Režie:
Baran bo OdarKamera:
Nikolaus SummererHudba:
Ben FrostHrají:
Emily Beecham, Andreas Pietschmann, Aneurin Barnard, Miguel Bernardeau, Jonas Bloquet, Rosalie Craig, Isaak Dentler, Fflyn Edwards, Maria Erwolter (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(2)
Loď s imigranty, která v roce 1899 míří do New Yorku, změní ze záhadných důvodů kurz a zmatení cestující musí řešit velmi neobvyklou záhadu. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (252)
Výtvarně fantasticky zpracovaná show, která v prvních epizodách nikam nespěchá a skoro až nudí, ale jak plyne dál ku svýmu rozuzlení, je čím dál zajímavější, dynamičtější a údernější. Postavy jsou sice často krajně nesympatický, ale je třeba si uvědomit, že sledujeme příběh mnoha osob postižených traumatickými událostmi, ze kterých dost možná zešílely (což je jeden z nástrojů, kterej tvůrcům dává prostor efektivně mást diváka). A jasně, 1899 se bere smrtelně vážně, bez náznaku humoru, ale že po všech infantilních marvelovkách ten humor chcete všude, to je váš problém, stejně jako odsouzení diverzního obsazení, který zrovna tady dává dokonalej smysl. Kdo nečeká primitivní náhul z Bermudskýho trojúhelníku, dostane originální "crossover" mezi Matrixem, Kostkou a Truman Show s vlastním ksichtem! A kdo od tvůrců DARK ten primitivní náhul čekal, měl by na tý lodi bejt taky. ()
Keď zabiješ, nielen pri tomto seriáli, praudu o tom, ako Netflix do všetkého pchá neoliberálnu agitku a na Tvoj komentár pochopitreľne reaguje libtárdny trottl (na ktorého nick či meno si nespomenieš ani keby si sa snažil akokoľvek), lebo ho štve že si niekto dovolí maž názor nezodpovcedajúci Brainwashingtonu Capitals je Ti jasné že to v tom čo robíš, nasieraní trotlov si ale že velice dobrý. To inscenácie z čias hlbokého socializmu či 30 prípadov majora Zemana sa na povinne korektné percento v príbehoch dnešnej doby zďaleka nechytajú a to ako tým dokáže vytočiť človek ouce dnešnej doby je niečo neskutočné. Prekvapivo dobrý seriál, v komentári nám bohužiaľ liberálny konšpirátor nenačrtol svoje predstavy o tom ako to bude pokračovať, lebo by ich po nasledujúcej epizóde musel zmazať aby nevyzeral totálny mantinel, má našliapnuté stať sa obrovským prekvapením ako tomu bolo v prípade Darku. Fenomenálny bol najmä skokanský mostík a dvojitý flip pasažierov či posádky v piatej epizóde, najviac však prekvapili autori v samotnom závere. Update 04.01.2023 - a tak sa nedozvieme, čo tým autori nakoniec mysleli, nakoľko Netflix zatrhol jeden z mála úspešných projektov kvôli nízkej sledovanosti. Môžeme sa však tešiť na pokračovanie bezduchých Sex Education, čo Big Mouth. Tož, aký Netflix, takí diváci... ()
Pardon, ale tahle recenze se bez spoilerů prostě nedá napsat: Víc by mě zajímal ten seriál 2099.. Jako chápu co tím tvůrci chtěli říci. Posádka se defakto plaví v simulaci a hledá východisko jak by mohli přežít plavbu ve vesmíru. Problémem je, že si nevěří a separují se na více rozdílných skupin a navzájem se vraždí, když se ocitají uprostřed ničeho. Problém je, že samotný autor a scénáristi tohoto seriálu to vůbec neuměli prodat. Výsledkem byl blábol, který se nemohl ani v jedné epizodě obejít bez záhadného mluvení postav. Prostě někdo se na něco zeptá, a pak ta postava mlčí a jde pryč? Kurva to je tak patetické už pro ty scénáristy. Ani nevíte jak mě tohle iritovalo tohle vytváření mysteriózna. Vzhledem k tomu, že tohle jsme už viděli X krát v hororech ve kterých tohle blábolení fungovalo, tak tady to doslova bolí. Neměl jsem sympatii k absolutně žádné postavě. Uvědomuju si, že tvořit filmy a seriály není jednoduché, ale tvůrci by mohli vkládat do děje krapet více lidskosti a v tom smyslu co se týče komunikování.. FAKT TO BOLÍ! ()
