Reklama

Reklama

Lindsay Doran

Lindsay Doran

nar. 1948
Los Angeles, California, USA

Zajímavosti (5)

Rozum a cit (1995)

  • Scenáristka a představitelka Elinor Emma Thompson si při natáčení psala deníček, později zveřejněný v tisku. Několik ukázek, část první:
    - Pondělí, 15. ledna: Je to nezvyklé, být při obsazování na "druhé straně barikády". Dobře vím, jaký je to pocit, když herec vejde do malé místnosti plné lidí, kteří na něm visí očima. Ang má na herce překvapivé požadavky. Hodně mu záleží na fyziognomii. Ne na tom, jestli někdo dobře vypadá, ale jak velkou mezeru má mezi dolním rtem a bradou nebo mezi nosem a čelem. Ang nezná mnoho britských herců, takže se na některé dívá znovu a znovu, aby se ujistil, že našel to, co chtěl. "Umějí všichni Angličané hrát?" zeptal se po jednom obzvlášť náročném odpoledni. Producentka Lindsay Doran a já jsme se nad tím zamyslely a došly jsme k názoru, že pravděpodobně ano. Ang v soubě skrývá mnoho zajímavých rozporů. Cvičí tai-chi, ale pořád chodí shrbený. Medituje a kouří (i když ne obojí najednou, pokud vím). Není na něm ani libra tuku, ale sní na co přijde. Když jsem mu upekla roastbeef, snědl všechny yorkshireské pudinky - asi jedenáct. Je mu čtyřicet let a vypadá na třicet.
    - Pátek, 7. dubna: Hugh Grant přiletěl po včerejší premiéře Neobvyklého dobrodružství. Je nechutně krásný - proč jsme ho obsazovali? Je mnohem hezčí než já. Angovy první zkoušky s Hughem. Přiznává, že je nervózní - oba si zapalují cigaretu. Sleduji je a dělám, že nekouřím. Brzy poté si začnu balit cigarety. Hughova životní moudrost: "Při natáčení v Anglii se vždycky posere počasí." Ang odpovídá, že to je jediná věc, která mu dělá starosti. Toho člověka nic nerozhází. Myslím, že bych měla začít s tai-chi. (NIRO)

Rozum a cit (1995)

  • Scenáristka a představitelka Elinor Emma Thompson si při natáčení psala deníček, později zveřejněný v tisku. Několik ukázek, část druhá:
    - Pondělí, 10. dubna: Dopisuji spoustu dalších dialogů, které budou slyšet "v pozadí" při příchodu nebo odchodu hlavních postav. Pro herce je problém improvizovat v angličtině 19. století. S výjimkou Roberta Hardyho a Elizabeth Spriggs, kteří tak normálně mluví. Jane nám všem připomíná, že Bůh je na nebesích, panovník na straně a pánev pod hrudním košem. Vypadá to, že od doby, co rokenrol přinesl svobodu pánví, je všechno jinak. Všichni jsme jako vytahané předvařené špagety. Přikryla jsem televizor, schovala rádio a odhlásila noviny. Vydávám se do roku 1811.
    - Úterý, 18. dubna: Náš hotel Alston Country House v Devonu je velice pohodlný. Spala jsem jako zabitá. Při snídani jsem s Lindsay mluvila o "novelizaci". Jde o to, že studio někomu zaplatí, aby napsalo knihu podle mého scénáře a vydá ji jako "Rozum a cit". Prohlásila jsem, že jestli k tomu dojde, oběsím se. Nechutné pomyšlení. Více než nechutné.
    - Středa, 19. dubna: Probouzím se v šest hodin. Mrzne a obloha je zatažená. Vlhké cesty vypadají nádherně a devonská jehňátka ještě nádherněji. Dorazila jsem na místo natáčení právě když začínal obřad Velkého štěstí, kterým Ang zahajuje každé natáčení. Na stolek postavil vonné tyčinky, pomeranče (pro štěstí i radost), jablka (pro bezproblémové natáčení), kytici velkých červenýc květin (pro úspěch) a nepříliš esteticky působící ananas (pro prosperitu). Všichni zapálili tyčinky, poklonili se do čtyř světových stran a pomodlili se ke svému oblíbenému bohu. Bylo požehnáno kameře a natočeno několik stop filmu. Ang rozezvučel gongy, všichni jsme jásali a zapíchli tyčinky do rýže. Plakala jsem. Elektrikář Al Watson se Anga zeptal: "Tohle budem provádět každý ráno, šéfe?" (NIRO)

Rozum a cit (1995)

  • Scenáristka a představitelka Elinor Emma Thompson si při natáčení psala deníček, později zveřejněný v tisku. Několik ukázek, část třetí:
    - Pondělí, 1. května: Líbat Hugha bylo roztomilé. Jsem ráda, že jsem si to vymyslela. Na Jane Austen se v tomto ohledu rozhodně spolehnout nemůžete. Točíme scénu na kamenném mostě. Jako na povel připlouvají dvě labutě. Ang: "Odežeňte je. Příliš romantické." Pak jezdíme na koních a není to legrace. Všude kolem ovce. Velice "dobové" ovce s rohy, trvalou a spoustou vlny. Když upadnou, tak nedokáží vstát a někdo jim musí pomoct. To asi není v pořádku. Ang chce mít ve všech exteriérech ovce a ve všech interiérech psy. Navrhla jsem, že by mohly být ovce i v některých interiérech. Ang, po obzvláště problematickém natáčení stáda (velmi tichým hlasem): "Žádné ovce. Už nikdy žádné ovce."
    - Sobota, 13. května: Konečně přišla řada na Alana, který se několik dní nudil v hotelu. Vypadá poněkud zaraženě. Na můj dotaz odpovídá: "Necítím se tak dobře, jak bych se chtěl cítit." Odposlechnuto později - Kate: "Panebože, mám kalhotky v zadku." Alan: "Ach, opět ta ženská tajemnost..."
    - Pátek, 7. července: 19:30, můj poslední záběr - S Alanem v kočáře. S úlevou odhazuji propocený korzet, zatímco se Kate hroutí do trávy. Pláče. Já žebroním o alkohol. 22:15 - Vůbec poslední záběr. Alan klusá směrem ke slunci, klonícímu se k obzoru. Kamera je v bílé kouli, která visí na jeřábu, připevněném na autě. Shodou okolností jsem byla přítomna natáčení posledních metrů, doprovázeném západem slunce. Pak jsme jedli hamburgery s gumovými hranolky, pili šampaňské a ve vzduchu se vznášela láska. Všichni byli dojati. Lindsay a Laurie plakaly. Já jsem se celý večer zubila od ucha k uchu. A v Elinořině hrudi se rozprostíralo pouze silné, tiché uspokojení (to je z knihy). (NIRO)

Rozum a cit (1995)

  • Producentka Lindsay Doran chcela natočiť film podľa predlohy Jane Austen už od roku 1989, keď sa stala šéfkou produkčnej spoločnosti Mirage Enterprises, pretože bola veľkou fanúšičkou tohto diela. Ako sama uviedla, už v mladosti sa zaprisahala, že dielo adaptuje, ak sa jej raz podarí vstúpiť do filmového priemyslu (Arsenal83)

Producentka

Herečka

Účinkující

Reklama

Reklama