměli tvůrci filmu, chtěli-li být právi fakticitě příběhu, mnoho co na vybranou. Ovlivněni Verneovým odkazem (PĚT NEDĚL V BALÓNU, STANDARD ISLAND) zvolili při dodržení dobového koloritu pro svůj příběh pozvolné tempo letu vzducholodi, pohybující se rychlostí kolem 35-60 km/h (možná i rychleji). Nacistické Německo rok po své dočasné faktické legitimizaci berlínskými a garmisch-partenkirchenskými zimními i letními olympijskými hrami zasahuje do děje a je na palubě HINDENBURGA vlastně všudypřítomné (některé momenty v tomto ohledu připomínají naopak díla Feuchtwangerova, ale i Zweigova či bratří Mannů). Dokumentární závěr filmu je za těchto okolností nasnadě. Je asi dnes troufalostí chtít dávat na DVD akčnost tohoto stále ještě solidního typu; lze tak však také vychutnat půvab životního stylu a jeho rozvážné, pomalu spěchající dynamičnosti. Paradox použitých slov není paradoxem myšlenky, ale spíše upozorněním na něco, co dnešní době tak zoufale schází: usebrání, schopnosti pohybovat se ne na povrchu, ale ve skutečné hloubce života nejen vlastního a všeho, co to s sebou přináší. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

O Hindenburgu jsem toho moc nevěděl, tak jsem byl celkem napjatej co se bude ve filmu dít. No nakonec to žádné veledílo nebylo. Film zkrátit tak o 40 minut a byla by to paráda, takhle mi tam přišla řada scén úplně zbytečných. Co se ale musí ocenit je konec, střih mezi filmem a realitou byla paráda, pomalu hořící název Hindenburg nahání husí kůži. Bancroftová byla v té době kočka a slušelo jí to. Co už ale moc neslušelo byla hudba, někde jsem četl že se jedná o parádní OST ale to co se naskytlo mým uším bylo šílené zklamání, film hodnotím průměrně protože se mi zdál až moc roztahaný. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Hitler celé vyšetrovanie tejto tragédie jednoducho uzavrel, pretože si nemohol dovoliť uznať verziu atentátu a tým pádom úspešný útok na pýchu Tretej ríše. Verzií je viacero, preto aj tá filmová nevyzerá dvakrát vierohodne. Režisér s problémami udržiava divákovu pozornosť práve vtedy, keď je to potrebné. Viac ako polovica filmu sa odohráva na palube vzducholode, ale chcelo by to vyhrotiť a zdramatizovať jednanie alebo dialógy postáv. Pôsobí to dosť rozťahane, zvlášť ak divák vopred vie čo sa má stať. Záver bol naopak celkom dobre zvládnutý, prechod do čiernobielej farby a kombinácie s dobovými zábermi sa podľa mňa vydarili. Súčasný remake tohto filmu, alebo ešte lepšie úplne nový pohľad na túto tragédiu by som fakt bral. Zostáva dúfať, že k tomu raz dôjde. 60%. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (4)

  • Záznam přehraný těsně před závěrečnými titulky je skutečným svědectvím zpravodaje Herberta Morrisona, který popisuje katastrofu Hindenburgu. (Marek06)
  • Při natáčení exploze Hindenburgu se málem stala skutečná tragédie. Pro film byla postavena plnohodnotná část nosu Hindenburga, která měla být zničena požárem. Šest kaskadérů v nehořlavém vybavení bylo umístěno do repliky nosu, když byl zapálen. Oheň se rychle vymkl kontrole, způsobil, že se několik kaskadérů ztratilo v kouři, poškodil několik kamer natáčejících akci a téměř zničil zvukovou scénu. Některé záběry byly použity ve finálním sestřihu, ale plná sekvence nebyla zahrnuta. (Marek06)
  • Při katastrofě Hindenburgu zahynulo 13 z celkem 36 cestujících a 22 z celkem 61 členů posádky. O život přišel i jeden člen pozemního personálu. Kapitán Max Pruss (Charles Durning) utrpěl rozsáhlé popáleniny po celém těle, přesto však zachránil život pěti osobám z hořících trosek. Co katastrofu způsobilo nebylo nikdy objasněno. Uvažovalo se o třech variantách příčiny požáru – sabotáž, výboj statické elektřiny a chybný prudký manévr při přistání. (BrianStorker)

Reklama

Reklama