Nový seriál od šikovného Barana bo Odara tvůrce úspěšného Dark a skvělého filmu Who Am I: žádný systém není bezpečný je slušným mystery thrillerem, ale objev roku, přepisování žebříčků, ani nový netflixův nářez se u mne nekoná. Ve výsledku jsem vlastně z projektu zklamaný. Seriál se může opřít o kvalitní řemeslo, má skvělou výpravu, technicky na úrovni, prostředí a prozkoumávání lodi nové i staré má své kouzlo, soundtrack vždy na konci každého dílu je velmi fajn, herecky slušné, byť žádná postava vyloženě neuhrane, atmosféra je místy hezky tajemná a samotné mysterium se jeví ambiciózně a nepochybuji o kvalitách režiséra, vymyšlené to má imho šikovně, ale mně to od půlky seriálu absolutně přestalo zajímat. Ze začátku jsem byl překvapen, jelikož jsem netušil, co mě bude čekat a valila se jedna otázka za druhou bez žádné odpovědi a jakmile jsem na otázky postupně dostával odpovědi, tak mě to vlastně přestalo bavit, protože ten koncept mi příjde monentálně dost trendy a cpe se téměř všude ( nechci říkat oč jde, ale vadilo mi to) mnohem bych býval raději kdyby se to drželo víc při zemi a sázelo se spíše na tajemno či hororovou stránku, která zde víceméně absentuje. Místy je to opravdu hutný mindfuck a WTF. Když už tam došlo na převrat, tak z toho žádná pořádná akce nevylezla. Byl bych radši, kdyby na druhé lodi byli duchové či kloni, to bych nejspíš jásal. Problémem je i tempo vyprávění, které je bolestivě pomalé a v závěru jsem už lehce trpěl a měl jsem problém se dokousat ke konci. Dark jsem vzdal z podobného důvodu a tohle mi ve výsledku taky nesedlo. Fanoušci Dark a pomalých mystery příběhů by tomu měli však dát šanci. 6/10. ()
Dark z toho teda přímo stříká, ale bohužel ty příběhy jednotlivých postav nejsou prostě dost propracované na to, aby to víc chytlo. Nebýt toho, že skoro každý tam mluví jiným jazykem, takže si vzájemně nerozumí, vynikla by víc i faktická vyprázdněnost dialogů. Asi tak od půlky je víceméně jasné, o co jde, a varování pro ty, kdo neviděli do konce - počkam bych až na další řadu, protože to asi zdaleka nekončí... ()
Galerie (84)
Zajímavosti (25)
- Seriál bol v 58 krajinách najsledovanejším produktom zo všetkých ponúk dostupných v tom čase na Netflixe. Napriek tomu bolo 2. januára 2023 nakrúcanie 2. série zrušené údajne pre nedostatočnú sledovanosť. (Arsenal83)
- Na konci epizódy zaznie skladba "Don't Fear the Reaper" od Blue Öyster Cult. (BROKEN_)
- Tak ako herci sú rôznych národností, tak aj scenár bol napísaný niekoľkými scenáristami rôznych národností. Podľa režiséra Barana bo Odara boli všetky scenáre najskôr napísané v angličtine a potom neanglické časti preložili autori a/alebo prekladatelia. Odar mal na pľaci fonetické kópie scenára a počas natáčania boli prítomní aj jazykoví asistenti, aby zabezpečili presnosť dialógov. (Arsenal83)
Reklama