Recenze (519)
Její hřích (1939)
Námět by nebyl z nejhorších, ale to zpracování - i na svou dobu příliš prázdné a tahané, mnoho scén bez dialogů, kdy se jen někam jde nebo o něčem přemýšlí = něco mezi zvukovým a němým filmem. Film též značně utrpěl svým happy-endem, který se (prý) v psané předloze nekoná. Kmínková (scénář) nám tak udělala ze zajímavé tragédie pouze a jen další doják z červené knihovny.
Pantáta Bezoušek (1941)
Milé, lidské a hřejivé dílko. S Kabátovou, kterou jsem nikdy moc nemusela, mi přišlo nyní pod ruku hned několik filmů a tímhle filmem si mě nakonec úplně získala. S Vlastou Matulovou zde tvoří rozkošnou sesterskou dvojku. O mužské herecké elitě netřeba mluvit-nádhera!
Dewajtis (2023) (seriál)
Baladický příběh o přehnané cti a odpovědnosti kvůli danému slibu příteli o spravování a zachování jeho majetku, ač je nejisté, zda se vůbec kdy vrátí. Úporné lpění na dodržení daného slibu ničí osobní štěstí a život vykonavatele tohoto slibu = hlavní postavy seriálu. Poněkud pomalý unylý děj balada snese, ale, bohužel, dobře rozjetá balada končí jako červená knihovna - celé to trápení je tak nakonec k smíchu, ale zároveń i k pláči, co se uměleckého výsledku týká. Předloha k seriálu je z roku 1889. Autorka tak patří (vědomě či nevědomě) mezi vlaštovky červené knihovny, která došla svého vrcholu ca.ve 30.letech 20.století. Hodnotím nízko, neb zde ten št´astný a ke všemu přitrouble vykonstruovaný konec prostě nepřekousnu!
Terasa (1980)
Dala jsem to celé bez pauzy a po zkouknutí jsem to ihned vypustila ze svého kino-repertoáru, a to nabobro. Začalo mě to bavit a zajímat ca. až po hodině a půl s nástupem vždy skvělého Tognazziho, ale zázraky se nekonaly ani v té poslední hodině. Intelektuální drámo-komedie pro "intelektuální" obecenstvo. Nakonec stejně všechny ty bláboly, lži a klišé končí jako muzikál - tralala a jedeme dál, dokud to jde, neb nám nic jiného nezbývá, zvláště v prohnilém kapitalismu!
Boccaccio '70 (1962)
První-Monicelli: celkem fádní, ale milé koukatelné provedení, tajný vstup do manželství a s tím spojené trable v kapitalistické "lásce, svobodě a demokracii"=(**), druhá-Fellini: rozjezd skvělý, stejně jako Peppino De Filippo, černobílá groteskní vsuvka je naprosto přepychová, zbytečně protahované poté, co sexbomba sleze s reklamy do reálu=(****), třetí-Visconti: 100%-ní konverzačka, zpočátku velmi únavná a které divák porozumí až na samém konci celé povídky, "děj" začíná být zajímavější s nástupem "ošklivého kačátka" na jeviště, kdy začne předvádět své módní kreace a svoji nahotu (jen od pasu nahoru samozřejmě)=(**), čtvrtá-de Sica: zábavná a barvitá, Lorenová má určitě sex-appeal i herecké schopnosti tak velké, že se nemusí kroutit a stylizovat do poloh, jako by šlo o modeling, bohužel i zde je toho kroucení přespříliš=(***). Přes tři hodiny a dala jsem to naráz bez pauzy, takže špatné to určitě není, naopak.
Ulička v ráji (1936)
Dojemné a zároveń utahané, bez jiskry. Děj poněkud jednotvárný. Nepřesvědčivá režie. A opět nelidský kapitalismus viděn přes růžové brýle = osud sirotka a starého chudáka se změní rázem jak v pohádce, jakou v kapitalistickém reálu asi sotva najdeme. ...Nevím, zda jsem správně postřehla, že pes se jmenuje Sylva a fenka se jmenuje Punt´a - pokud mě oklamal zrak, tak mě někdo opravte.
Její lékař (1933)
Pokud se nenecháte odradit totálně únavnými prvními ca.25-ti minutami, dočkáte se celkem zábavné komedie, jejímž tahounem, vedle několika dalších hereckých es, je především Hugo Haas. Baarová byla ve svých začátcích, tj. včetně zde, snesitelnější a zajímavější než později na vrcholu své kariéry. Techtle-mechtle mezi Haasem a Baarovou mimo kameru jsou z jejich zdejších výstupů zcela zjevné - jestli se pletu, tak at´ se propadnu do Západního Německa!
Slepice a kostelník (1950)
První hodina filmu je, bohužel, dost plytká a nezábavná a navíc totálně doražená nesnesitelně uřvanou/hysterickou Štěpničkovou a v podivně nevýrazné roli plácajícím se Burianem, který tu první hodinu nemá vlastně co hrát. Avšak poslední půlhodina diváka bohatě odmění - děj dostává konečně spád a konkrétní obrysy a herecké příležitosti, a tím i výkony, stoupají o několik levelů výše. Moravské nářečí nemám ráda, "tahá mi to uši", ale místní kroje, folklór a lidové tradice jsou přepychové. 60% ...Bonusy na dvd: zatímco Bohumil Švarc hovoří o filmu velmi inteligentně a rozumně, Lubomír Lipský dokazuje, že to byl odporný podvrat´ák a převlékač kabátů a že dobrý herec není zdaleka zároveń také inteligentní a charakterní člověk.
Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
Zajímavý počin, který absolutně nesnáším, jako většinu produkce oněch "zlatých" šedesátek. Ta neustálá snaha přizpůsobovat se Západu a vnucovat ho, byt´ třeba jako parodii, je gzblití. Hvězda za píseń "Arizona", která mi až "nechutně" utkvěla v paměti a kterou si často sama zpívám.
Neviděli jste Bobíka? (1944)
Ó, Matko! Nový pokus a opět jsem to celé nedala. Je to stupidním námětem nebo nepovedenou režií nebo obojím? Hrůza sledovat hereckou elitu, jak se plácá v něčem tak bezduchém, nicneříkajícím a totálně nudném. Slavínský musel mít slabou chvilku nebo se zbláznit či měl nějaký nám neznámý důvod, proč zfilmoval takový blivajz. Snad pro děti a skalní milovníky hrubosrstých foxteriérů? Doba vzniku nemůže být omluvou = je totiž holý nesmysl si myslet, že Slavínskému drželo SS bouchačku u hlavy s tím, že musí natočit právě tohle a takhle a v té samé době se točily i kvalitní filmy. ...Bobíka jsem viděla a už ho nechci ani vidět!